سالگرد کارزار کبیر فروغ اشرف در ۱۹فروردین ۱۳۹۰- قسمت دوم

به‌یاد قهرمانان حماسهٔ جاودان فروغ اشرف در۱۹ فروردین ۱۳۹۰

هموطنان عزیز

مجاهدین خلق ایران

برای تجلیل و ادای احترام به یکی از فرازهای درخشان تاریخ مقاومت برای آزادی در اینجا جمع شده‌ایم، نبرد مجاهدان و پیشتازان آرمان‌خواهی که تحت محاصره و بی‌سلاح و بی‌دفاع آن هم با دست‌های خالی در برابر هجوم نیروهای تحت حمایت دو حکومت وحشی ایستادند،

جان های ناآرام و پرشور خودشون را فدا کردند و از حق مقاومت و حق آزادی خلقشان دفاع کردند. درود بر همه آنها

و سلام... بر شما خواهران و برادران عزیزم که بیش از هزار نفرتان در آن روز گلوله یا ترکش خوردید و یا مصدوم شدید، یا هاموی‌های دشمن از روی بدنهای شما گذشته و عبور کرد؛ اما بر این پیمان استوار ماندید که از بدنهای خودتون پلی بسازید به‌سوی آزادی ایران...

خیلی خوب می‌دونم که بسیاری از شما هنوز از آثار جراحت و نقص‌عضو رنج می‌برید. اما رنجها رو به میدان رزم و نبرد و ساختن عشقی پرشورتر و تعهدی بالاتر برای سرنگونی رژیم تبدیل کرده‌اید... .

و درود و درود و درود بر صبا که مجروح و جانفشان به پیام ۱۹فروردین تبدیل شد و گفت: تا آخر ایستاده‌ایم.

بله امروز این پیام‌ اشرف و اون زنجیر پولادینی که در ۱۹فروردین در مقابل نیروهای مهاجم ساخته بودید، با کانونهای شورشی در کار به‌زیر کشیدن آخوندهاست.

اشرف در اون روزها نهایتاً به‌زور غصب شد اما به‌سرعت از یک اشرف به هزار اشرف در سراسر ایران گسترش یافت و امروز به‌صورت کانون‌های‌شورشی در حال فعالیت است و به‌سوی برپایی ارتش آزادی در خاک میهن به پیش می‌رود.

این چنین این‌چنین اشرف توانست تحت رهبری مسعود هم پایداری خودش رو پیش ببره و هم با هوشیاری و سنجیدگی حداقل شهیدان را اون هم در یک دوره طولانی متحمل بشه. اگر‌چه هر کدوم از شهدا هر یک بسیار سخت و دردناک بود و بسیار گران بسیار اما مجاهدین آموخته‌اند که در هر شرایطی از پرداخت حداکثر قیمت ابا نکنند. درود بر همه شما و درود بر همه آنها

فروغ اشرف به‌این معنی است که مجاهد خلق زیر فشار حمله و محاصره و کشتار و جنگ روانی، مرعوب نمی‌شود بلکه قیمت می‌دهد و شرایط را تغییر می‌دهد هر چقدر که لازم باشد این چرخه را تکرار می‌کند قیمت دادن و تغییر دادن. ... .

راه و رسم مجاهدین همین است که به‌جای اون که به هر گونه موقعیت یا امتیاز برای خودشون فکر کنند، بر این امر متمرکز هستند که چگونه می‌توان اوضاع رو به‌سمت سرنگونی رژیم تغییر داد و چگونه می‌توان برای این رسالت بها و خونبهای بیشتری پرداخت. درود برهمه اونها.

 

قطعه ای از سخنان مریم رجوی در سال۹۴

بزرگداشت روزها و بزرگداشت شهدا معمولاً یادآوری است از حماسه‌ها و قهرمانیهای اونها از یک‌طرف و از طرف دیگه شقاوتها و قساوتهایی که دشمن بر علیه این رزم‌آوران آزادی به وسیلهٔ خودش یعنی رژیم ولایت فقیه و دست نشاندگانش یعنی مالکی اعمال کرده و از طرف دیگه ارزشهایی است که این بزرگ زنان و بزرگ مردان، این مجاهدان راه آزادی آفریده‌اند. ارزشهایی از آرمان‌گرایی، راه و مسیر درست برای به دست آوردن آزادی و هم‌چنین مقاومت و پایداری به هر قیمت تا هر کجا و به هر میزان که لازم باشد. بنابراین وقتی که ما به بزرگداشت اونها می‌نشینیم، یعنی می‌خواهیم بگوییم که ما هم مصریم بر راه، آرمان و ارزشهایی که اونها حامل اون بودند و اون رو بزرگداشتند و برای اون قیمت حداکثر رو پرداختند. آری. ما هم در راه و آرمان آزادی، دموکراسی، برابری، فدا و صداقت برای رسیدن به عهد و پیمان و به‌خصوص ارزش سوگند و تعهد، اون هم برای مسیر آزادی و هم‌چنین سوگند و تعهد با مسعود، با همهٔ اونها همراهیم و با رود خروشان خون این شهیدان ما هم در این مسیر همراهیم. تا آخرین نفس و تا آخرین قدم.

شهدایی چون صبا و آسیه، مرضیه و فاطمه، مهدیه و نسترن و شهناز و فائزه که هم‌چنان که سال۹۰ گفتم بعد از حماسهٔ نوزده فروردین سال۹۰ خون اون شهدا، خون این زنان شجاع و دلیر، البته با پشتوانه‌ٔ عظیمی از شهدای جنبش مردم ایران در بیش از سی سال گذشته پیام‌آور دوران جدیدی در تاریخچهٔ مقاومت ایران بود. برگ زرینی در تاریخچهٔ این مقاومت و سرآغاز در واقع دگرگونی ساختار ارتش آزادیبخش و سازمان مجاهدین خواهد بود و هم‌چنان که دیدید در مهر گذشته در مهر سال۹۳ اعلام شورای مرکزی متشکل از هزار زن قهرمان مجاهد خلق دقیقاً ثمره و محصول این خونها بود و این خونها و این رزم‌آوریها، جنگاوریها و قیمت دادن تا هر کجا به هر میزان بود که پشتوانه‌ٔ این جهش بزرگ مقاومت و سازمان مجاهدین در مسیر اعتلا و جنبش آزادیبخش مردم ایران بود

لطفا به اشتراک بگذارید: