پیام سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران به‌مناسبت پنجاه و دومین سالگرد حماسه سیاهکل

​​​​​​​سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران طی پیامی به‌مناسبت سالگرد حماسهٔ فراموشی ناپذیر سیاهکل در ۱۹بهمن سال۱۳۴۹ که با تهاجم انقلابی یک گروه چریکی به فرماندهی فدایی شهید علی اکبر صفایی فراهانی به پاسگاه ژاندارمری سیاهکل و خلع‌سلاح آن رقم خورد، و واکنش هراس‌آلود رژیم جنایتکار شاه و تیرباران۱۳چریک فدایی خلق در روز ٢٦اسفند همان سال را به‌دنبال داشت، نوشت:

«در این روز رفقا غفور حسن‌پور اصیل، علی اکبر صفایی فراهانی، احمد فرهودی، محمدهادی فاضلی، عباس دانش بهزادی، جلیل انفرادی، محمدعلی محدث قندچی، ناصر سیف دلیل صفایی، هادی بنده خدا لنگرودی، شعاع الدین مشیدی، اسماعیل معینی عراقی، اسکندر رحیمی مسچی و هوشنگ نیری جان خود را برای آزادی و رهایی خلق محروم ایران فدا کردند.

حرکت انقلابی گروه جنگل که بازتاب وسیعی پیدا کرد، اقتدار شاه را به سُخره گرفت و به پژواک درد و رنج

میلیونها ایرانی که زیر تازیانه و شلاق دیکتاتوری شاه بودند تبدیل و در آن دیار بی‌قراران قرار همه مدافعان آزادی و برابری و آغازی بر تغییر معادله قدرت مطلق رژیم و ضعف مطلق مردم گردید».

سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران سپس یادآوری می‌کند:

«ما هر سال واکنش یکسان شاه و خمینی را یادآوری می‌کنیم که مهر تایید بر نقش مهم رستاخیز سیاهکل و جنبش پیشتاز فدایی طی سالهای ١٣٤٩ تا ١٣٥٧می زند.

اسدالله علم در خاطراتش از قول شاه می‌نویسد: «عزم و اراده آنها اصلاً باور کردنی نیست، حتی زنها تا آخرین

نفس به جنگ ادامه می‌دهند، مردها قرص سیانور در دهان‌شان دارند و برای این که دستگیر نشوند خودکشی می‌کنند».

خمینی جلاد از همان ابتدا با فرومایگی علیه جنبش پیشتاز فدایی به موضع گیری پرداخت. او در پاسخ به نامه ٦ اردیبهشت ١٣٥٠ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا، در تاریخ ٢٨اردیبهشت ١٣٥٠ نوشت:

«باید حادثه سازیها و شایعه پردازیهایی را که در ممالک اسلامی برای تحکیم اساس حکومت استعماری است بررسی دقیق کنید».

در ادامهٔ پیام ِ سالگرد حماسه سیاهکل، سازمان چریک‌های فدایی خلق به قیام سراسری و انقلاب دمکراتیک مردم ایران پرداخته و از جمله می‌نویسد:

«انقلاب سترگ و پرتوان ١٤٠١ در این چند ماه بر این واقعیت مهر تایید زد که تضاد اصلی مردم ایران با رژیم حاکم در تمامیت آن است و این تضاد آشتی ناپذیر است. دو مولفهٔ مهم در جامعه هم‌چنان بر شرایط سیاسی حکم می‌راند: حکومت قادر نیست به شکل گذشته حکمرانی کند و مردم نیز نمی‌خواهند به شکل گذشته زندگی کنند. انقلاب جاری نشان می‌دهد که برخلاف دیدگاه برخی از گروهها و شخصیتهای سیاسی، تحریم و فشار خارجی نه مردم را منفعل می کند و نه آنان را در کنار استبداد مذهبی حاکم قرار می دهد».

در ادامهٔ این پیام، خطاب به «زنان و مردان آزادیخواه» آمده است:

«سازمان چریکهای فدایی خلق ایران در آغاز پنجاه و سومین سال حیات خود یاد و خاطره همه زنان و مردان دلیر جنبش پیشتاز فدایی که در زندانهای شاه و شیخ، در پای چوبه های دار، در پیکار با دشمن در شهر و روستا و در راه هدفهای سِتُرگ جنبش کمونیستی ایران به‌شهادت رسیدند را گرامی می‌دارد.

ما به زنان و مردان ایران زمین که برای آزادی، دموکراسی، صلح و پیشرفت، عدالت و جدایی دین از دولت و نابودی ستم جنسی، مذهبی و ملی مبارزه می‌کنند درود می‌فرستیم.

ما یاد و نام تمامی دلاورانی که در راه تحقق خواستهای ترقیخواهانه مردم ایران جانفشانی کردند، به‌ویژه زنان، مردان، نوجوانان و کودکانی که در جریان جنبش انقلابی کنونی به‌شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم».

«سازمان چریکهای فدایی خلق ایران به‌عنوان یک سازمان کمونیستی، هم‌چنان به مبارزه تا رسیدن به آزادی و سوسیالیسم ادامه می‌دهد. در شرایط کنونی خواست اولیه و مقدم مردم ایران که همه شیفتگان آزادی در راه آن پیکار می‌کنند، سرنگونی رژیم حاکم با همه دسته بندیها و باندهای درونی آن و به سرانجام رساندن انقلاب دمکراتیک نوین ایران است.

این خواست، کانون ستیز (تضاد عمده) و گرانیگاه تحول جامعه ایران برای رهایی را تعریف می‌کند. از این رو ما قیام همگانی و استفاده از تمامی اشکال مبارزه را حق مسلم مردم ایران می‌شماریم».

«سازمان ما ایجاد هسته‌های مخفی مقاومت، تشکیل هسته‌های کوچک رسانه ای و خبر رسانی، ایجاد کمیته‌های مخفی عمل و شوراهای همآهنگی، سازمانیابی برای نافرمانی مدنی و... را راه‌کارهای ایجاد بی شمارکانونهای شورشی می‌داند. این راه‌کارها اشکال مناسب و عملی برای همآهنگی مبارزه کارگران، معلمان، کارمندان، مزدبگیران، پرستاران، دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان، زنان، روشنفکران، فرهنگیان و هنرمندان است و ما به سهم و توانایی خود در این مسیر تلاش می‌کنیم».

برای تحقق این خواست، ما از شورای ملی مقاومت ایران پشتیبانی کرده و به سهم خود در این ائتلاف دمکراتیک مداخله می‌کنیم. تلاشهای مذبوحانه برای درهم شکستن اتحاد ما در شورا چه آگاهانه و از جانب نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی و چه ناآگاهانه و غرض ورزانه، نمی‌تواند خللی در عزم ما برای ادامه راهی که بدون تزلزل و فرصت طلبی انتخاب کرده‌ایم، ایجاد کند.

«ما بی شما رانیم و برای سرنگونی رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه متحد و متشکل می‌شویم»

«مرگ بر دیکتاتوری، مرگ بر خامنه‌ای، زنده باد آزادی»

«زنده باد انقلاب دمکراتیک نوین مردم ایران»

لطفا به اشتراک بگذارید: