رسانهٔ حکومتی: مردم آمادهٴ گرانی باز هم بیشتر مسکن باشند؛ یک کارگر۶۲سال صبر کند تا خانه‌دار شود!

سایت حکومتی خبرآنلاین ۲۶اسفند در گزارشی دربارهٴ گرانی سرسام‌آور مسکن نوشت: «میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به ۵۵ میلیون تومان رسیده است؛ به این معنا که یک کارگر با حداقل حقوق، برای خرید یک واحد ۷۵ متری در پایتخت، در صورتی که تمام حقوق خود را به خرید مسکن اختصاص دهد باید بیش از ۶۲ سال صبر کند!».

این سایت حکومتی صحبت‌های اخیر عضو کانون انبوه‌سازان را منشتر کرد که می‌گوید «قیمت مصالح ساختمانی با توجه به وضعیت اقتصاد کلان کشور و نوسانات روزانه دلار افزایش پیدا کرد ه‌ است و مردم باید آماده افزایش قیمت در بازار مسکن باشند».

به‌تازگی سازمان نظام مهندسی هم در تخمین جدید خود اعلام کرد در سال۱۴۰۲ هزینهٔ ساخت مسکن افزایشی چشمگیر می‌یابد. بر اساس این گزارش رژیم آخوندی قیمت ساخت هر متر زیربنای ساختمان را در سال۱۴۰۲دست کم ۱۵۸درصد افزایش خواهد داد.

بر اساس تخمین سازمان نظام مهندسی قیمت ساخت هر متر مربع ساختمانهای یک طبقه و دو طبقه از ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان در سال۱۴۰۱ به ۹میلیون و ۳۰۰هزار تومان در سال۱۴۰۲ خواهد رسید. قیمت ساخت هر متر مربع ساختمانهای ۳ تا ۵طبقه نیز از ۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان در سال۱۴۰۱ به ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان در سال۱۴۰۲ می‌رسد.

سایت حکومتی تجارت نیوز ۲۴اسفند ضمن اعلام این خبر نوشت: «افزایش هزینه ساخت و ساز باعث شده است تأمین هزینه پروژه ساخت یک آپارتمان از توان بخش بزرگی از فعالان صنعت ساختمان خارج باشد». امری که باز هم به‌بحران مسکن و افزایش بی‌خانمانی در ایران آخوندزده دامن خواهد زد.

لطفا به اشتراک بگذارید: