زلنسکی در شروع سال۲۰۲۳: مقاومت و جنگیدن را انتخاب کردیم

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیامی به‌مناسبت آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ داد.

زلنسکی گفت: «برای ما سال گذشته از ۲۴فوریه آغاز شد. بدون هیچ مقدمه یا نشانه ای. درست در ساعت ۴ بامداد. همه جا تاریک و پر سر و صدا و شلوغ بود. برای برخی بسیار دشوار و برخی دیگر بسیار ترسناک. اکنون ۳۱۱روز از آن زمان گذشته است. هنوز هم برای ما اوضاع سخت و تاریک و شلوغ و پیچیده است. اما قطعاً برای ما دیگر ترسی وجود ندارد و هرگز شرمنده نخواهیم بود. سال گذشته، سال ما بود. سال اوکراین و اوکراینی ها. ما در بامداد ۲۴فوریه سال گذشته از خواب برخاستیم و زندگی دیگری را آ غاز کردیم و مردمی دیگر و اوکراینی های دیگری شدیم. اولین موشکها، هزارتوی فریبها را از میان برداشت. هرکس را شناختیم. به توانمندیهای دوست و دشمن آگاه شدیم. و از همه مهمتر به توانمندیهای خودمان پی بردیم».

رئیس‌جمهور اوکراین بر تسلیم‌ناپذیری برای دفاع از اوکراین تأکید کرد و گفت: «روز ۲۴فوریه برای میلیونها تن از ما روز انتخاب بود. روز نفی پرچم سفید و انتخاب پرچم آبی و زرد. نفی فرار و انتخاب رویارویی. رویارویی با دشمن. انتخاب مقاومت و جنگیدن. در آن روز ما بهت‌زده شدیم. اما بعد آموختیم که به حرف این و آن گوش نکنیم. به ما گفته شد: «هیچ انتخابی جز تسلیم ندارید»، و ما پاسخ دادیم «هیچ انتخابی جز پیروزی نداریم». از همان روز ما پی ریزی پیروزی خود را آغاز کردیم... . ما ترس را در هم شکستیم و بجای فرار، متحد شدیم. سپس توانستیم بر تردید و ترس و ناامیدی غلبه کنیم. ما به خودمان و قدرتمان ایمان آوردیم».

زلنسکی در ادامهٔ پیام سال نو میلادی افزود: «امسال می‌توانست سال شکست اوکراین، اروپا و همه جهان باشد. اما این‌چنین نیست و ما این را نمی‌گوییم، زیرا چیزی را از دست ندادیم. هرآنچه اکنون نیست، از دختران و پسران، از خانه و زندگی و از سرزمین و خاک، توسط جنایتکاران از ما ربوده یا تخریب یا اشغال شد.

۳۱۱ روز متوالی ما گریستیم، فریاد زدیم، دعا کردیم... اکنون اما حرفی برای گفتن داریم، برای دقیقه به دقیقه‌ای که پشت سر گذاشتیم که نیازی به تشریح و توضیح آنها نیست، چرا که سکوت سرشار از ناگفته‌هاست، کمی درنگ سرشار از نادیده هاست».

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «پیروزی امکانپذیر است. ما بر روی پاهایمان ایستادیم، چون روحیه جنگندگی در ما وجود داشت».

زلنسکی دربارهٔ رویکرد مردم اوکراین در سال جدید نیز تأکید کرد: «ما باز هم می‌جنگیم و ادامه می‌دهیم، برای یک چیز. «پیروزی!»... . می‌خواهم بگویم: مردم اوکراین. شما فوق‌العاده هستید. به دستاوردهای خود نگاه کنید چگونه دومین ارتش جهان را شکست دادید. شما با دست خالی جلوی ستونهای تانک و زرهی ایستادید. چگونه تانکها و جنگ‌افزارهای سنگین را به غنیمت گرفتید و با جمع آوری کمک، پهپادهای شاهد را خنثی کردید... و در سرما و تاریکی طاقت آوردید. تک‌تک شما در این جنگ تعیین‌کننده بودید. آنکه سلاح بر کف داشت، آنکه رانندگی می‌کرد، آنکس که به جمع آوری کمک مالی مشغول بود، آنکه با کومباین خرمن درو می‌کرد و آنکس که قطار را می‌راند و یا در پستهای بازرسی مشغول به‌کار بود... هر کدام از ما یک جنگنده و یک جبهه هستیم و آجری محکم در دفاع از میهن. ما همه به‌عنوان یک تیم جنگیدیم. هرگز فراموش نمی‌کنیم چگونه مردم قهرمان خرسون، تحت اشغال دشمن، بدون داشتن هیچ‌گونه امکان ارتباطی با بقیه اوکراین و زیر بمباران تبلیغاتی دشمن مبنی بر جدایی خرسون از اوکراین، تن به تسلیم ندادند، پایداری کردند و اکنون ما در کنار آنها سال نو را جشن می گیریم و ما دوباره این وطن را بازخواهیم ساخت».

زلنسکی در ادامه پیام خود به‌مناسبت سال نو میلادی گفت: «به ما گفتند تسلیم شوید. ما به عکس ضدحمله و رویارویی را انتخاب کردیم... جهان اوکراین را شنید... و اکنون اوکراین الهام‌بخش جهان است.

آیا چیزی هست که ما را بترساند؟ نه!... آیا کسی میتواند ما را متوقف کند؟ نه، برای این‌که ما همه با هم هستیم و برای همدیگر می‌جنگیم».

رئیس‌جمهور اوکراین دربارهٔ چشم‌اندازهای سال جدید میلادی گفت: «من نمی‌دانم سال۲۰۲۳ برای ما چگونه رقم بخورد... اما برای همه چیز آماده‌ایم. آیا دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت؟ در اینصورت خوشحال خواهیم شد. آیا ضربات بیشتری خواهیم خورد؟ بر اراده و عزممان افزوده خواهد شد. آیا جنگ ادامه خواهد یافت؟ در اینصورت ما نیز می‌جنگیم، تا پیروزی و تا آنگاه که همدیگر را در آغوش بگیریم... بیایید سال جدید را به سال بازگشت تبدیل کنیم... بازگشت هر آنچه که از ما ربوده شده است. آزادی شهرهایمان. اوکراین مستقل است و همیشه مستقل خواهد بود.

باشد که سال جدید همه این دستآوردها را برایمان در بر داشته باشد. ما برای آنها خواهیم جنگید. برای همین هستیم. برای همین این‌جا مانده‌ام و این‌جا مانده‌ایم و این‌جا مانده‌اید. همه ما اکراین هستیم. زنده باد اوکراین. سال نو مبارک».

 

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: