خبرگزاری بلومبرگ-سیستم سیگنال تمام نفتکش های متعلق به رژیم ایران خاموش شده است

خبرگزاری بلومبرگ-سیستم سیگنال تمام نفتکش های متعلق به رژیم ایران خاموش شده است

بلومبرگ و وال استریت ژورنال گزارشهایی از وضعیت بحرانی صادرات نفت رژیم آخوندی به خاطر تحریمها منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در ۱۶ روز گذشته، سیستم سیگنال تمام نفتکش های متعلق به رژیم آخوندی خاموش شده است.

بنا به این گزارش از هیچ کدام از ۱۰ نفت کش رژیم ایران که حامل نفت هستند، طی ۱۶ روز گذشته سیگنالی ارسال نشده است که می تواند به معنی بازگشت آنها به خلیج فارس یا فروش پنهانی نفت در بازار سیاه باشد.

در ماه جاری حتی یک نفتکش رژیم ایران خلیج فارس را ترک نکرده ، اما برخی نفت کش ها که قبلا راهی آسیا شده بودند، سیستم ارسال سیگنال خود را خاموش کرده اند تا از ردگیری رادارها فرار کنند.

بلومبرگ افزود: مفهوم این اقدام رژیم ایران، توقف حمل نفت ایران به بازارهای بین المللی است. این اقدام هم‌چنین می‌تواند به مفهوم روی آوردن کامل این رژیم به بازارهای سیاه نفت باشد. در ماه جاری میلادی هیچ محموله جدیدی از سوی رژیم ایران به بازار ارائه نشده است. چین، کره جنوبی و ژاپن در ماه گذشته هیچ سفارش خرید محموله جدید نفتی از رژیم ایران نداشته‌اند.

وال استریت ژورنال نیز نوشت: بعید است که اروپا بتواند بانک‌ها و شرکت‌هایش را متقاعد سازد که ریسک میلیاردها دلار جریمة را با نقض محدودیت‌های آمریکا بپذیرند.

این روزنامه به نقل از تحلیلگران افزود: تحریمهای جدید آمریکا بطور مستقیم روی ۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تأثیر خواهد گذارد. این اقدام ساختمان‌سازی و صنایع خودرو را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وال استریت ژورنال افزود: مقامات آمریکایی گفتند وزارت خزانه‌داری در حال بررسی تحریم‌های هدفمند است تا جریان منابع دلار که کمتر علنی هستند و رژیم ایران برای پرداخت واردات کالاهای پایه‌یی خود و حمایت از ارز لرزانش به آن نیاز دارد را کاهش دهد.


یک مقام آمریکایی گفت تحریم‌هایی که مد نظر هستند شامل هدف قرار دادن شبکه‌های مالی است که دلار آمریکا را به شرکت‌های ایرانی به‌عنوان پرداخت برای صادرات پتروشیمی که دومین منبع بزرگ درآمد بعد از نفت است، منتقل می‌کنند.


 
لطفا به اشتراک بگذارید: