اعلام آماده باش فرمانده مرکزی سنتکام- نیروهای ارتش آمریکا در عراق و سوریه در آماده باش سطح بالا قرار دارند

اعلام آماده باش فرمانده مرکزی سنتکام- نیروهای ارتش آمریکا در عراق و سوریه در آماده باش سطح بالا قرار دارند

فرماندهی مرکزی ایالات متحده –سنتکام- اعلام کرد : بدلیل تهدید های جدی از جانب نیروهای مورد حمایت رژیم ایران ، نیروهای ارتش آمریکا در عراق و سوریه در آماده باش سطح بالا قرار دارند.

در بیانیه سنتکام آمده است: سازمان های اطلاعاتی آمریکا و متحدانش اطلاعات قابل توجهی از تهدیدهای نیروهای مورد حمایت رژیم ایران در عراق دریافت کرده اند. این بیانیه می‌افزاید: این آمادگی بدلیل تهدید های جدی نیروهای مورد حمایت رژیم ایران است. ما هرگونه تهدید از ناحیه این نیروها در رابطه با نیروهای آمریکا را زیر نظر داریم.

به گزارش رویترز بیل اوربان سروان نیروی دریائی ایالات متحده و یکی از سخنگویان فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت در حالیکه ما از نزدیک تهدیدات قریب‌الوقوع و موثق علیه نیروهای ایالات متحده در عراق را مانیتور میکنیم در آماده باش سطح بالا نیز قرار دارنیم»

رویترز ۱۴ می ۲۰۱۹

فرمانده سنتکام با تأکید به تهدیدات رژیم ایران اشاره کرد و گفت: تکرار می‌کنم: چالش بلندمدت که ما در منطقه عملیاتی سنتکام با آن مواجه هستیم رژیم ایران است. جاه‌طلبیهای هژمونیک آنها، سوء رفتار آنها و تهدیدات آنها علیه ما و شرکایمان در منطقه عناصر دائمی سیاست رژیم به مدت سالیان زیاد بوده است.

ایالات متحده تلاشهای اطلاعاتی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه رژیم انجام داده است به‌منظور این‌که آنها را متقاعد کند که این رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی را متوقف کند.

به‌عنوان بخشی از این مأموریت نیروهای ما عملیات آزاد بودن کشتیرانی در تنگه هرمز را انجام داده‌اند. ما به تعهد مان به باثبات نگه‌داشتن دولت عراق ادامه می‌دهیم. و من به ارتقاء قابلیتهای شرکای منطقه‌ای‌مان اشاره کردم.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: