مقاله سناتور جولیو ترتزی در گلوبال نیوز ایتالیا ۳۱اردیبهشت

​​​​​​​کمیته پارلمانی ایتالیا برای ایران آزاد موج جدید اعدامها - به‌ویژه زندانیان سیاسی را که در ایران در جریان است و رژیم با آن قصد دارد قیام مردمی را از طریق وحشت خاموش کند - محکوم می‌کند.

اعدام سه تن از معترضان جوان در اصفهان - صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی تنها یکی از جنایاتی است که رژیم خامنه‌ای با آن تلاش می‌کند تا قدرت خود را به هر قیمت حفظ کند. اما اکنون واضح است مردم خواهان اصلاحات ظاهری نیستند، بلکه خواستار آزادی و احترام به حقوق اساسی بشر هستند.

این سه زندانی سیاسی اعدام شده تنها بخشی از زندانیان دیگری هستند که در راهروهای مرگ زندانهای رژیم در انتظار اعدام به‌سر می‌برند. به‌رغم اعتراضات گسترده چه در داخل ایران و چه در سطح بین‌المللی، این سه نفر پس از دستگیری ماهها تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفتند، و در نهایت بدار آویخته شدند.

کمیته پارلمانی ایتالیا برای ایران آزاد نیز با پیوستن به فراخوان مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، از دولت ایتالیا و هم‌چنین سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد که اعدامها را به‌شدت محکوم کرده و اشکال مؤثر فشار را علیه رژیم ایران بکار گیرند تا رژیم سرکوب خونین خود را که مدت‌هاست به جنایت علیه بشریت تبدیل شده و طبق قوانین بین‌المللی غیرقابل قبول است، متوقف کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: