بی سرپناه ماندن مردم خوی در سرمای شدید، پس از زلزله + پیام خانم مریم رجوی

حداقل ۳نفر جان باختند، حدود ۱۰۰۰نفر مجروح و مصدوم

بر اثر زمین‌لرزه ۵ و ۹ دهم ریشتری در خوی تاکنون بیش از ۴۰پس لرزه گزارش‌شده است.

خانم مریم رجوی:

درخواست از هموطنان در مناطق و شهرهای مجاور خوی برای کمک به آسیب دیدگان و خانواده های دردمند و زلزله‌زده در زمین‌لرزه خوی به‌خصوص در طول شب در سرما و برف

بر اثر زمین‌لرزه شدید نزدیک به ۶ریشتر تاکنون حداقل ۳تن از هموطنان جان‌باخته و بیش از ۱۰۰۰ نفر مجروح و مصدوم شده‌اند. خسارات فراوانی به بیش از ۷۰ روستا وارد شده و برخی روستاها ۲۰ تا ۵۰درصد تخریب شدند. برق بیش از ۳۰روستا قطع شده است. بسیاری از زلزله‌زدگان در برف و سرمای شدید سرپناهی ندارند. امداد رسانی قطره ای ارگانها و هلال احمر رژیم که به بالا کشیدن امکانات دولتی و کمکهای مردمی شناخته شده است، مسأله اساسی از مردم حل نمی‌کند.

علی بیت اللهی از کارگزاران رژیم گفت: تعداد کل واحدهای مسکونی شهری خسارت دیده احتمالی ۴۹۷۵ و تعداد شهرهای آسیب دیده احتمالی ۳ شهر برآورد شده است. وی افزود تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده احتمالی ۹۰۶ واحد برآورد شده و تعداد آبادی‌های خسارت دیده احتمالی ۱۲۳ آبادی است

معاون هلال احمر رژیم گفت در مجموع حدود ۲۶۲ هزار نفر شامل نزدیک به ۷۸ هزار خانواده تحت‌تأثیر زلزله قرار گرفتند. شب شنبه پس از زلزله، مردم بیمناک از زلزله‌های متعاقب، با وجود سرمای طاقت‌فرسا، شب را در خیابان‌ها گذراندند.

خانم رجوی گفت: جای آن است که صلیب سرخ بین‌المللی و ملل‌متحد رژیم را وادار به قبول کمکها و اکیپهای امدادگر بین‌المللی کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: