باهنر: قیام کنونی بسیار شبیه دهه۶۰بود که از ترس عملیات مجاهدین جرأت نداشتیم بیرون بیاییم

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز ۱۵بهمن۱۴۰۱ دربارهٔ قیام سراسری مردم ایران گفت «حوادثی که این روزها شاهدش بودیم، از آن بدترش را بعد از انقلاب دیده‌ایم و کم هم نبوده؛ اوایل انقلاب که تازه به تهران آمده و در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه مشغول بودیم، گاهی اوقات ۲۰-۳۰ روز من از دفتر حزب نمی‌توانستم به خانه بروم. برای این‌که می‌گفتند بیرون بروی تو را می‌زنند! امنیت جانی نداشتیم. یعنی همه را می‌زدند. این مجاهدین که ۱۷-۱۸ هزار شهید از (نظام) ما گرفتند، قدرتمند بودند و همه جا نفوذ داشتند». باهنر این حرفها را در حالی می‌زند که رئیسی هم روز ۱۲بهمن بر سر گور خمینی با یادآوری ۴دهه جنگ رژیم با مقاومت ایران هشدار داد: «حرکت مجاهدین در جریانهای و توطئه‌ها وجود دارد و هم‌چنان این توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه نظام ادامه دارد».

باهنر دربارهٔ ادعای فروکش کردن قیام گفت «یکی از بی‌هنریهای ما این است که فکر می‌کنیم مسئلهٔ (قیام) حل شده، در حالی که مسأله حل نشده». عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌ریشهٴ بحرانها که خروجی آن خیزش و قیام است هشدار داد که «باید ببینیم آن نارضایتی‌هایی که در داخل کشور هست، چیست که باعث این حرف‌ها و این اعتراضات شده است».

محمدرضا باهنر دربارهٔ قیام کنونی گفت «من قبول دارم این اتفاقی که یک‌دفعه افتاد، هم از نظر سطح وسیع‌تر بود و هم از نظر عمق، عمیق‌تر و هم مدتش طولانی‌تر بود... این دفعه یک جنگ ترکیبی علیه ما شروع کردند و همه هم متحد شدند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دربارهٔ فشارهای سنگین بین‌المللی بر رژیم در شرایط قیام گفت «من یادم نمی‌آید که بعد از انقلاب چنین انسجامی علیه ما در نظام بین‌الملل به‌وجود آمده باشد که رو هم بازی کنند... اینها یکسری علائمی را دریافت می‌کنند».

باهنر دربارهٴ علت انفجار اجتماعی و قیام کنونی گفت جان باختن مهسا امینی «تنها یک جرقه بود... برخی نارضایتی‌ها و ناکارآمدی‌هایی در ساحت اقتصاد، سیاست و حتی فرهنگ و دیپلماسی در داخل کشور وجود دارد».

عضو پیشین مجلس ارتجاع نظام اذعان کرد نارضایتی‌های گسترده حتی درون ساختار نیروهای خود رژیم هم وجود دارد. باهنر گفت «حتی آنهایی که در راهپیمایی‌هایی به نفع نظام شرکت می‌کنند، در ۱۳آبان و نماز جمعه، گلایه‌هایی دارند؛ گلایه از رئیس‌جمهور، از نماینده مجلس، از من، از آقای امام جمعه گلایه دارند».

باهنر هم‌چنین به‌وارفتگی در سطوح بالایی نظام هم تحت عنوان «چرایی فاصله گرفتن مسئولان از دیدگاهها و خط مشی خمینی» اذعان کرد».

لطفا به اشتراک بگذارید: