کنفرانس با حضور اعضای سنا و پارلمان ایرلند در همبستگی با مبارزه مردم و مقاومت ایران

دوبلین ـ ایرلند ـ کنفرانس با حضور اعضای سنا و پارلمان ایرلند

«انقلاب نوین ایران برای یک جمهوری دمکراتیک» همبستگی با مبارزه مردم و مقاومت ایران برای برقراری یک جمهوری دمکراتیک، آزاد و مبتنی بر جدایی دین و دولت

فراخوان به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط اتحادیهٔ اروپا

گروهی از نمایندگان پارلمان و سنای ایرلند از تمامی احزاب این کشور، در کنفرانسی در دوبلین تحت عنوان «انقلاب نوین ایران، برای یک جمهوری دمکراتیک، سپاه پاسداران، ارتش ترور و سرکوب رژیم را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهید» تازه‌ترین تحولات قیام مردم ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنرانان ضمن تمجید از نقش پیشتاز زنان در قیام سراسری، سرکوب وحشیانه قیام‌کنندگان توسط دیکتاتوری آخوندی را محکوم کردند و دولت ایرلند و اتحادیهٔ اروپا را به‌اتخاذ یک سیاست قاطع علیه رژیم فراخواندند و بر لزوم حمایت از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای برقراری یک جمهوری آزاد، دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت تأکید کردند.

سخنرانان هم‌چنین بر لزوم لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس دوبلین عبارت بودند از:

اعضای سنای ایرلند:

سناتور جری هورکان از حزب فیناگیل

سناتور جو اورایلی معاون ناظم پارلمانی از حزب فیناگیل

سناتور ارین مک‌گرین از حزب فینا فیل

سناتور هویی از حزب کارگر

سناتور دیارموید ویلسون سخنگوی امور دفاعی حزب فینافیل

نمایندگان پارلمان ایرلند:

چارلی فلانگان وزیر خارجه (۲۰۱۷)، وزیر کشور (۲۰۲۰) و رئیس کنونی کمیتهٔ خارجی و کمیتهٔ دفاع پارلمان از حزب فینافیل

جان پل فیلان از حزب فینافیل

جکی کاهیل رئیس کمیته کشاورزی پارلمان از حزب فینافیل

شیان هویی سخنگوی حزب فینافیل در امور پارلمان اروپا

کاتهال بری نماینده مستقل

جان پری وزیر پیشین از حزب فیناگیل

سناتور جری هورکان که ریاست کنفرانس را برعهده داشت، از مقاومت ایران به‌دلیل رهبری مبارزات مردم ایران برای یک ایران آزاد و دمکراتیک تقدیر کرد و گفت که رژیم ایران به‌قدری از مقاومت ایران وحشت دارد که تلاش کرد گردهمایی این مقاومت را در پاریس در سال۱۳۹۷ با بمب مورد حمله قرار بدهد.

جان پل فیلان نمایندهٔ پارلمان ایرلند و وزیر پیشین مسکن گفت که اکنون زمان پایان دادن به‌سیاست مماشات است. چون این سیاستی اشتباه بوده و شکست‌خورده است.

سناتور جو اوریلی معاون حزب فیناگیل و سخنگوی امور خارجه و دفاع این حزب گفت: «بهترین راه برای حمایت از مردم ایران، پایان دادن به‌مصونیت سران رژیم از مجازات و کمک به‌مردم ایران در مبارزاتشان برای عدالت است».

وی با یادآوری فراخوانهای خانم رجوی برای بازدید هیأت حقیقت‌یاب ملل‌متحد از زندانهای دیکتاتوری آخوندی و دیدار با زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان قیام، اضافه کرد:

من با رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت موافقم؛ زیرا این امر برای مستندسازی جنایات رژیم به‌منظور پیگرد قانونی در آینده بسیار مهم است

جان پری، وزیر پیشین از ایرلند در سخنان خود در این کنفرانس، گفت: «ما در اتحادیه اروپا در رویکرد خود نسبت به‌ (رژیم) ایران بیش از حد ساده‌لوح بوده‌ایم. نتیجهٔ سیاست فعلی اتحادیه اروپا، بحران حقوق‌بشر و مصونیت طولانی‌مدت در ایران است.

دولت (ایرلند) ما می‌تواند و باید تلاش‌ها را در اتحادیهٔ اروپا برای ارجاع پروندهٴ وحشتناک حقوق‌بشر این رژیم به‌شورای امنیت ملل‌متحد به‌منظور ارجاع رژیم به‌دیوان کیفری بین‌المللی یا یک دادگاه بین‌المللی رهبری کند.

در کنفرانس دوبلین نمایندگان جامعه ایرانیان مقیم ایرلند شرکت داشتند و حسین عابدینی، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان گفت وقتی مردم ایران رژیم را سرنگون کنند، یک آلترناتیو دمکراتیک روشن و قابل دوام دارند.

لطفا به اشتراک بگذارید: