آتش‌سوزی در چادر زلزله‌زدگان در خوی

زلزله‌زدگان: اینجا از گرسنگی همه در حال مرگ هستند

هشدار عضو مجلس ارتجاع:

اگر به داد زلزله‌زدگان خوی نرسیم اتفاقات تلخ تکرار می‌شود.

پس از گذشت ۱۰روز از زمین‌لرزه خوی، زلزله‌زدگان هم‌چنان بدون امکانات در چادر در دمای ۷ درجه زیر صفر سپری می‌کنند.

روز یکشنبه در شهرک ولیعصر یکی از چادرهای زلزله‌زدگان به‌دلیل برگشتن و افتادن گاز پیک‌نیک دچار آتش‌سوزی شد و این آتش به چادر مجاور سرایت کرد.

عادل نجف‌زاده، عضو مجلس ارتجاع از خوی با نگرانی از خشم زلزله‌زدگان گفت: «اگر زودتر به داد مردم زلزله‌زده نرسیم، اتفاقات تلخ تکرار می‌شود. مردم در سرمای منفی ۷ درجه در چادرها زندگی می‌کنند .

نجف زاده روز دوشنبه طی سخنانی در مجلس ارتجاع گفت:

تکرار پس لرزه‌های بالای ۴ ریشتر پس از زلزله ۵ و ۹ دهم آن هم در سرمای آذربایجان با منفی ۵درجه زیرصفر موجب شده است مردم از ترس پس لرزه‌ها توان حضور در خانه‌های نیمه ویران خود را نیز نداشته باشند...

به گزارش رسانه حکومتی جام جم آنلاین: زندگی در مناطق زلزله‌زده با سختی و وحشت در جریان است برخی کارشناسان تأکید می‌کنند اگر زمین‌لرزه‌های اخیر پس لرزه زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری باشند، می‌توان گفت تا حدود چهار ماه آینده نیز ادامه خواهند داشت.

یک زلزله شناس به نام مجرب در این باره گفت: باید از مسئولان مدیریت بحران پرسید، چرا پس از چند روز هنوز نقشه مناطق امن به درستی مشخص نشده است و درباره نیازهای مردم زلزله‌زده نیز اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نمی‌شود.

وی افزود: مثلا بلافاصله پس از وقوع زلزله از بازسازی مناطق آسیب دیده خبر می‌دهند، رویکردی که نشان می‌دهد آنها سواد لازم را در این حوزه ندارند، زیرا پس از زلزله انجام بازسازی در گرو مطالعات دقیق‌تری است. مسأله دیگری که این روزها بیش از گذشته نمایان شده، توزیع نامناسب اقلام ضروری بین زلزله‌زدگان است که سبب ایجاد مشکلات اجتماعی شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: