ملک سلمان: حمله به کشتیها کار شبه نظامیان مورد حمایت رژیم بود

ملک سلمان-حمله به کشتیهای تجاری و۲ایستگاه پمپاژ نفت شبه نظامیان مورد حمایت رژیم بودند


ملک سلمان در سخنرانی خود در اجلاس کنفرانس اسلامی در مکه گفت: بنیادگرایی و تروریسم خطرناکترین آفتهایی است که امت اسلامی و کل جهان با آن روبروست و باید با تشریک مساعی به مبارزه با این پدیده برخاست و حامیان آن را افشا کرد و منابع مالی آنها را به هر وسیله و طریق ممکن خشک کرد.

ملک سلمان افزود : تروریسم مجددا منطقه ما را مورد حمله قرار می دهد. و در طی این ماه مبارک، کشتی های تجاری در نزدیکی آبهای منطقه ای امارات متحده عربی مورد عملیات تخریبی تروریستی قرار گرفت. از جمله دو نفتکش عربستان مورد حمله قرار گرفت. که اینکار تهدید خطرناکی بر روی امنیت و سلامت دریانوردی و امنیت منطقه و جهان است. کما اینکه دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان مورد حمله تروریستی پهپادها قرار گرفت که توسط شبهنظامیان تروریستی مورد حمایت رژیم ایران صورت گرفت.

ما تأکید می کنیم که این کارهای تروریستی تخریبی نه تنها عربستان ومنطقه خلیج فارس را مورد حمله قرار میدهد، بلکه امنیت انرژی جهان را نیز هدف قرار می دهد.

تلویزیون اسکای نیوز ۱۰/۳/۹۸

امیر کویت در سخنان خود در مراسم افتتاحیه حمله به نفت‌کش‌ها در نزدیکی سواحل امارات را محکوم کرد. امیر کویت گفت: «منطقه و امت اسلامی ما با چالشهای بی‌سابقه و خطرات بزرگ مواجه است.»


حمد بن عیسی، پادشاه بحرین نیز با اشاره به حملات صورت گرفته علیه نفت‌کش‌ها در سواحل امارات و تأسیسات نفتی سعودی، از جامعه جهانی خواست به کشورهای منطقه کمک کنند تا روند ارسال نفت را تضمین شود.


عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر با محکوم کردن اقدامات شبه‌نظامیان حوثی در حمله به سعودی گفت مصر از هیچ تلاشی برای حمایت از سازمان همکاری اسلامی فروگذار نمی‌کند.

مطالب مرتبط:

جان بولتون: حمله به کشتی ها در امارات توسط رژیم ایران انجام شده‌است

وال استریت ژورنال:جان بولتون گفت رژیم مستقیما حمله به ۴کشتی را انجام داده است
لطفا به اشتراک بگذارید: