بر اثر سیل و صاعقه ۳۱کشته و ۷۱مصدوم و همدردی وفراخوان خانم مریم رجوی برای کمک‌رسانی

سیل و صاعقه و طوفان طی ۲۳ روز ۳۱ تن از هموطنان را در ۱۷استان کشور کشت و ۷۱ نفر را مصدوم کرد.


بنا به اعتراف یک کارگزار رژیم در اوژانس کشور این میزان تلفات از ۱۸ اردیبهشت ماه تا ۱۰ خرداد بوده و از این تعداد ۲۵ نفر بر اثر صاعقه و ۶ تن بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

در خراسان رضوی روز شنبه در شهرها و مناطق قوچان، فریمان، تربت حیدریه و درگز سیل جاری شد و خساراتهای زیادی وارد کرد.

روز جمعه با بارش باران شدید سیل در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین جاری شد. در اسفراین برخی نقاط شهر را سیلاب فراگرفت و چند راه روستایی بسته شد. شش روستا گرفتار سیل شدند و ساکنانن ۲ روستا تخلیه شدند. سیلاب وارد۴۱ خانه روستاییان شد. خسارات زیادی به مزارع وارد شده است.

با بارش باران در عصر جمعه سیل شدیدی در ۳ منطقه شهرهای سمنان، مهدی شهر و سرخه جاری شد.

در مهدی شهر بسیاری از خانه ها و مغازه ها و تاسیسات عمومی را آب فراگرفت و خساراتی وارد ساخت.

همدردی و فراخوان خانم مریم رجوی:


به دنبال فجایع سیل در روزهای اخیر در نقاط مختلف کشور، خانم مریم رجوی با صمیمانه ترین تسلیتها وآرزوی بهبودی سریع مصدومان، هموطنان را به تشکیل شوراهای مردمی و کمکرسانی مستقل فرا خواند. آخوندها کاری جز حفظ سلطه ننگین خود ندارند.

آخوندها با چپاول، نابودی محیط‌زیست و هدر دادن سرمایه ها در جنگ افروزی، ایران را در برابر حوادث طبیعی بی‌دفاع گذاشته‌اند.

در حاکمیت آخوندها روزی نیست که مردم بخاطر حوادث طبیعی در سوگ و داغدار نباشند. یک‌روز سیل، یک‌روز زلزله، یک‌روز آتش‌سوزی. حوادث قابل پیشگیری و پیش‌بینی به‌دلیل از بین بردن زیرساخت‌های کشور و عدم رسیدگی و کمک‌رسانی به فاجعه تبدیل میشوند.

 

مطالب مرتبط:

بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در شهرهای میهن

جاری شدن سیل دراستانهای سمنان و خراسان شمالی و هشدار تخلیه برخی شهرها
لطفا به اشتراک بگذارید: