رئیسی در گفتگوی تلویزیونی؛ از ادعای «کاهش تورم» تا اذعان به‌ «دلاریزه شدن قیمتها »

رئیسی جلاد شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی به‌تورم «۴۰درصدی» اذعان کرد و البته تلاش کرد با انداختن تقصیر گردن دولت روحانی، مدعی شود تورم را از ۶۰درصد به‌۴۰درصد رسانده است.

رئیسی در شرایطی که هر دلار به‌ ۴۵هزار تومان رسیده اعتراف کرد قیمت «اقلام به‌دلار وابسته شده و به‌نحوی دلاریزده شده» است. البته او توضیح نداد با این وضعیت و در شرایطی که از ابتدای دولتش قیمت دلار از ۲۸هزار به‌۴۵هزار تومان رسیده و قیمت اقلام هم «دلاریزه»‌ است،‌ چگونه تورم را از  ۶۰درصد به ۴۰درصد رسانده است.

رئیس جمهور ارتجاع همچین به‌قاچاق نهادینه در ایران اذعان کرد و گفت: «افزایش قیمت برخی کالاها در بازار ناشی از عوامل بسیاری از جمله قاچاق به کشورهای هم‌جوار است».

مجری تلویزیون رژیم دربارة ادعای رئیسی که درآمدهای ارزی افزایشی شده پرسید: پس «چرا اثرات درآمدهای ارزی را در سفره مردم نمی‌بینیم؟»،‌ از پاسخ طفره رفت و گفت: «اگر می‌گوییم کشور اداره می‌شود و پرداخت‌های حقوق و دستمزد و تکلیف قانونی انجام می‌گیرد، این‌ها از کجا انجام می‌شود؟».

رئیسی در حالی که آمار و ارقام لایحة بودجة۱۴۰۲ دولت خودش نشان می‌دهد ۴۷۶هزار میلیارد تومان ناترازی و کسری بودجه دارد،‌ در این گفتگوی تلویزیونی مدعی شد: «دولت تلاش کرده علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها کسری بودجه نداشته باشیم!».

مرکز آمار رژیم به‌تازگی نرم تورم نقطه به‌نقطة‌ آذرماه ۱۴۰۱ را ۴۵ درصد و دیماه را ۵۱درصد اعلام کرده است که روند افزایشی تورم را نشان می‌دهد.

پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع نیز در جلسة مجلس (بهمن۱۴۰۱) لایحة بودجة ۱۴۰۲ رئیسی را عامل «کسری بودجه بعدی» و باعث «ایجاد دیون» خواند.

قالیباف گفت: «الان پیشنهادی که دولت (لایحة بودجة ۱۴۰۲) داده با نرخ نفت ۸۵ دلاری است، در حالی که همین الان هر بشکه نفت حدود ۷۲دلار است؛ آیا این وضعیت ما را با کسری بودجه بعدی روبرو نمی‌کند؟ آیا برای ما ایجاد دیون بعدی نمی‌کند؟».

لطفا به اشتراک بگذارید: