نیویورک تایمز-دولت ترامپ دست به اقدامات خطرناکی علیه رژیم زده است

نیویورک تایمز-دولت ترامپ دست به اقدامات خطرناکی علیه رژیم زده است

نیویورک تایمز نوشت: دولت ترامپ دست به اقدامات خطرناکی علیه رژیم ایران زده و تأسیس یک کانال ارتباطی برای ممانعت از برخوردهای بالقوه (نظامی) باید در در دستور کار قرار بگیرد.

نیویورک تایمز افزود: دولتهای بوش و اوباما به علت نگرانی از مخاطرات احتمالی این تصمیم برای جان نیروهای آمریکایی در منطقه، از قرار دادن نام سپاه در فهرست گروههای تروریستی خودداری کرده بودند، اما ترامپ این نگرانی را قبول نداشت(و) نام سپاه پاسداران را وارد فهرست گروههای تروریستی خارجی کرد.

نیویورک تایمز ۱۴/۲/۹۸

هدف آمریکا از تشدید فشار علیه رژیم 


مضمون تحریم‌های جدید که هر هفته بر حجم و تعداد آن اضافه می‌شود، بستن تمام روزنه‌ها در دیوار قطور تحریم‌هاست تا صادرات نفت رژیم به محدوده صفر برسد و رژیم از منبع اصلی درآمد خود که آن را تماماً صرف اختناق و سرکوب و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی می‌کند محروم شود. در این مورد در خبرها آمده بود که: « وزارت خزانه‌داری در حال بررسی دشوارتر کردن دسترسی ایران به معاملات دلاری است.بر اساس این گزارش، فشارهای جدید قرار است دسترسی شرکت‌های ایرانی که در کار صدور کالا به افغانستان یا فروش فرآورده‌های پتروشیمی در بازارهای آسیایی هستند را به دلار آمریکا مسدود کند».


در مورد کم و کیف تحریم‌ها،‌ فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع ضمن بیان این نکته که آمریکا ۸هزار نوع تحریم علیه رژیم برقرار کرده، گفت که آمریکا تنها به ما اعلان جنگ نکرده و وارد فاز جنگی نشده، اما زیر این سقف هر کاری که می‌توانسته کرده است.


آمریکا رسماً اعلام کرده است هدفش از اعلام این تحریم‌ها افزایش فشار بر رژیم است تا رژیم را وادار به گردن گذاشتن بر ۱‍۲شرطی کند که وزیر خارجه آمریکا پیش از این برای رژیم تعیین کرده است.


وزارت‌خارجه آمریکا در همین رابطه در سایت خود نوشته است: «دولت آمریکا سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه رژیم ایران اعمال کرده است. ما به اعمال حداکثر فشار ادامه خواهیم داد تا زمانی که سران رژیم ایران رفتار مخرب خود را تغییر دهند».


 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: