شرکت نفتی فوجی ژاپن خرید نفت از رژیم آخوندی را قطع کرد

شرکت نفتی فوجی ژاپن خرید نفت از رژیم آخوندی را قطع کرد

شرکت نفتی فوجی ژاپن نیز از روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه وارادت نفت خود را پس از لغو معافیت آمریکا، از ایران قطع کرد.

رئیس شرکت نفتی فوجی ژاپن گفت:‌ ما در موقعیتی هستیم که می‌توانیم نفت را از بازار آزاد خریداری کنیم به همین دلیل قطع خرید نفت از رژیم ایران خللی در کار ما به وجود نخواهد آورد.

رویترز گزارش داد ، فوجی برای ماه آینده میلادی ۱.۵ میلیون بشکه نفت از عمان، بحرین و امارات متحده عربی خریداری کرده است.

شرکت فوجی معادل ۲۰ درصد نفت سالانه مصرفی خود را از ایران وارد می‌کرد

همچنین

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن بر «تمایل مشترک» خود برای توقف واردات نفت از ایران تأکید کردند.


خبرگزاری رویترز روز شنبه ۷اردیبهشت به‌ نقل از ویلیام هگرتی، سفیر آمریکا در ژاپن با اعلام این خبر گفت: سران آمریکا و ژاپن در گفتگوی خود اظهار امیدواری کرده‌اند رژیم ایران «مسیر خود را تغییر داده و اهدافی صلح‌جویانه‌تر را در پیش بگیرد».


به‌دنبال لغو معافیتهای خرید نفت از ایران و تشدید تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران، کره جنوبی هم به‌دنبال جایگزینی برای نفت ایران است.


خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود:‌ کره جنوبی بزرگترین خریدار نفت تلخیص شده(condensate)‌ ایران است، که یک ماده نادر برای سازوکار پتروشیمی ارزش گذاری شده است.



منابع صنعتی و تحلیلگران می‌گویند شرکت کره جنوبی. ایشلون پتروکم SK Incheon Petrochem Co Ltd و بانک سهام نفتی هوندای و هانوا توتال پتروشیمی قرار است یکبار دیگر جهان را برای جایگزین بگردند.

لطفا به اشتراک بگذارید: