سخنرانی خانم مریم رجوی در گردهمایی مجاهدین در استقبال از وزرای پیشین دفاع انگلستان و آلمان

مریم رجوی: مردم ایران مصمم به سرنگونی رژیم هستند و هیچ چیز نمی‌تواند مانع آن شود

آقایان لیام فاکس و فرانتز یوزف یونگ محترم!
به اشرف ۳، خانه مقاومت ایران برای آزادی خوش آمدید. اکثر اعضای سازمان مجاهدین خلق که امروز این‌جا گرد‌ آمده‌اند بیش از ۴دهه علیه رژیم آخوندها مبارزه کرده‌اند. آن‌ها ۱۲۰ سال مبارزه مردم ایران برای آزادی را نمایندگی می‌کنند.
۵۷سال از این دوره پر رنج و فداکاری، تاریخچه این جنبش را تشکیل می‌دهد؛ در جمع این رزمندگان آزادی در اشرف۳، از جمله ۱۰۰۰ زن و مرد مجاهد‌ هستند که در زندان‌های دیکتاتوری شاه یا دیکتاتوری مذهبی شکنجه شده‌اند. آن‌ها از تعهدشان به ۸۶ میلیون ایرانی سرکوب ‌شده الهام می‌گیرند که تشنه آزادی‌ هستند و هدف آن‌ها ایجاد یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت‌ است.

خواست مردم ایران

آن‌ها خواستار یک جمهوری هستند که در آن مردم می‌توانند نمایندگان خود را در یک انتخابات آزاد برگزینند و هیچ کس، با هیچ بهانه‌یی امتیازی بر دیگران ندارد. مجازات اعدام لغو شده و جایی برای قوانین شریعت آخوندی وجود ندارد.
همه ملیت‌های ایرانی صد سال تحت تبعیض و سرکوب حکومت دیکتاتوری شاه و استبداد دینی بوده‌‌اند. آن‌ها از حقوق یکسانی برخوردار خواهند بود. ما بر خودمختاری و رفع ستم مضاعف از ملیت‌های ایران بر اساس طرح شورای ملی مقاومت برای خودمختاری کردستان ایران که حدود چهار دهه پیش تصویب شد، تاکید داریم.
جمهوری دموکراتیک آینده هم‌چنین تمامی اشکال تبعیض علیه زنان را از بین خواهد برد و برابری جنسیتی را در هر زمینه تضمین خواهد کرد. زنان از مشارکت فعال و برابر در امر رهبری سیاسی برخوردار خواهند بود.
آن چه که گفتم بخشی از برنامه سیاسی شورای ملی مقاومت برای آینده ایران پس از سرنگونی آخوندها است. آزادی، دموکراسی و حقوق برابر برای زنان و ملیت‌ها برای جنبش ما فقط حرف‌های توخالی یا تبلیغات نیست، بلکه چیزهایی است که برای تحقق آن فداکاری زیادی کرده‌ایم.
در سال ۱۳۶۷، رژیم ۳۰هزار زندانی سیاسی را به‌دستور خمینی قتل‌عام کرد که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها از اعضا و هواداران مجاهدین خلق بودند. آن‌ها صرفاً به‌خاطر اعتقادشان به هدف مجاهدین برای سرنگونی رژیم و برقراری آزادی و دموکراسی کشته شدند.

مقطع حساس تاریخ ایران

امروز ما در مقطعی حساس از تاریخ خود قرار داریم. ما بیش از هر زمان دیگری به تغییر رژیم نزدیک هستیم؛ فقر و محرومیت و تورم و گرانی ابتدایی‌ترین مایحتاج مردم، هم‌چنان که سرکوب، شکنجه و اعدام، همه مردم را به این نتیجه رسانده که تنها راه رهایی ایران، سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم است. مردم و جوانان برای این هدف یعنی آزادی، آماده پرداختن قیمت هستند و رژیم در محاصره خشم مردم است.
با این حال، رژیم برای ماندن در قدرت به هر کاری دست می‌زند. از سرکوب شدید برای متوقف کردن تظاهرات و ایجاد وحشت در مردم استفاده می‌کند. تبلیغات دروغین در مورد بقایای دیکتاتوری شاه منتشر می‌کند تا به مردم ایران بباوراند که آلترناتیوی در کار نیست و باید با همین رژیم بسازند.
هم‌زمان، رژیم پخش اطلاعات نادرست علیه آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و تنها نیروی سازمان‌یافته برای تغییر در داخل ایران، یعنی مجاهدین خلق ایران را افزایش داده است. آخوندها می‌خواهند با شیطان‌سازی شورای ملی مقاومت و مجاهدین، جامعه بین‌المللی را متقاعد کنند که نه نیرویی برای تغییر در ایران وجود دارد و نه جایگزینی دموکراتیک. در نتیجه آن‌ها می‌توانند سیاست نادرست مماشات را ادامه دهند. اما هیچ چیز نمی‌تواند واقعیت جامعه به‌پاخاسته ایران را تغییر دهد.
مقاومت ایران ظرفیت‌ و اهرم‌های لازم برای سرنگونی این رژیم را دارد. به‌خصوص از حمایت نیروی ضد رژیم در ایران برخوردار است. کانون‌های شورشی در فعالیت‌ها علیه اختناق از جمله آتش‌زدن نمادهای رژیم شرکت دارند. با وجود دستگیری‌های اخیر شمار بسیاری از اعضای کانون‌های شورشی شبکه مقاومت هم‌چنان گسترش می‌یابد.

 

صلح و امنیت جهان با سرنگونی آخوندها

برای کشورهای اروپایی، زمان آن فرا رسیده که سیاست شکست خورده مماشات را کنار بگذارند و در کنار مردم و مقاومت سازمان‌یافته ایران بایستند.
پارلمان بریتانیا پیشتاز دفاع از یک سیاست قاطع در مقابل رژیم ایران بوده است. در این رابطه بحث‌های پارلمانی مهمی در باره تصویب لوایحی برای نام‌گذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی جریان داشته است.
سرنگونی این رژیم، نه تنها به نفع مردم ایران بلکه در راستای صلح و امنیت در اروپا و منطقه و جهان است.
مردم ایران باید از حق دفاع از خود در برابر سپاه پاسداران و دیگر نیروهای سرکوبگر رژیم برخوردار باشند.
سپاه پاسداران باید به‌عنوان یک نهاد تروریستی نامگذاری شود و زمان آن است که سفارت‌خانه‌های رژیم تعطیل شوند.

اجازه بدهید نتیجه بگیرم:
رژیم در ضعیف‌ترین نقطه خود قرار دارد و هیچ راه حلی برای بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی‌اش ندارد.
شبکه سازمان‌یافته و کانون‌های شورشی مجاهدین در ایران به‌طور فعال در اعتراضات سراسر کشور شرکت دارند.
با وجود تلاش‌های رژیم برای سرکوب مقاومت، شبکه مجاهدین خلق و فعالیت‌های آن گسترش یافته و تعداد بیشتری از ایرانیان به مبارزه برای آزادی می‌پیوندند.
تظاهراتی که در شهریور۱۴۰۱ آغاز شد، وضعیت ایران را تغییر داده است و شرایط هرگز به قبل از اعتراضات بر نمی‌گردد. مردم ایران مصمم هستند که این رژیم را سرنگون کنند و هیچ چیز نمی‌تواند مانع از آن شود.

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: