خیزش بزرگ چهارشنبه‌سوری علیه رژیم آخوندی در مناطق مختلف تهران و شهرهای سراسر کشور

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

کارزار ملی چهارشنبه‌سوری – شماره ۲

خیزش بزرگ چهارشنبه‌سوری علیه رژیم آخوندی در مناطق مختلف تهران و شهرهای سراسر کشور

با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای؛ امسال سال خونه، سید علی سرنگونه، این‌همه سال جنایت،

مرگ بر این ولایت؛

فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی؛ مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر

به‌رغم آماده‌باش صد در صد نیروهای سرکوبگر و دستگیری جوانان و خط و نشان کشیدنهای قضاییه جلادان و نیروی انتظامی، مردم در تهران و سایر شهرهای ایران با سردادن شعار علیه خامنه‌ای و برپایی تجمعات بزرگ و روشن کردن آتش، کارزار ملی چهارشنبه‌سوری را به خیزشی دیگر علیه آخوندها تبدیل کردند.

در تهران از ابتدای تاریک شدن هوا مردم در مناطق مختلف از جمله در قیطریه، میدان انقلاب، سلطنت آباد، گیشا، سعادت آباد، شهرک شریعتی، نازی‌آباد، جوادیه، نظام آباد، سبلان، افسریه، هفت‌حوض نارمک، خیابان طیب، شهرک نفت و منطقه ۱۷ فلاح، در خیابان‌ها تجمع کردند. جوانان شورشگر با پرتاب نارنجک‌های صوتی و بستن مسیرها و دادن شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر حکومت بچه کش»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «سید علی پاره پاره، خیابون راه‌کاره»، «امسال میده کشته سپاه، مرگ بر کل نظام»، چهارشنبه‌سوری را به خیزش عمومی علیه رژیم تبدیل کردند. در اکباتان جوانان شورشی عکس خامنه‌ای را با شعار «این‌همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» آتش زدند. در بسیاری از مناطق تهران از جمله شهرک شریعتی جوانان شجاع به سمت یگانهای سرکوبگر موتوری نارنجک‌های صوتی و آتش‌زا پرتاب کردند.

در سایر شهرها از جمله کرج، رشت، گرگان، تبریز، اردبیل، مشگین شهر، ارومیه، زنجان، نیشابور، سبزوار، قم، اراک، تاکستان، محلات، آبدانان، سنندج، دهگلان، مهاباد، سقز، دیواندره، پیرانشهر، سردشت، کرمانشاه، کرند، جوانرود، دالاهو، مریوان، بانه، اشنویه، کامیاران، بوکان، نقده، خرم‌آباد، دورود، تفت یزد، ایذه، اهواز، لالی خوزستان، بوشهر، کرمان، رفسنجان و زاهدان مردم به‌صورت گسترده در مناطق مختلف شهر تجمع کرده و با روشن کردن آتش و پرتاب نارنجک‌های صوتی و سردادن شعارهای ضدحکومتی کارزار چهارشنبه‌سوری را برگزار کردند.

جوانان کرج و سنندج شعار «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» سر دادند. مردم در جوانرود با مواد آتش‌زا به فرمانداری تهاجم کردند و در رشت با شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» به ساختمان شهرداری مواد آتش‌زا پرتاب نمودند. در سنندج جوانان در مناطق مختلف شهر با روشن کردن آتش شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» دادند. در کرمانشاه جوانان با شعار «شیخ جنایت‌پیشه پاسخ تو آتیشه» نارنجک صوتی پرتاب می‌کردند. در بوشهر جوانان موتورسوار با پرتاب نارنجک‌های صوتی جوانان را تشویق به حضور در خیابان کردند. در سقز جوانان شجاع با سنگربندی و مسدود کردن خیابان مسیر نیروهای سرکوبگر را بستند. در بوکان نیروهای سرکوبگر به تجمع جوانان حمله کرده و به سمت آنها گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کردند. نیروهای وحشی خامنه‌ای در سقز به سمت یک موتورسوار معترض شلیک کرده و پیکر زخمی او را با خود بردند. در آبدانان جوانان با نیروهای سرکوبگر به جنگ و گریز پرداختند.

خامنه‌ای در وحشت از تجمع مردم و فعالیت‌های جوانان شورشگر به سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و کلیه یگانهای تابع برای روزهای ۲۲ تا ۲۷اسفند ابلاغ آماده‌باش صد در صد کرده بود که طبق طرح ابلاغ شده یک نیروی کنترلی ۴۵۰۰۰نفره در ۲۵۰نقطه آسیب خیز تهران مستقر می‌شود تا از تجمعات جلوگیری کرده و از اماکن حساس و ساختمانهای دولتی حفاظت نماید و برای «دستگیری اغتشاش‌گران سازمان‌یافته، لیدرهای اصلی و شعار نویسان» اقدام کند (اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت – ۱۷اسفند).

ستاد اجتماعی مجاهدین در ۵اسفند به «کارزار ملی چهارشنبه‌سوری در پیوند با قیام و انقلاب دموکراتیک مردم ایران» فراخواند و تأکید کرد «در چهارشنبه‌سوری امسال به یاد شهیدان آتش‌ها به‌پا کنیم و به استقبال نوروز و سال نو برای سرنگونی خامنه‌ای ضحاک عمامه‌دار بشتابیم. تنها جواب شیخ آتش، آتش شعله بر کَش».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ (۱۴ مارس ۲۰۲۳)

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: