عباس عبدی ـ این اعتراضات ریشه در بطن جامعه دارد

عباس عبدی معاون سابق دادستان ارتجاع در قتل‌عام ۶۷:

این یک اعتراضات کاملاً پیش‌بینی شده بوده. اگر بعد از ۹۸ هم رخ نداد به‌دلیل کرونا بود که سه سال متوقف شد

بنابراین این اعتراضات ریشه در بطن جامعه دارد.

وضعیت به‌حالت قبل باز نمی‌گردد. این اعتراض در سطح براندازی است. بالای ۷۰-۸۰ درصد مردم با اعتراضات همراهی و همدلی می‌کنند. درب خانه را به روی آنها باز می‌کنند.

ظفار مشکل شاه را حل نکرد. امروز به سوریه که می‌روند هنوز جرأت ندارند جنازه‌هایش را بیاورند. عین جنازه جنگ سال‌ها گذشت تا این کار را کردند. سر و صدایش را هم در نمی‌آورند.

عباس عبدی معاون سابق دادستان ارتجاع آذر ۱۴۰۱

این یک اعتراضات کاملاً پیش‌بینی شده به نظر من بوده خیلی‌ها می‌توانستند حدس بزنند که چنین اتفاق‌هایی دیر یا زود رخ می‌دهد و اگر بعد از ۹۸ هم رخ نداد به‌دلیل کرونا بود که سه سال متوقف شد بنابراین این اعتراضات ریشه در بطن جامعه ریشه داره.

با تحلیلی که گفته میشه پایگاه این اعتراضات را یعنی اکثریت شما دهه هشتاد می‌دانید.

نه این موتورشان است دهه هشتاد هم نیست بالاتر از اون است. هفتأدیها هم شاملش می‌شوند. این موتورشان است ولی اون چه که اهمیت داره توی این اعتراضات این موتور نیست. اون مجموعه ساکتی هستش که لکوموتیو‌هایی هستش که به این موتور بسته شده ولی این موتور نمی‌تواند اونها را تکان بدهد هنوز اون سکوت مردم است و حمایت مردم یا سکوت کردند یا حمایت کردند. همین قدر که باهاشون همراهی می‌کنند همدلی می‌کنند اگر کسی بهشان حمله کند درب خانه را باز می‌کنند می‌گویند اگر ببینندشان لوشان نمی‌دهند اگر تصویری از آنها بگیرند شطرنجی می‌کنند اگه ببینند شعار می‌دهند بالا پشت‌بام خبری نمی‌دهند اینها به منزله تماماً به منزله همراهی و حمایت است.

مجری: گستردگی این را شما چقدر می‌دانید چند درصد مردم جامعه الآن با این وضعیت همراه هستند؟

عباس عبدی: اگر من بخواهم نظر شخصی بگویم یک بحث است ولی نظرات نظرسنجی‌ها مشخص است که متأسفانه همان که حکومت دوست نداره واقعیت را ببیند توی ماجرا هم خیلی مجاز ندانستند که مؤسسات نظرسنجی کنند یا منتشرش کنند. این خودش یک بدبختی است دیگه. اما در مجموع می‌توانم بگویم بر اساس نظرسنجی‌ها بالای ۶۰درصد حتی یکی‌اش هم که دیدم بالای ۷۰-۸۰ درصد اینها همراهی و همدلی می‌کنند با اعتراض

ظفار مشکل شاه را حل نکرد. بله امروز هم می‌بینید به‌قول شما مثلا اگر اون کشور چی بود ممکن بود مردم هم حمایت کنند از رفتن به ظفار اما توی سوریه‌یی که می‌روند هنوز جرأت ندارند جنازه‌هایش را بیاورند. عین جنازه جنگ سال‌ها گذشت تا این کار را کردند. سر و صدایش را هم در نمی‌آورند. ما باید ببینیم داخل هیچ چیزی بدون داخل حل نمیشه... اصلاً مسأله اصلی ما داخل است.

 

مطالب مرتبط

استاندار رژیم در ایلام ـ دشمن مرحله به مرحله با ما وارد درگیری شد

چرا شرایط به عقب برنمی‌گردد؟

لطفا به اشتراک بگذارید: