به مناسبت ۴ خرداد برنامه ارتباط مستقیم ـ با یاد مجاهد صدیق حمید اسدیان ۱۱خرداد ۱۳۹۹
با یاد مجاهد صدیق حمید اسدیان ـ به مناسبت سالگرد ۴ خرداد ـ ۶ خرداد ۱۴۰۱
برنامه ارتباط مستقیم ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
حمید اسدیان: والله خیلی درست گفتند که تاریخ دو جور نوشته می شود
یک موقع جنبه های تراژیکش با بیان تراژیک نوشته میشود یک موقع با جنبه مضحکش کمدیش ابتذال در رژیم آخوندی به قدری الآن صحبتهای خامنهای را شنیدم صحبتهای قالی باف را شنیدیم ابتذال تا آنجا بالا کشیده که واقعاً ما در فاز نوشتن تاریخ بهصورت کمدی هستیم یعنی ببینیم در رابطه با همین عکسی که گفتید یک عکس کاملاً تبلیغاتی ساختگی طرف کنار دست دو تا وزیرش ایستاده دارد می رود تو هیأت دولتش و طوری هم گرفته که کاملاً دیده بشود و خیلی هم پر مفهوم.
محمد علی توحیدی: تقریباً همان که قالیباف میگوید من با اینها خلاصه درافتاده بودم تو کف خیابان من تو کتاب در افتادم این هم کتابش.
حمید اسدیان: حالا من این چیزی را که دیدم فی الواقع انگیزه شد بروم ببینیم این چه است تو دست این بابا نشریه ماهانه ای تو خود رژیم چاپ میشود به نام سیاست نامه و یکنفر هم که سردبیر همین نشریه هم هست به نام محمد قوچانی این برداشته تحقیق بسیار مفصلی بهاصطلاح کرده در مورد افکار رفتار و آرزوهای آمال آرمان محمد آقا محمد حنیف نژاد این برای من خیلی انگیزه شد که من بخوانم ببینم چه است ولی راستش اصلاً آخرش که خواندم همه را دیدم که وقت تلف کردم اصلاً تیتر این مقاله همه چیز را رو کرده هیچ چیزی غیر از آن تیتری که زده مسیح یا یهودا نویسنده در منتهی الیه یک تفکر فاشیستی فاشیستی راست نه لیبرالی اینها خیلی ادعا یا سعی می کنند که لباس لیبرالی بپوشند اینها به تمام معنی تفکر تفکر فاشیستی تمام تحقیقش این است که حنیف نژاد قرآن نخوانده حنیف نژاد جامعهشناسی نخوانده بعد بنیانگذار مارکسیسم تروریسم اسلامی ببینید یک چنین دقیقاً آقا فقط من به نویسنده این توضیح را این خواهش را دارم یک دفعه بگو زنده باد ساواک تمام خلاص آخر شوخی که نداریم که مارکسیسم هست اسلامی هست تروریست هم هست مگر ساواک غیر از این اینها همه استفراغهای بلعیده شده مال بازجوهای ساواک است هیچ کشف جدیدی نکرده ای کاش یک کلام تو تمام این تحقیق راجع به افکار مثلاً حنیف نژاد خوب چه گفت آخر فضاحت این مقاله به حدی است و رسوایش به حدی بود که یکی از هم سنخهای همین محمد قوچانی که همکار و اینها هستند به نام زید آبادی این صدایش درآمد برداشت نوشت که عیناً می خوانم نوشت در اعتراض به قوچانی نوشت قوچانی در مطلب خود چهره ای از مرحوم حنیف نژاد ترسیم کرده است که خواننده تصور می کند آن مرحوم نه فقط جامع جمیع نقطه ضعفهای بشری بوده بلکه با سرک کشیدن به انواع ایدئولوژی ها و مرامی های سیاسی و اعتقادی تاریخ بشر مخربترین عناصر آنها را برگزیده و در یک دستگاه مخوف فکری تشکیلاتی به گونه ای سامان داده است که از آن بهطور قهری و جبری جز تیرگی و تباهی و تروریسم و جنایت زاده نمیشود بعد خود همین این همین زید آبادی اشاره می کند و گویی او اسرار دارد که از هر سخن و عمل او یعنی حنیف نژاد و عمل او خشونتی ضدانسانی استخراج کند.
این میزان کینه ورزی حقد غیظ من دیگر اسمش را حتی غیظ و اینها نمیگذارم همین که چیزی که گفتم این یک تفکر فاشیستی که زنده باد ساواک این را دارد تبلیغ میکند خوب حالا زید آبادی آمده همکار این است اصلاً هم فکر این است اصلاً تو یک سنخ هستند همین این آمده اعتراض کرده ولی همین هم که اعتراض کرده باز کینه و ضدیت خودشان را اینها با حنیف نژاد و آرمان حنیف نژاد ببینیم چجوری بیان می کند می گوید یعنی همین این می گوید ما با نقد حنیف نژاد و اسطوره زدایی از او موافقم عجب ما تو کجا قرار گرفتیم پس اول از همه اعتراف به اینکه حنیف نژاد اسطوره شده حنیف نژاد هستش روزبهروز هم درخشانتره و بعد این اضافه می کند بههرحال این روشن است که محمد حنیف نژاد روحیات و خصایل بسیار متفاوتی با فردی مانند مسعود رجوی داشته است قوچانی این تفاوت را با تکیه بر آنچه روش دانش الهیأت سیاسی نامیده به کلی نادیده گرفته و گویی اصرار دارد که نظر واحد بهعمل واحد منتهی می شود.
....
مطالب مرتبط
در شمایل خوب آن سرو ـ درباره سردار خیابانی ـ فصلی منتشرناشده از تالیفات مجاهد صدیق حمید اسدیان