شرکتهای چینی خرید نفت از رژیم ایران را قطع کردند

شرکتهای چینی خرید نفت از رژیم ایران را قطع کردند

به دنبال لغو معافیتهای نفتی و تشدید تحریمهای آمریکا، شرکتهای چینی خرید نفت از رژیم آخوندی را متوقف کردند.

خبرگزاریها گزارش دادند شرکت ملی نفت چین و شرکت چینی سینوپک به دلیل نگرانی از تحریم‌های آمریکا واردات نفت خود را از ایران در ماه مه قطع کردند.

شرکت پتروشیمی سینوپک چین که طی قراردادی که با رژیم ایران از سال ۲۰۱۲ تا پایان امسال داشته، می بایست روزانه ۲۶۵ هزار بشکه نفت از رژیم ایران خریداری کند که آن را قطع کرده است.

یک مقام شرکت ملی نفت چین گفت: ارزش ندارد به خاطر یک مقدار خیلی کوچک، کل مجموعه را به خطر بیاندازیم.

مطابق گزارش‌ها، مصرف نفت این شرکت روزانه دو میلیون بشکه نفت است که از این میزان، ۶۷ هزار بشکه از ایران تامین می‌شده است.

چین با واردات ۴۷۵ هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بزرگترین واردکننده نفت رژیم ایران محسوب می‌شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز:‌ قرارداد برای توسعه فاز دوم میدان یادآوران به‌نحوی نوشته شده بود که شرکت سینوپک چین کارهای توسعه را انجام خواهد داد ولی این کار متوقف شده است.

وزیر آخوند روحانی به اعمال تحریم‌ها توسط آمریکا و قطع رابطه شرکت بزرگ نفت چین CNPC با رژیم ایران اقرار کرده بود و گفته بود:

این‌که برخی می‌گویند ما تمایلی به کار با چین و روسیه نداریم ادعای درستی نیست؛ ما قرارداد فاز ۱۱را به‌گونه‌یی بستیم که چینیها ۳۰درصد این قرارداد را برعهده گرفتند و اکنون که توتال خارج شده بخش اصلی کار در دست چینیها است. برای آزادگان شمالی و جنوبی نیز خارج از مناقصه با شرکت CNPC و در میدان یادآوران نیز بدون مناقصه با شرکت ساینوپک چین وارد مذاکره شدیم اما آنها خودشان ادامه ندادند.

پول حاصل از فروش نفت رژیم ایران هم‌اکنون به دست رژیم نمی‌رسد و این پول به حسابی در خارج ایران به‌صورت بلوکه شده واریز می‌شود، وی گفت: ما یک میدان نفتی به اسم میدان رام در دریای شمال داریم که وقتی تحریم‌ها بازگشت ۴سال تولید آن متوقف شد در حالی‌که با یک شرکت انگلیسی در آن میدان شریک هستیم و اکنون هم سهم ما از تولیدات این میدان در حسابی به‌صورت بلوکه شده واریز می‌شود؛ همچنین سهم ۱۰درصدی ایران از میدان شاه دنیز و میعانات گازی این میدان به دست ما نمی‌رسد بلکه میعانات گازی را می‌فروشند و پول آن را در حساب جداگانه‌ای بلوکه می‌کنند
لطفا به اشتراک بگذارید: