وال استریت ژورنال-شرکتهای آسیایی از معامله با رژیم خودداری می کنند

وال استریت ژورنال-شرکتهای آسیایی از معامله با رژیم خودداری می کنند

وال‌استریت ژورنال نوشت:‌ به دنبال فشارهای امریکا، شرکتهای آسیایی از معامله با رژیم ایران خارج میشوند. این واکنشها به دنبال تحریمهای آمریکا صورت می گیرد که صادرات نفت این رژیم را در تنگنا قرار داده و شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران را نامگذاری تروریستی کرده است.

وال‌استریت ژورنال ۴/۲/۹۸

وال استریت ژورنال:
واشنگتن: به‌گفته یک مقام دولت آمریکا، دولت ترامپ آماده می‌شود تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند. این اقدام به‌طور گسترده‌یی کمپین فشار آمریکا علیه تهران را افزایش خواهد داد...

  • این تصمیم، که در پی ماهها بحث و مذاکرات احتمالاً روز دوشنبه اعلام خواهد شد، اولین باری خواهد بود که یک عنصر از یک دولت خارجی به‌طور رسمی به‌عنوان نهاد تروریستی نامگذاری می‌شود.

  • به گفته این مقام، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه حامیان جدی این اقدام بوده‌اند. هدف آنها زیر فشار گذاشتن هر چه بیشتر سپاه و رژیم ایران است...

  • یک مقام دفاعی گفت، فرماندهی مرکزی آمریکا که بر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه نظارت دارد در نظر دارد هشداری منطقه‌ای به نیروهای خود در روزهای آینده صادر کند که یک اقدام پیشگیری در برابر واکنش‌های احتمالی رژیم ایران است...

  • لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان خارجی تروریستی یک بدعت‌گذاری است. هرگز تا پیش از این، ابزار لیست‌گذاری تروریستی برای یک ارگان دولتی به کار گرفته نشده بود. به‌گفته آقای بلازاکیس،‌ که اکنون استاد انستیتوی مطالعات بین‌المللی میدلبری در شهر مانتری می‌باشد، «پیامدهای آتی چنین تصمیمی عمیق خواهد بود».

  • به گفته مقامات، پرزیدنت ترامپ روش سخت‌گیرانه‌ای نسبت به ایران اتخاذ کرده است و گفته می‌شود قویاً از این ابتکار جدید حمایت می‌کند.

  • سپاه همچنین نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا کرده است. آقای پمپئو هنگام ریاست خود در سازمان اطلاعات مرکزی در سال ۲۰۱۷، گفته بود که شرکت ‌های وابسته به سپاه شاید ۲۰درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارند، که شامل بخش‌های مهمی مانند بخش نیرو می‌شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: