نامه دو حزبی ۳۵تن از نمایندگان کنگره آمریکا به سران انگلستان، فرانسه و آلمان، روند مکانیزم ماشه را طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت علیه رژیم ایران فعال کنید

 

۳۵تن از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌یی به ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلستان، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان نوشتند: به‌دلیل عدم پایبندی قابل‌توجه رژیم ایران برجام از شما می خواهیم روند مکانیسم ماشه snapback طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل‌متحد فعال کنید

حرکت سریع رژیم ایران برای تبدیل شدن به یک رژیم در آستانه هسته‌یی و ادامه عدم پایبندی به برجام، غیرقابل انکار و یک موضوع است که به‌طور علنی ثبت شده که توسط چندین نهاد از جمله کارشناسان فنی مستقل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شده است.

نمایندگاان کنگره آمریکا موارد متعدد نقض برجام توسط رژیم آخوندی را برشمردند. از جمله

-غنی‌سازی اورانیوم بالاتر از حد مجاز ۳.۶۷ و تا ۶۰درصد

- انباشت ذخایر اورانیوم غنی شده بیش از ۳۰۰ کیلو گرم که در برجام تعیین شده است.

- غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو که مغایر با توافق برجام است.

-امتناع از اطلاع‌رسانی به آژانس در مورد موجودی و تولید آب سنگین

۳۵تن از نمایندگان کنگره آمریکا در ادامه نامه خود به سران انگلستان و فرانسه و آلمان افزودند: واضح است که رژیم ایران به تعهدات خود در زمینه منع گسترش تسلیحات اتمی عمل نکرده است و زمان برای مهار کردن جاه‌طلبیهای هسته‌یی آنها در حال سپری شدن است. نزدیک به چهار سال است که این رژیم اجرای تعهدات مهم خود در چارچوب برجام را متوقف کرده، به توسعه برنامه هسته‌یی خود ادامه می‌دهد و همه پیشنهادات دیپلماتیک را رد کرده است. همان‌طور که کشورهای بزرگ ما در موارد بی‌شماری دیده‌اند، مماشات با کشورهای متخاصم به صلح منجر نمی‌شود، بلکه به تهدیدهای بزرگ‌تری برای صلح و امنیت بین‌المللی دامن می‌زند.

نامه دو حزبی نمایندگان کنگره آمریکا تصریح کردند:

جامعه بین‌الملل نمی‌تواند به رژیم ایران اجازه دهد تا به‌طور مداوم تعهدات بین‌المللی خود را نقض کند و درعین‌حال با کاهش تحریم‌ها بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که این رژیم را از توسعه و انتقال سیستم‌های حمل و نقل با قابلیت حمل اتمی منع می‌کند پاداش دریافت کند.

در ادامه این نامه آمده است: اعضای جمهوریخواه و دموکرات کنگره از شما می‌خواهند که بار دیگر با برداشتن گام معقول و مناسب مبنی بر اجرای مکانیسم ماشه تحریم‌های سازمان ملل علیه رژیم ایران، به اتحاد ما احترام بگذارید. ما از تروئیکای اروپا می‌خواهیم که این گام مهم را بررسی کند. شواهد فراوانی مبنی بر عدم پایبندی رژیم ایران در دسترس شماست که مبنای لازم را برای چنین تصمیمی فراهم می‌کند. امیدواریم این درخواست مهم و به موقع را مورد توجه قرار دهید. این اقدام پیام روشنی به رژیم ایران - و کشورهای سراسر جهان - خواهد فرستاد که هنجارها و تعهدات منع گسترش تسلیحات اتمی مهم هستند و اجرا خواهند شد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: