گزارشی کوتاه از هفتمین جلسه دادگاه تجدیدنظر دژخیم حمید نوری در استکهلم

گواهی و تصدیق های ناگزیر وکیل دژخیم نوری پس از دفاعیات و اسناد کنت لوئیس

وکیل دژخیم که با هزینه کلان وکالت او را به عهده گرفته وزیر سابق دادگستری سوئد در دولت سوسیال‌دموکرات بوده است

وکیل دژخیم: هیچ ارتباطی بین اعدامها و جنگ ایران و عراق وجود نداشته اعدامها از خیلی قبل برنامه‌ریزی شده بود

مجاهدین با حملاتشان برای رژیم دردسر ایجاد میکردند و منافع رژیم را به خطر می انداختند و از طرف چندین کشور در سراسر جهان برچسب تروریستی داشتند. آنها سال۱۹۸۱ هم برای اعمال تروریستی دستگیر و اعدام شدند و این زمان بسیار طولانی قبل از تشکیل ارتش آزادیبخش ملی بود.

افرادی که نزد کمیته رفته و اعدام شدند قبلاً حکم اعدام داشتند.

حتی اگر دادگاه استیناف بگوید کشتار جمعی در ایران اتفاق افتاده بایستی اثبات بشود که حکم اعدام از قبل نداشتند.

خمینی نمی‌خواست ظلم بشود و می‌خواست ببیند آیا اینها را می‌شود عفو کرد یا نه در ۱۹۸۱ قدغن کرده بودند گروهها بخواهند مسلح باشند.

یک کمیته عفو آمده به کسانی شانس بده اگر توبه کنند و هیچ خطری برای جامعه نداشته باشند برای جامعه عفو بشوندحتی اگر مدت زندانی خودشان راهم تمام نکرده باشند.

آنهایی که پشیمان شدند سفید بودند زرد ها منفعل بودند و قرمزها دشمنان بودندکسانی که اعدام شدند زندانیان قرمز رنگ بودند.

سؤالاتی که کمیته مطرح میکرد عبارت بودند از: آیا آماده هستی که انزجار خودت را از مجاهدین اعلام کنی؟ آیا آماده هستی که اظهار پشیمانی بکنی از فعالیت‌های سیاسی؟ آیا اعلام وفاداری به جمهوری اسلامی را می‌کنی؟ آیا آماده‌ای بری داخل میدان مین و کمک بکنی به ارتش که بتوانند از اونجا رد بشوند؟‌ آیا آماده هستی که در نیروهای مسلح شرکت بکنی و بر علیه مجاهدین بجنگی؟ آیا آماده هستی که جاسوسی بکنی بر علیه رفقای قبلی ات؟ آیا آماده‌ای در تیرباران شرکت کنی و یک مجاهد دیگه‌ای را اعدام بکنی؟ تیرخلاص بزنی؟

اینطوری می‌خواستند یک شانس دوباره برای عفو و آزادی که مورد نظر خمینی بود به اینها بدهند! هیچ‌کدام از سؤالهای کمیته ربطی به ارتش آزادیبخش ملی نداشته هدف کار کمیته هیچ ربطی به جرم اونها نداشته است.

اعتراف وکیل دژخیم: این اعدامهای دستجمعی از خیلی قبل برایش برنامه‌ریزی شده بود. ما استناد می‌کنیم به گزارش عفو بین‌الملل که اعدامهای دستجمعی انجام شده است. پروسه تقسیم کردن زندانها و نقل و انتقال آنها بین اوین و رجایی شهر و زندانهای دیگر در چندین ماه قبل از جولای ۱۹۸۸ و خیلی قبل از فروغ جاویدان در سال۱۹۸۷ انجام شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: