کمیتهٔ پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران: محکومیت اعدام‌ها؛ از فراخوان خانم مریم رجوی حمایت می‌کنیم

 

نمایندگان پارلمان و مجلس اعیان انگلستان اعدام سه معترض در ایران را در روز جمعه به‌شدت محکوم کردند.

کمیته پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران، از دولت انگلستان می‌خواهد این اعدامها را محکوم کند و با شرکای بین‌المللی‌اش برای حسابرسی از رژیم به‌خاطر جنایت‌هایش همکاری کند.

در بیانیه کمیته پارلمانی برای آزادی ایران آمده: موج اخیر اعدامها نقض آشکار حقوق‌بشر و تلاش مذبوحانه رژیم ایران برای ارعاب مردم و جلوگیری از اعتراض آنها به‌سیاستهای ظالمانه‌اش است.

ما در کنار مردم ایران و رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی، در پیگیری عدالت و پاسخگویی از سوی آنها ایستاده‌ایم. جامعه بین‌المللی باید فوراً برای متوقف‌کردن کمپین ترور و بی‌رحمی رژیم ایران علیه شهروندان اقدام کند.

کمیته پارلمانی انگلستان برای آزادی ایران از فراخوان خانم رجوی به‌سازمان ملل‌متحد و کشورهای عضو آن برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر نقض فاحش حقوق‌بشر، سرکوب مرگبار اعتراضات و برداشتن گام‌های ملموس در حمایت از خواست مردم ایران برای آزادی و دموکراسی حمایت و بر آن تأکید می‌کند. انگلستان می‌تواند و باید این تلاش‌ها را در سطح بین‌المللی رهبری کند و ما از دولت انگلستان می‌خواهیم که این کار را با ارجاع پروندهٔ وحشتناک حقوق‌بشر این رژیم به‌شورای امنیت ملل‌متحد برای تحقیق و پیگرد انجام بدهد.

واشنگتن‌پست هم نوشت: (رژیم) ایران سه تن را در ارتباط با اعتراضات ضدحکومتی که از سال گذشته شروع شد و کشور را فراگرفت، اعدام کرد.

مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی به‌کشتن دو عضو بسیج سپاه پاسداران... و یک نفر از مأموران (نیروی انتظامی) حین اعتراضات علیه حاکمیت مذهبی متهم شده بودند.

گروه‌های حقوق‌بشری می‌گویند که این سه نفر با هدف ارعاب و جلوگیری از مخالفت، به‌نحوی ناعادلانه متهم شدند و بدون شواهد کافی محکوم شدند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: