آمریکا تأسیسات سپاه پاسداران در شمال شرق سوریه را مورد حملهٔ سنگین و دقیق قرار داد

 

 

پنتاگون اعلام کرد جنگنده‌های آمریکا به مراکز سپاه پاسداران در شرق سوریه حمله کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌یی گفت: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا با حمله‌های هوایی دقیق علیه تأسیسات وابسته به سپاه پاسداران در شرق سوریه، اهداف مشخص شده را منهدم کردند.

این حملات در پی تهاجم یک پهپاد رژیم ایران به پایگاه ائتلاف در شمال شرق سوریه صورت گرفت که در پی آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و ۵سرباز دیگر آمریکایی زخمی شدند.

ژنرال مایکل کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در آن منطقه هم هشدار داد که آمریکا می‌تواند در صورت نیاز حملات بیشتری هم به‌مواضع رژیم ایران انجام دهد. کوریلا گفت: «ما برای تهاجم در هر ابعادی علیه مواضع رژیم ایران آماده هستیم».

بامداد چهارشنبه ۲فروردین نیز، جنگنده‌های اسراییل مواضع سپاه پاسداران در فرودگاه حلب را مورد حمله قرار دادند.

روز ۳۰بهمن۱۴۰۱ نیز اسراییل در حمله‌یی که خبرگزاری فرانسه آن را «مرگبارترین حمله» توصیف کرد، با موشک مراکز رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه را مورد هدف قرار داد. به‌گزارش خبرگزاریها، این حملهٔ موشکی ساختمانی را منهدم کرد که محل استقرار و جلسهٔ سران نیروی تروریستی قدس و حزب‌الشیطان لبنان بود.

طی چند سال گذشته مواضع سپاه پاسداران در سوریه پیاپی از سوی اسراییل و ائتلاف مورد حملهٔ هوایی و موشکی قرار می‌گیرد و به‌رغم تلفات سنگین و با وجود دود و دم‌های پاسدار سلامی و سایر سر کرده‌های سپاه، تاکنون رژیم هیچ واکنشی نشان نداده و به‌طور عمده نیز این حملات را در رسانه‌های خود سانسور می‌کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: