رئیس جمهورآمریکا-اگر رژیم کاری کند اشتباه بسیار بدی خواهد بود متحمل مشکلات بزرگی خواهند شد

رئیس جمهورآمریکا-اگر رژیم کاری کند اشتباه بسیار بدی خواهد بود متحمل مشکلات بزرگی خواهند شد

رئیس جمهور آمریکا در باره حمله به نفت کشها در ورودی خلیج فارس گفت: من داستانهایی در مورد رژیم ایران می‌شنوم. اگر آنها کاری کنند، اشتباه بسیار بدی خواهد بود و متحمل مشکلات بزرگی خواهند شد. اگر چیزی اتفاق بیافتد آنها از این بابت خوشحال نخواهند بود.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر مجارستان به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد.

یک خبرنگار از ترامپ پرسید آیا شما درمورد حمله ای که به نفتکشها شد، نگرانید؟

ترامپ پاسخ داد: باید ببینیم چه می شود، این برای رژیم ایران مشکل بسیار بدی خواهد بود. میتوانم به شما بگویم که اگر چیزی اتفاق بیافتد، آنها از این بابت خوشحال نخواهند بود آنها خوشحال نخواهند شد و آنها می دانند که منظور من چیست.

همزمان رویترز نوشت، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه «جزئیات تهدیدات ایران» را در اختیار مقامهای پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو- قرار داد.


در ده روز اخیر ایالات متحده در واکنش به تهدیدات رژیم ایران ناو آبراهام لینکن، ناو گروه ضربتی و یگان بمب‌افکن به منطقه خلیج‌فارس اعزام کرد.


دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۱۹اردیبهشت در پاسخ به این سؤال که آیا خطر رویارویی نظامی با رژیم ایران وجود دارد گفت:‌ «می‌شود گفت این احتمال همیشه هست. من نمی‌خواهم بگویم نه، ولی امیدواریم چنین چیزی روی ندهد.»‌


رئیس‌جمهور آمریکا در مورد واکنش‌ها به ارسال یگان بمب‌افکن و ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن گفته بود: آنها ما را تهدید می‌کردند و ما باید امنیت مناسبی برای این کشور و دیگر نقاط داشته باشیم. ما قدرتمندترین کشتی‌های جهان را داریم که به‌طور کامل مسلح و آماده هستند.


وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه ۲۲اردیبهشت۹۸ در مصاحبه با تلویزیون سی ان.بی.سی به حکومت ‌آخوندی هشدار داد و گفت: اگر اقدامی علیه آمریکاییان در عراق انجام شود، ما با قدرت و به شکل مناسب، علیه رژیم ایران پاسخ خواهیم داد. این پاسخ ممکن است در عراق نباشد و ممکن است در خود ایران باشد.
لطفا به اشتراک بگذارید: