قاچاق بنزین، مافیای حکومتی، غارت مردم

هفته گذشته رسانه‌های حکومتی از قول کارگزاران رژیم در وزارت نفت اعلام کردند به هر خودرو فقط ۱۵۰لیتر سوخت با قیمت آزاد (لیتری ۳۰۰۰تومان) تعلق می‌گیرد و این سهمیه در صورت استفاده نشدن در آخر ماه صفر شده و قابل انتقال به ماه دیگر نیست.

بنظر می‌رسد که سردمداران رژیم درصدد سه نرخه کردن بنزین هستند زیرا بنا به گفته کارشناسان حکومتی یکی از اصلی‌ترین راههای کسر  ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار میلیارد تومانی بودجه ۱۴۰۲ اخاذی و چپاول مردم با سه نرخه کردن بنزین است. اگر‌چه کارگزاران در وحشت از تکرار قیام آبان جرأت نکرده‌اند این نیت شوم را تاکنون اجرایی کنند اما به‌نظر می‌رسد که با آماده‌سازیهایی که می‌کنند به‌طور جدی در پی افزایش نرخ بنزین هستند.

جلوگیری از قاچاق بهانه‌ی گران کردن نرخ بنزین

سردمداران رژیم در زمینه‌چینی‌هایشان برای افزایش قیمت بنزین روی دو مؤلفه مانور می‌کنند اول این‌که به‌دلیل پایین بودن قیمت بنزین و گازوییل میزان زیادی از آن قاچاق می‌شود. مؤلفه دوم هم این‌که قیمت بنزین در ایران بسیار پایین است که پیش‌تر از این در گزارشی با عنوان مانورهای افزایش بنزین، زمینه‌سازی برای غارت هر چه بیشتر به آن پرداختیم. در این گزارش به این موضوع خواهیم پرداخت که بنزین در ایران توسط مردم قاچاق می‌شود یا ارگانهای حکومتی؟

میزان بنزین و گازوییل قاچاق شده بنا بر آمارهای حکومتی

بر اساس گزارش رسانه‌های حکومتی (فارس ۱۰اردیبهشت۱۴۰۲) روزانه بیش از ۲۰میلیون لیتر سوخت به ارزش ۴میلیارددلار از کشور قاچاق می‌شود. در یک آمار دیگر توسط خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در سال۱۴۰۱ میزان قاچاق سوخت ۵۰میلیون لیتر اعلام شده بود. با احتساب این آمارها و میزان تولید روزانه بنزین حدود صدمیلیون لیتر و گازوییل ۱۱۰میلیون لیتر یعنی چیزی در حدود یک چهارم سوخت تولیدی کشور قاچاق می‌شود. برای قاچاق ۱۰میلیون لیتر سوخت حدود هزار تانکر با ظرفیت ۲۰هزار لیتری لازم است؟ سؤال اینجاست آیا قاچاق این میزان سوخت آن هم روزانه در توان مردم عادی است؟

اعتراف رئیس‌جمهور سابق رژ‌یم به‌وجود اسکله‌های مخفی برای قاچاق

سال ۱۳۹۱ احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت رژیم در یک درگیری باندی از پدیده‌یی به نام اسکله‌های مخفی نام برد،‌ اسکله‌هایی که از آنجا تبادل کالا انجام می‌شود اما در آمار اسکله‌های کشور نیستند و هیچ‌گونه مقررات و قوانینی بر آنها حاکم نیست.

رسانه‌ی حکومتی آنلاین در ۳تیر ۱۳۹۱ در رابطه با این اظهارات احمدی‌نژاد نوشت:

«دوازده ماه از اظهارنظر جنجالی محمود احمدی نژاد در مورد اسکله های غیرمجاز می‌گذرد. مسولان سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان متولیان بندرها و اسکله های کشور به سکوت فرو رفتند و تنها سردار عزیز جعفری به‌عنوان فرمانده سپاه پاسداران با یک تکذیب ماجرای اسکله های غیرقانونی را به پایان رساند. رئیس کل گمرک به‌صورت نیم بند وجود اسکله‌های غیرقانونی را تایید کرد».

ودر ادامه این رسانه‌ی حکومتی در سابقه اسکله‌های غیرقانونی نوشت: «برخلاف گفته‌های بالاترین مقام اجرایی کشور نسخه اسکله های غیرمجاز سال۸۶ پیچیده شده است. کمی پیش‌تر نیز سردار قالیباف رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کوران انتخابات سال۸۴ به‌صورت مشخص از حضور بیش از ۲۷ اسکله غیرقانونی در کشور خبر داده بود. تعداد ۱۵۱ اسکله فعال در ایران وجود دارد که نظارت قانونی بر آنها اعمال نمی‌شود. همین آمار را معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۶۷مورد اعلام کرده است».

در ادامه این درگیریهای باندی انواع دیگری ازاسکله  به نام اسکله نظامی و اختصاصی مربوط به ارگانهای رژیم افشا شد. رسانه حکومتی خبر آنلاین در مورد این اسکله‌ها از قول یک مقام مسئول نوشت:

«اسکله های نظامی یک بحث دیگر است. من خبری ندارم و حوزه نظامی و امنیتی را ما اصلاً نه ورود می‌کنیم و نه می‌دانیم که چه هست. مثلا فرض کنید که نیروی دریایی چقدر اسکله در جنوب دارد که کار آن نظامی است و کارش ورود کالا نیست، و در آنجا ما نه حضور داریم و نه لازم به حضور است. وزارت نفت، شیلات، نیروی انتظامی، نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران اسکله های اختصاصی در اختیار دارند. نیروی دریایی سپاه و ارتش در تمام مرزهای آبی کشور اسکله های نظامی در اختیار دارند. مسولان سپاه در مورد کالاهایی که در اسکله‌ها مبادله می‌شوند، اطلاعاتی منتشر نمی‌کنند».

بنا بر اعترافاتی مقامات حکومتی هر ارگان رژیم می‌تواند برای خودش اسکله اختصاصی فارغ ازنظارت وکنترل تأسیس کند و در رأس این ارگانها هم سپاه پاسداران قرار دارد.

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم رژیم در یک فایل ویدیویی که در وبسایت نود اقتصادی منتشر شده گفت: «رویمان نمی‌شود بگوییم یک‌و‌نیم میلیارد لیتر آمار رسمی قاچاق سوخت مایع نیروگاههای ما در سال است. تانکر در نیروگاه تخلیه نمی‌کند و حساب‌سازی می‌شود. عمده قاچاق گازوییل ما مال نیروگاهها‌ست. این بنده‌های خدا که اتوبوس‌هایشان را یک باک اضافه می‌زنند می‌برند مرز می‌فروشند، چیزی نیست که اصلا! اقتصاد کلان انرژی هم از این موضوع لطمه می‌بیند».

آیا قاچاق واقعی بنزین را سوختبران انجام می‌دهند یا باندهای مافیای حکومتی

ارگانهای تبلیغاتی رژیم سعی دارند که به جامعه القا کنند که قاچاق بنزین توسط سوختبران و مردم عادی انجام می‌شود و در صورت گران کردن نرخ بنزین آنها دیگر اینکار را نخواهند کرد اما این دلیل حتی در درون خود رژیم نیز قابل‌قبول نیست، حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در گفتگو با سایت حکومتی تجارت نیوز در مورد میزان سوخت قاچاق شده توسط سوختبران گفت: «چیزی که به‌عنوان قاچاق سوخت در مناطق مرزی مثل سیستان و بلوچستان یا کردستان در نظر گرفته می‌شود، آن‌چنان رقمی نیست که در بحث قاچاق سوخت بخواهیم به آن توجه کنیم».

این کارگزار رژیم اضافه کرد: « قاچاق سوخت از مبادی مشخصی انجام می‌شود و تمام کسانی که در بحث نظارت و تولید مواد نفتی هستند می‌دانند که بنزین از کجا قاچاق می‌شود، سوخت چیزی نیست که بتوان به‌راحتی قاچاق کرد».

قاچاق کلان بنزین توسط باندهای مافیایی حکومتی

با توجه به اعتراف صریح کارگزاران رژیم و ارقام بسیار بالای بنزین و گازوییل قاچاق شده به‌وضوح مشخص است که قاچاق این میزان سوخت به‌هیچ‌وجه در توان سوختبران و مردم عادی نیست و ارقام بنزین و گازوییل قاچاق شده توسط آنها در مقابل میزان قاچاق اعلام شده اصلاً عددی نیست. از طرفی هم قاچاق بنزین و گازوییل در حجم بالا امکانات و لجستیک خاص خود را میطلبد که در توان مردم عادی نیست.

ازتوبره و آخور خوردن آخوندها با گران کردن بنزین

مشخص است گران کردن بنزین به بهانه واهی جلوگیری از قاچاق توطئه‌یی دیگر از طرف رژیم آخوندی برای غارت هر چه بیشتر مردم ایران است. آخوندها با گران کردن بنزین هم مردم را بیش از‌پیش غارت خواهند کرد و هم با ادامه قاچاق بنزین ازاسکله‌های خصوصی در ابعاد کلان به غارت ثروت عمومی ادامه خواهند داد. قطعاً سردمداران رژیم می‌دانند که بازی با بنزین ریسک بر سر بود ونبود نظامشان است و جرقه آن نظامشان را به آتش خواهد کشید.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: