آکسیوس: آمریکا و رژیم ایران در ماه مه در عمان مذاکرات غیرمستقیم داشتند


سه منبع آگاه در مورد این موضوع به آکسیوس گفتند مقامات آمریکایی و رژیم ایران ماه گذشته در عمان گفتگوهایی غیرمستقیم با مقامات عمانی داشتند که بین اتاق‌های جداگانه‌ شان رفت و آمد می‌کردند تا پیام‌ها را تبادل کنند. «مذاکرات نزدیکی» که قبلاً گزارش نشده بود، نشان‌دهنده اولین تعامل غیرمستقیم شناخته شده بین آمریکا و رژیم ایران به این شکل در چند ماه گذشته است. این مذاکرات در بحبوحه نگرانیهای فزاینده در کاخ‌سفید در مورد پیشرفتهای هسته‌یی رژیم ایران انجام شدند.
آکسیوس افزود: برت مک گرک، همآهنگ‌کننده کاخ‌سفید در امور خاورمیانه در ۸ماه مه به‌طور مخفیانه به عمان سفر کرد تا با مقامات عمانی درباره ارتباط دیپلماتیک احتمالی با رژیم ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای‌اش گفتگو کند.
به گفته این منابع، مک گرک و مقامات رژیم ایران با یکدیگر ملاقات نکردند. دو طرف در مکانهای جداگانه‌ای حضور داشتند و مقامات عمانی بین آنها رفت و آمد داشتند و پیام‌هایی را تبادل می‌کردند.
ما هم‌چنان بر محدود کردن رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران از طریق فشار، همآهنگی نزدیک با متحدانمان و کاهش تنش در منطقه متمرکز هستیم. این شامل حصول اطمینان از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی است، بنابراین ما از نزدیک فعالیت‌های غنی‌سازی رژیم ایران را زیر نظر داریم

لطفا به اشتراک بگذارید: