This browser does not support the video element.

واکنشهای هراسان وغیظ رژیم – رابطه با اروپا، رویایی که کابوس تلخ شد

واکنشهای هراسان وغیظ رژیم


در پی اجلاس سران کشورهایی اروپایی، روزنامه سپاه پاسداران نوشت: زمینه برای یک اجماع اروپایی - آمریکایی برای گشودن مسیر مذاکره غیر‌هسته‌یی با نظام فراهم می‌شود. وزیر خارجه فرانسه در تازه‌ترین موضعگیری خود گفته که در سفر به تهران فرصت خواهد داشت مقامهای جمهوری اسلامی را برای مصالحه بر سر برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی خود تحت فشار بگذارد... رهبران 28دولت اروپایی در بیانیه‌یی مشترک درباره تبعات‌ «لغو برجام... برای امنیت آمریکا، متحدان اروپایی و منطقه‌ » هشدار دادند. با این حال آنها می‌گویند از برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی نظام نگرانند و خواستار گشوده شدن مسیری جداگانه برای مذاکره درباره این دو موضوع شده‌اند.

روزنامه سپاه پاسداران افزود:اروپاییان یک گام پیشتر گذاشته و گفته‌اند که آماده‌اند با آمریکا درباره برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی ایران‌ همکاری تنگاتنگ‌ داشته باشند و (گفته‌اند) «ما از (نظام) ایران انتظار داریم که در گفت‌وگویی سازنده برای پایان‌بخشی به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده شرکت کند و در راه دستیابی به راه‌حل‌های مشترک بکوشد»

 

یک رسانه دیگر باند خامنه‌ای به نام وطن امروز نیز نوشت: اروپاییها که تنها چند ساعت پس از اظهارات ترامپ علیه برجام، با صدور بیانیه‌یی خواستار فشار بر نظام برای محدود کردن برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی تهران شده بودند، حالا این هم‌آوازی با ترامپ را صریح‌تر ادامه می‌دهند. آنها روز پنجشنبه در نشست سران اتحادیه اروپا خواهان فشار بیشتر بر نظام در حوزه برنامه دفاع موشکی و سیاستهای منطقه‌یی شدند.

این روزنامه حکومتی افزود: در میان تروئیکای اروپایی این فرانسوی‌ها بودند که برای نخستین‌بار اشتراک نظر خود با نقشه ترامپ علیه برجام و نظام را اعلام کردند. با وجود آن که دولت حسن روحانی در پسابرجام هدایای بسیاری به فرانسوی‌ها داد و قراردادهای هنگفتی در حوزه‌های خودروسازی و انرژی با فرانسه منعقد کرد اما گویا فرانسوی‌ها نمک‌گیر نشده‌اند.

 

کیهان خامنه‌ای نیز در مطلبی با عنوان «این هم از اروپا! تروئیکای اروپا با ترامپ همراه شد» به باند رقیب حمله کرد و نوشت: در حالی که برخی شکاف و تقابل آمریکا و اروپا را هنر دیپلوماسی برجامی نامیدند، اما اروپا با آمریکا در موضوع موشکی و منطقه‌یی همراه شده است.

 

رابطه با اروپا، رویایی که کابوس تلخ شد

نمایش جمعه درشهرهای مختلف نمایشگاه کابوس تلخ نظام از رویای بر باد رفتة رابطه با اروپا بود

آخوند سعیدی - نمایش جمعه قم : امروز عده ای در داخل کشور از سخنان رئیس جمهور آمریکا نترسند و نگویند چیزی به او بدهیم تا دست از سر ما بردارد؛ مسئولان باید هوشیار باشند و وجود دست چدنی آمریکا را در دستکش مخملی اروپا ببینند

 

آخوند عابدینی در نمایش جمعه قزوین گفت:

امروز عده ای در حال ترویج این فکر هستند که حالا امریکا در حال بداخلاقی با ماست اما کشورهای اروپایی نگاه متفاوتی با آمریکا در برجام دارند؛ در صورتی که این نگاه غلطی است که ما پرونده آمریکا را از اروپا جدا کنیم. کشورهای اروپایی همچون گله گرگی هستند که هر زمانی که به مطامع خود دست پیدا کرده اند، به صورت تهاجمی و هماهنگ به منافع ملت ها هجوم آوردند

 

آخوند معلمی- نمایش جمعه قائمشهر: دشمن برای به دست آوردن امتیاز از راه تهدید وارد شده است

منفعت آنان در برجام وجود دارد و تاکید اروپا بر پایبندی به آن در جهت منفعت خودشان بوده اما از سویی دیگر آزمایش‌های موشکی ایران را زیر سوال برده و در این راستا رهبر انقلاب بر هوشیاری مردم تاکید کرد.

 

آخوند نکونام- نمایش جمعه شهرکرد: مبادا باز هم مسئولان کشور فریب اروپا را بخورند و چند سال مردم و کشور به برجام اروپایی وصل ودل بسته اروپا شوند.

 

آخوند حسینی همدانی -نمایش جمعه کرج:

آنها نمی خواهند به تعهدات خود عمل کنند و قصد دارند تحریم های جدید و جدی تری را علیه ایران اعمال کنند و البته جمهوری اسلامی باید دقت داشته باشد که در دام اروپایی ها نیفتد.

 

آخوند قاضی دزفولی - نمایش جمعه دزفول: اروپایی‌ها نیز همواره بحث نفوذ ایران و بحث موشکی ایران را مطرح می‌کنند؛ بنابراین دولتمردان باید در این ماجرا هوشیار باشند تا با طناب اروپایی‌ها به چاه نیفتند.

 

آخوند جزایری - نمایش جمعه اهواز:

در بحث برجام به دنبال آن هستیم تا ببینیم کشورهای اتحادیه اروپا در مواجهه با ایران فقط تعارف زبانی می‌کنند یا در زمانی که آمریکا دست به تحریم و وارد کردن فشار می‌زند، آیا اقدامی عملی برای مقابله با آن انجام خواهند داد یا خیر؟
لطفا به اشتراک بگذارید: