گزیده‌ای از گزارش تحقیقاتی کمیته روابط خارجی سنای استرالیا درباره قیام مردم ایران

کمیته امور خارجی، دفاع و تجارت سنای استرالیا با انتشار گزارش تحقیقاتی ۱۲۸صفحه‌یی دربارهٔ قیام مردم ایران، از دولت استرالیا خواست سپاه پاسداران دیکتاتوری آخوندی را لیست‌گذاری تروریستی کند.

در این گزارش از جمله آمده است:

پر واضح است که این جنبشی نیست که به‌دنبال اصلاحات و رفرمهای محدودی باشد.

معترضان، برای آینده ای متفاوت و بهتر، جان خود را فدا می‌کنند. شجاعت آنها تکاندهنده و الهام‌بخش است.

بنابراین ضرورت اتخاذ یک موضع قوی و محکم علیه این رژیم، تنها یک وظیفه اخلاقی نیست. رژیم ایران و نهادهای وابسته به آن سابقه ای بس طولانی و سیاه در تهدید، ارعاب و خشونت علیه سایر کشورها دارا هستند.

دولت استرالیا نباید در اخراج هر یک از اعضای سفارت رژیم ایران که در اقدامات تروریستی دست دارند یا تسهیل کننده آن هستند، تردید داشته باشد. هم‌چنین با توجه به چنین رفتار هولناکی از جانب رژیم، دولت باید روابطش با رژیم ایران به حداقل ممکن برساند.

گزارش کمیتة خارجی سنای استرالیا با استناد به‌سخنان سر جفری رابرتسون قاضی دادگاه ویژة ملل‌متحد برای سیرالئون در جلسهٔ استماع این کمیته در دسامبر گذشته، اضافه می‌کند:

سفارت‌های (رژیم) ایران نه فقط در حملهٔ طراحی‌شده علیه سلمان رشدی در انگلستان بلکه هم‌چنین در اروپا نقش داشته‌اند؛ جایی که یکی از به‌اصطلاح دیپلمات‌های یک سفارت (رژیم) ایران، بمبی را قاچاق کرد که قرار بود در پاریس برای کشتار صدها و چه بسا هزاران نفر در اجلاس برگزار شده توسط شورای ملی مقاومت ایران منفجر شود.

در ادامهٔ این گزارش، آمده است: «کمیته شواهدی را دریافت کرده که نشان می‌دهد سفارت‌های (رژیم) ایران در سراسر جهان به‌منظور تسهیل مجموعه‌یی از فعالیت‌های غیرقانونی شامل فعالیت تروریستی، به‌کار گرفته می‌شوند. این تحقیقات هم‌چنین شماری از شهادتها را دریافت کرد که نشان‌دهندهٔ این نگرانی برحق است که سفارت‌های (رژیم) ایران به‌منظور تسهیل مانیتورینگ، نظارت و ارعاب مخالفان جمهوری اسلامی... به‌کار می‌روند. دولت استرالیا نباید در اخراج هر عضوی از سفارت (رژیم) ایران که گمان می‌رود در چنین اقداماتی نقش داشته یا آن‌را تسهیل می‌کند، تردیدی به‌خود راه بدهد».

لطفا به اشتراک بگذارید: