دیدارهای خانم مریم رجوی با نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل

روز سه‌شنبه دوم خرداد، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٴ شورای ملی مقاومت برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران در محل اقامتش در بروکسل با خانم راساً یوکنه ویچینه، معاون گروه پارلمانی احزاب مردم اروپا (EPP) و هم‌چنین با آقایان استانیسلاو پولچاک نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک و کریستین بوشوی، رئیس کمیسیون انرژی و صنعت پارلمان اروپا دیدار و پیرامون اوضاع ایران و موقعیت مقاومت و قیام مردم ایران با آنان گفتگو کرد

 

خانم ویچینه که در سال۲۰۱۲ وزیر دفاع لیتوانی و در سال۲۰۱۸ رئیس مجمع پارلمانی ناتو بوده و در حال حاضر معاون زیرکمیته دفاع و امنیت پارلمان اروپاست، در دیدار با خانم رجوی گفت: ما دیکتاتوری را خیلی خوب می‌شناسیم و پارلمان اروپا که ستون دموکراسی اروپاست باید به شما به‌عنوان آلترناتیو بزرگ و قدرتمند دیکتاتوری حاکم بر ایران نگاه کند. ما موضوع جنگ روانی رژیم علیه شما را خوب می‌فهمیم و این کاری است که دیکتاتوریها در همه جای جهان کرده‌اند. وی افزود: شما و مردم ایران شایسته‌ترین برای نیل به آزادی هستید.

 

آقای بوشوی با یادآوری تلاش‌های خانم رجوی در مورد مجاهدان اشرف گفت: همه به‌خوبی می‌دانند که شما چه مبارزه عظیمی را پیش بردید. همه کشورهای غربی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران انتقاد می‌کنند اما اگر این انتقادها به تحریم‌ها و اقدامات جدی راه نبرد، رژیم به سرکوب مردم ادامه می‌دهد

آقای پولچاک نیز گفت: ما سالهاست که از مقاومت شما حمایت می‌کنیم و این حمایت را ادامه می‌دهیم تا رژیم را هر چه بیشتر در صحنه جهانی منزوی کنیم.

خانم رجوی ضمن تقدیر از حمایت‌های نمایندگان پارلمان اروپا خواستار سیاست قاطع در برابر سرکوب وحشیانه مردم ایران و شانتاژ و گروگانگیری رژیم شد و افزود: دولتهای اروپایی باید حق دفاع از خود را برای مردم و جوانان ایران در مقابله با سپاه پاسداران به‌رسمیت بشناسند.

خانم رجوی تأکید کرد: مبارزه ما در برابر دیکتاتوری تروریستی آخوندها نه فقط برای آزادی ایران، بلکه به سود خلقهای خاورمیانه و مردم اروپا و سایر نقاط جهان نیز هست.

لطفا به اشتراک بگذارید: