فراخوان اعضای کنگره آمریکا به اعمال قاطعیت علیه رژیم آخوندی به‌دنبال درگیری ها در سوریه

مایک گلگر Galeger عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با تلویزیون ای.بی.سی با اشاره به تهاجمات پهپادی اخیر رژیم آخوندی در سوریه گفت:

وضعیت فعلی نگران کننده است چرا که به نظر می‌رسد سیاست بازدارندگی ما در مقابل رژیم ایران افول کرده است. ما نمی توانیم شکست دیگری در زمینه بازدارندگی مانند آنچه در اوکراین شاهدش هستیم را تحمل کنیم. از جمله گامهای عملی که می توانیم علیه رژیم ایران برداریم، به نظر من، اعمال مجدد سیاست فشار حداکثری اقتصادی، کنار گذاشتن مذاکرات هسته ای برای احیای برجام و هم‌چنین فشار آوردن بر پنتاگون برای اتخاذ اقداماتی در جهت خنثی کردن حملات پهپادی این رژیم می باشند.

 

دان بیکن از اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا طی پیامی گفت:

طی هفته گذشته متوجه شدیم رژیم ایران طی ۲سال گذشته ۷۹ حمله پهپادی علیه نیروهای ما انجام داده است. آمریکا تنها ۳بار به این حملات پاسخ داده است. تهاجمات رژیم ایران غیرقابل قبول است و باید پاسخهای محکمتری از جانب ما به آنها داده شود

 

واشینگتن تایمز طی گزارشی نوشت: با اوجگیری در گیری آمریکا با شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران و کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی بر اثر تهاجم پهپادی این رژیم به پایگاههای نیروهای آمریکایی در سوریه... قانونگذاران جمهوریخواه، دولت بایدن را به‌خاطر چگونگی واکنش نسبت به این حملات مورد انتقاد قرار دادند.

سناتور تام کاتن در همصدایی با دیگر نمایندگان جمهوریخواه گفت: وزیر دفاع، لوید آستین، باید توضیح دهد چرا اقدامات بیشتری برای مقابله با رژیم ایران اتخاذ نمی‌کند؟»

لطفا به اشتراک بگذارید: