وال استریت ژورنال-مقام آمریکایی گفت حمله به کشتیها باعث شعله ور شدن تنش نظامی در خلیج فارس می شود

وال استریت ژورنال-مقام آمریکایی گفت حمله به کشتیها باعث شعله ور شدن تنش نظامی در خلیج فارس می شود

وال استریت ژورنال ضمن درج اظهارات یک مقام آمریکایی مبنی براین که رژیم ایران پشت حمله به دو نفتکش عربستان سعودی و دو کشتی دیگر در نزدیک تنگه هرمز بوده، نوشت: این اطلاعات اگر تایید شود باعث شعله ور شدن بیشتر تنش نظامی در خلیج فارس خواهد شد.

روز دوشنبه ارتش آمریکا یک تیم برای تحقیق درمود کشتی ها اعزام کرد تا تعیین کند چه کسی پشت این خرابکاری بوده است.

آمریکا هفته گذشته، بعد از استناد به اطلاعاتی که نشان میداد رژیم ایران تهدیدی برای نیروهای آن اعمال کرده است یک ناو هوایپمابر، یک کشتی تهاجمی پیاده کردن نیرو و یک نیروی ویژه بمب افکن و سیستم ضدموشکی به این منطقه فرستاد.

وال استریت ژورنال افزود : ترامپ در ملاقات با نخست وزیر مجارستان گفت « اگر آنها کاری کنند لطمه بدی خواهند خورد. خواهیم دید که درمورد رژیم ایران چه خواهد شد» .

مایک پمپئو نیز در مسیر سفرش به روسیه برای صحبت راجع به رژیم ایران یک توقف برنامه ریزی نشده در بروکسل برای بحث با رهبران اتحادیه اروپا داشت.

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه برای ایران به خبرنگاران گفت، پمپئو در بروکسل موضوع حمله علیه نفتکش ها را مطرح کرده است . وی به نقل از پمپئو گفت: این وقایع هشداری است برای اینکه ما اطلاعاتمان را هرچه بیشتر با متحدانمان به اشتراک بگذاریم. آمریکا می خواهد با متحدان اروپاییاش و همچنین با ناتو همه علائم را بررسی کند.

وال استریت ژورنال ۱۴ مه ۲۰۱۹

آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت تحت عنوان «صدور اخطاریه آمریکا در بحبوحه گزارشهای مربوط به حمله به کشتی‌ها در ساحل امارات»، نوشت: بنا‌ به گزارشهای رسیده آمریکا به کشتی‌ها هشدار داده که کشتی‌های رژیم ایران یا دست نشاندگانش ممکن است هدف قرار بگیرند. این خبر درست بعد از آن است که رسانه‌های رژیم ایران و حامیانش در لبنان خبرهایی جعلی پخش کردند که در یکی از شهرهای بندری امارات انفجارهایی رخ داده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: