وزیر دادگستری آمریکا: آمریکا عملیات بزرگ سپاه پاسداران در قاچاق سلاح جنگی برای یک گروه شبه‌نظامی در یمن را مختل کرد

به گزارش سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، وزارت دادگستری این کشور پرونده ضبط بیش از یک میلیون گلوله جنگی، هزاران چاشنی نارنجک‌انداز و هزاران پوند خرج پرتاب نارنجک اندازهایی را که نیروی دریایی آمریکا از سپاه پاسداران هنگام انتقال به گروه‌های شبه‌نظامی در یمن کشف کرده بود، به جریان انداخته است. مریک گارلند Merrick Garland، دادستان کل (و وزیر دادگستری آمریکا)، گفت: آمریکا عملیات بزرگ سپاه پاسداران در قاچاق سلاح جنگی برای یک گروه شبه‌نظامی در یمن را مختل کرد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز گفت: این اقدام مانع افتادن مهمات و سلاحهای خطرناک به دست افراد نادرست می‌شود و اهمیت کار تحقیقاتی برای محروم کردن شبکه‌های جنایتکار و تروریستی از ابزار خشونت و تخریب را برجسته می‌کند.

متیو ام. گریوز، دادستان ایالات متحده در منطقه کلمبیا گفت: «این اقدام مصادره با هدف متوقف کردن تلاش دیگری از سوی سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن برای دامن‌زدن به خشونت و درگیری در سراسر جهان است. دفتر دادستانی آمریکا در منطقه کلمبیا از همه ابزار موجود، از جمله حوزه قضایی برای ضبط و مصادره استفاده خواهد کرد تا تلاش‌های سپاه برای ایجاد درگیری را مختل کند».

اقدام دولت آمریکا برای مصادره تسلیحات بخشی از تحقیقات گسترده‌تر در مورد یک شبکه قاچاق اسلحه رژیم ایران است.

این شبکه در قاچاق غیرقانونی سیستم‌ها و قطعات تسلیحات متعارف پیشرفته توسط نهادهای تحریم‌شده مربوط به رژیم ایران دست داشت. نهادهای تحریم شده مستقیماً از اقدامات نظامی حوثی‌ها در یمن و از فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در سراسر منطقه حمایت می‌کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: