تیغ فقر و تنگدستی بر گلوی ۹ دهک جامعه آخوندزده ایران ـ مجله اجتماعی اقتصادی

مجله اجتماعی اقتصادی ـ تیغ فقر و تنگدستی بر گلوی ۹ دهک جامعه آخوندزده ایران ـ ۳خرداد۱۴۰۰


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن


فقر، گرسنگی، بی‌خانمانی و... نه فقط مشکل جامعه کارگری بلکه مشکل بیش از۶۰ میلیون ایرانی یارانه‌بگیر است که زیر خط فقر قرار دارند.

افشین حبیب زاده، عضو شورای قلابی شهر تهران در این رابطه اعتراف می‌کند: «برخی برآوردها حاکی از این است که بیش از یک‌سوم جمعیت کشور امروز در زیر خط فقر به سر می‌برند و تقریباً تمام جمعیت پرشمار کارگران زیر خط فقر مطلق روزگار می‌گذرانند» (روزنامه کار و کارگرـ ۶ اردیبهشت۱۴۰۰).تیغ فقر و تنگدستی بر گلوی ۹ دهک جامعه آخوندزده ایران ـ مجله اجتماعی اقتصادی

روزنامه حکومتی جوان در۶ فروردین۹۹ نوشت: «۵۰ درصد مردم کشور نیاز به حمایت دارند و دولت نباید به پرداخت یارانه به ۳میلیون نفر بسنده کند، ۴۰درصد مردم کشور ما زیر خط فقر هستند، لذا از دولت انتظار داریم که به داد مردم برسد».

احمد توکلی، عضو تشخیص مصلحت آخوندی گفت: «متأسفانه گرسنگی و فقر در ایران معنادار شده و تعداد کسانی که زیر خط فقر فرضی هستند ۶۰درصد جمعیت کشور است» (اعتماد آنلاین، رژیم ـ ۱۹فروردین۱۴۰۰).

پشت‌پرده بحران کارگری و فقر و گرسنگی مردم، یک دستگاه عظیم سیاسی و سازمان‌یافته است که از ۴۲سال پیش به‌طور هدفمند مشغول غارت، چپاول و استثمار کارگران و زحمتکشان و عموم مردم ایران است.

آخوند روحانی رئیس‌جمهور شیاد رژیم در آستانه روز جهانی کارگر به صحنه آمد و مشکلات جامعه کارگری، فقر و گرسنگی مردم را به تحریم احاله داد و گفت: «امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران کشور است که این روزها از ناحیه تحریم‌ها و کرونا مورد تهدید قرار گرفته است».

رئیس‌جمهور ورشکسته رژیم افزود: «کارگران به‌عنوان ستون فقرات جامعه هستند و همواره پای نظام ایستادند... . دولت برای بهبود وضعیت معیشت کارگران و کاستن از مشکلات هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و نخواهد کرد».

مطالب مرتبط


جانهای بی‌سپر پرستاران ایران در مصاف با بیماری کرونا ـ مجله اجتماعی اقتصادی

خط فقر در دزد بازار ولایت‌ فقیه
لطفا به اشتراک بگذارید: