تحریم‌های جدید استرالیا، علیه ۱۴مقام و ۱۴نهاد سرکوبگر رژیم آخوندی

دولت استرالیا روز یکشنبه ۲۸اسفند تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم آخوندی اعمال کرد و ۱۴ مقام و ۱۴ نهاد رژیم را که مسئول نقض فاحش حقوق‌بشر هستند در لیست سیاه خود قرار داد

از چهار تن از گردانندگان گشت سرکوبگر ارشاد رژیم که مسئول دستگیری، بازداشت و شکنجه مهسا امینی بودند در این لیست قرار دارند. اهداف تحریم‌ها هم‌چنین شامل مقام‌های ارشد سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و سایر ارگانهای نظامی رژیم است که در سرکوب اعتراضات دست داشتند.

تحریم شدگان با ممنوعیت سفر و هم‌چنین تحریم‌های مالی روبه‌رو می شوند

پتر خلیل نماینده پارلمان استرالیا روز دوشنبه گفت: ما هم‌چنان به تحریم ناقضان حقوق‌بشر در ایران ادامه می‌دهیم

کارن اندروز، وزیر پیشین امور داخلی استرالیا، تحریم علیه رژیم آخوندی را ناکافی دانست و از دولت استرالیا خواست پا را فراتر بگذارد و سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

وی روز دوشنبه در پارلمان استرالیا گفت: «رژیم ایران سابقه شناخته شده‌ای در آزار و اذیت، دستگیری و شکنجه اعضای ایرانیانی که به وحشیگری رژیم اعتراض می‌کند، دارد.

خبرگزاری سپاه پاسداران در واکنش به تحریم‌ها نوشت: دولت فدرال استرالیا در دور چهارم تحریمهای خود اعلام کرد تحریم‌های مالی هدفمند و ممنوعیت  سفر را علیه ۱۴ فرد دیگر و هم‌چنین تحریمهای مالی علیه ۱۴ نهاد مسئول «نقض حقوق بشر» در ایران اعمال کرده است.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: