This browser does not support the video element.

بحرانهای اجتماعی: خط فقر، سطح زندگی، گرانی و سرکوب – اعتراف به نفرت مردم

بحرانهای اجتماعی: خط فقر



  • یک عضو مجلس آخوندی از زاهدان گفت: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۸۰ درصد مردم این استان زیرخط فقر قرار دارند.


‌وی به ناتوانی رژیم برای مقابله با این وضعیت اشاره کرد و افزود: اغلب روستانشینان و ساکنان حاشیه شهرهای استان سیستان و بلوچستان زیرخط فقر هستند، مجلس نمی تواند برای خارج شدن مردم از زیرخط فقر کاری انجام دهد.

حسین علی شهریاری گفت: : آماری در باره اینکه چه درصدی از مردم ایران زیرخط فقر هستند نداریم اما شرایط اقتصادی و زیرخط فقر بودن اکثریت مردم کشور یک واقعیت انکارناپذیر است.

شهریاری گفت: کسانی که در تهران زندگی می کنند باید درآمدی معادل چهارمیلیون تومان داشته باشند. بسیاری از خانوارهای ایرانی اکنون زیر خط فقر قرار دارند.

 

  • یک کارگزار رژیم گفت:‌ طبق یکی از شاخص‌های بین‌المللی، ایران افت بسیار زیادی در دوسال گذشته داشته و از نظر سطح استاندارد ایران جزو 30 الی 40 کشور آخر است. بنابراین خیلی وضع خوبی از نظر استانداردها نداریم. ایران فقط در حوزه توسعه انسانی در حد متوسط است اما در حوزه‌های دیگر سطح خوبی ندارد.


وی با اشاره به افزایش بیکاران گفت:‌ بنابراین خانواده‌ها با تعداد بیکاران بیشتری مواجه می‌شوند و این امکان برای‌شان کمتر است که بتوانند میزان درآمد خانوار را بالا ببرند

 

  • یک کارگزار رژیم گفت:‌ بودجه 97 بحران معیشت مردم را تشدید می‌کند.


وی با اشاره به هدف روحانی برای گرانی بنزین و سایر حاملهای انرژی گفت:‌ دولت بازنگری اساسی در هزینه‌های غیر ضروری مبتنی بر رانت انجام نداده و در عوض کالاهایی را که اختیار دارد گران می‌کند.

به نوشته کیهان به گفته این اقتصاددان, باید به دولت و مجلس هشدار داد که در کنار همه آفت‌هایی که سیاست‌های تورم‌زا برای اقتصاد ایران دارد, از بودجه مشخص است که سیاست‌گذاری بودجه‌ای فریب غیرمولدها را خورده است و سیاست‌های تورم‌زا چه از طریق قیمت ارز و بنزین و غیره که به قصد رفع بحران از غیرمولدهاست به بهای تشدید بحران معیشت مردم تمام می‌شود.

این کارگزار رژیم به یک نمونه ریخت و پاش های روحانی اشاره کرده و می نویسد:‌

پس از انتشار اخباری مبنی بر ریخت‌وپاش‌های دولت در مرکز بررسی‌های استراتژیک روشن شد (که قرار است در سال آینده ۳۰ نشست و همایش برگزار کند که میانگین اعتبار هر یک از این نشست‌ها ۱۱۳ میلیون تومان است!)

 

  • معاون آخوند روحانی برای توجیه افزایش قیمت و گرانی حامل های انرژی بیکاری جوانان را بهانه کرد و گفت«


هر خانه ۳ بیکار دارد؛ برای ایجاد شغل باید سوخت را گران کنیم.

وی به بیماری مزمن اقتصادی در حاکمیت آخوندی اعتراف کرد و گفت :‌ قبول دارم بیماری مزمن اقتصادی در کشور وجود دارد که نمی توان آن را با دارو درمان کرد بلکه باید دست به جراحی بزرگی زد.

نوبخت به ورشکستگی رژیم اشاره کرد و گفت:‌ یکهزار و 194 هزار میلیارد تومان در کشور هزینه خواهد شد که ما فقط می توانیم 368 هزار میلیارد تومان از خزانه دولت برداشت کنیم

وی به دزدی از صندوق توسعه نیز اشاره کرد و گفت :‌با این کسری بودجه مجبور شدیم 20 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه های نیمه تمام استفاده کنیم.

معاون روحانی چشم انداز افزایش قیمت بنزین و گاروییل را مشخس کرد و گفت :‌: قیمت فوب خلیج فارس که مبنای قیمت گذاری حامل های انرژی در کشور است حدود 2200 تومان است که با قیمت کنونی بنزین 1200 ارزان تر است و حتی قیمت بنزین و گازوییل در ایران بسیار ارزان تر از افغانستان است.

 

  • آخوند احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه خبرگان ارتجاع، در مصاحبه با تلویزیون رژیم به تنفر از ولایت فقیه فراتر از نفرت عمومی از آخوندها اعتراف کرد: مجری: شما در جایی گفتید که در 27 سال گذشته به اندازه تمام طول تاریخ به روحانیت هتاکی شده است. واقعاً این را اعتقاد دارید؟


خاتمی: من نمی‌دانم این را گفته‌ام یا نگفته‌ام, کجا از قول من نقل شده, ولی این را گفته‌ام که در طول این 37 سال بیشترین هجمه‌ها به ولایت فقیه شد. از ابتدای پیروزی انقلاب تا الان. بعید می‌دانم درباره روحانیت این چنین گفته باشم؛ البته هتاکی‌ها فراوان بوده ولی این را قطعاً بیان کرده ام که در عرصه ولایت فقیه, شبهه نبوده است که اینها مطرح نکنند و جالب است که به تمام این شبهات پاسخ داده شد.

 

آخوند احمد خاتمی هم‌چنین با اذعان به ناتوانی حکومت آخوندی در ایجاد محدودیت برای دسترسی به اینترنت، درباره تلاشهای شکست‌خورده‌اش برای تبدیل کردن فضای مجازی به منبر گسترده گفت:

 

عرض کنم که در رابطه با فضای مجازی مدتها بود چند بار تا مرز ورود رفتیم, اما پا پس زدیم. احساس کردم آن ضرورت بایسته را ندارد. کم‌کم به اینجا رسیدم که فضای مجازی هم یک منبر گسترده است...

 متاسفانه برخی هم هر فضایی در این عرصه باز می‌شود با فحاشی و هتاکی می‌خواهند کاری کنند طرف از میدان بیرون برود و این اختصاصی به روحانیت ندارد.

شاید بگویم 500 صفحه فحاشی و هتاکی شد. اهانت‌هایی که در فضای مجازی شد و من شرم دارم بیان کنم.

 

  • ماموران جنایتکار نیروی انتظامی در رشت عصر روز جمعه پس از ضرب و شتم جوان دستفروشی قصد دستگیری و بردن او را داشتند که با واکنش شدید خانواده وی مواجه شدند


به دنبال اعتراض خانواده این دستفروش، مردم حاضر در صحنه نیز به کمک خانواده او آمده و با این اقدام سرکوبگرانه به مخالفت برخاستند.

 

  • سه روز پیش نیز ضرب و شتم شدید یک جوان دستفروش در تهران خشم و انزجار مردم را بر انگیخت.


کارگزاران رژیم در شهرداری و یک سرکرده نیروی انتظامی ناچار شدند برای توجیه جنایت خود به صحنه بیایند .

 

  • نیروهای سرکوبگر رژیم در وحشت فزاینده از خیزشهای مردمی از شب تا صبح در خیابانها و محلات شهرهای مختلف به گشت زنی می پردازند. از جمله در شهرهای شیراز و رشت ازروز جمعه این گشت ها شروع شده است. این اکیپ ها سواره یا پیاده و 3 تا 5 نفره هستند.


در تهران نیز روز جمعه حضور نیروهای سرکوبگر در خیابانها بطور محسوسی افزایش یافته بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: