مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱-نامه میلان زور، ریشارد چارنسکی و جانا گانچا به رئیس اتحادیه و سران دولتهای عضو

قضاییهٔ رژیم ایران اعلام کرد علیه ۱۰۴ نفر از مجاهدین، کیفرخواست صادر کرده و خواستار معرفی وکیل از سوی آنها شده است. ما از فراخوان مقاومت ایران به تشکیل یک دادگاه بین‌المللی، برای محاکمهٔ مسئولان جنایت علیه بشریت در رژیم ایران قویاً حمایت می‌کنیم. رژیم ایران در مواجهه با مخالفت و اعتراضات فزاینده و ناتوان از مقابله با مجاهدین و واحدهای سازمان‌یافتهٔ آن در داخل کشور در تلاش است. محدودیت‌هایی را علیه اپوزیسیون سازمان‌یافتهٔ خود در خارج از ایران اعمال کند

توطئهٔ رژیم ایران برای هدف قرار دادن سازمان مجاهدین و حامیان آن در خاک اروپا توهین بزرگی به‌همان پایه‌هایی است که اتحادیهٔ اروپا بر آن بنا شده است. رژیم حاکم بر ایران رکورددار اعدام شناخته می‌شود و به‌طور مکرر استانداردها و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. از شما به‌عنوان رئیس شورای اتحادیهٔ اروپا می‌خواهیم. حفاظت کامل پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳و برخورداری آنها از تمامی حقوق مقرر در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر و قانون بین‌الملل از جمله آزادی بیان و اجتماعات را تضمین کنید.

۲-برگرفته از کانال قیام تا سرنگونی - خلاصه و اهم مطالب در ۶ جلسه کمیته مقابله با مجاهدین

۳-اینفوبائه آرژانتین- مقاله میگل رودریگز رئیس‌جمهور پیشین کاستاریکا :از امضا کنندگان نامه ۱۲۴ تن رهبران جهان در حمایت از قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک و برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی

مفتخرم که چند ماه پیش به‌همراه ۱۲۳ تن از رهبران برجستهٔ پیشین جهان، نامه‌یی را به‌مقامات کانادا، ایالات‌متحده، انگلستان و اتحادیهٔ اروپا امضا کردم. که در آن از آنها خواسته شد در همبستگی با مردم ایران بایستند. ۳۵سال از قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران می‌گذرد. ضروری است که جهان، سران جمهوری اسلامی را به‌خاطر جنایاتشان علیه مردم مورد حسابرسی قرار بدهد. از سپتامبر۲۰۲۳ شاهد نمایش چشمگیر شجاعت مردم ایران با هدایت عزم راسخ زنان بوده‌ایم. آنها موضع خود را برای آزادی دموکراسی و حقوق برابر برای زنان نشان داده‌اند

۴-سخنگوی مجاهدین: فکاهیات خامنه‌ای درباره جذابیت سپاه و بسیج در مجمع سرکردگان سپاه در واکنش به تنفر عموم مردم ایران

سخنگوی مجاهدین:

با نعل وارونه به بزرگی عمامهٔ ولی‌فقیه ارتجاع درباره سپاه به‌عنوان «بزرگترین سازمان ضدتروریستی در همه‌ٔ دنیا»!

خامنه‌ای در دیدار با سرکردگان سپاه: یکی از بخشهای مهم فعالیت دشمن مخدوش کردن چهره سپاه است. مخدوش کردن چهره بسیج است با انواع واقسام حیله‌ها و شگردها سپاه پاسداران بزرگترین سازمان ضدتروریستی در همه دنیاست. ابراز وحشت و اشک‌تمساح خامنه‌ای در قبال وضعیت انفجاری جامعه: وظیفه ما امروز کمک کردن به آحاد مردم به‌خصوص به طبقات ضعیف است. همه مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. دفاع خامنه‌ای از مسئولان نظام و دولت شکست‌خورده جلاد۶۷: اعتماد باید وجود داشته باشد .مسئولان دارند کار می‌کنند با اخلاص و علاقه مندی

۵-سفر امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم به عربستان سعودی

پنجشنبه ۲۶ مرداد امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد. گفته می‌شود به‌دنبال دیدار وزرای خارجه رژیم و عربستان سفرای دو کشور مأموریت خود را به‌طور رسمی شروع می‌کنند. به گزارش خبرگزاری ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در نشست مطبوعاتی مشترک با امیرعبداللهیان گفت: این دیدار در راستای روابط دوجانبه و گسترش روابط دو کشور و افزایش امنیت در منطقه بود.بن فرحان وزیر خارجه عربستان که از این پیش‌تر به تهران رفته بود، گفت: ما منتظر سفر رئیسی به عربستان هستیم. امیرعبداللهیان نیز گفت، این سفر در زمان مناسب صورت خواهد گرفت. ما مصمم هستیم که روابط دو کشور را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهیم. ایده امنیت و توسعه غیرقابل تفکیک و متعلق به تمام کنش‌گران در منطقه است.از این پیش‌تربن فرحان وزیر خارجه عربستان به‌نوشته ایسنا در این سفر که پس از ۷ سال قطع رابطه صورت می‌گیرد موضوعات مختلف، روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک در حوزه جهان اسلام، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

۶-گوشه دیگری از طرح و برنامه خمینی برای گروگانگیری در سفارت آمریکا از زبان پاسدار محسن رفیق دوست

پاسدار محسن رفیق دوست سرکرده قبلی سپاه طی سخنانی بر نقش سپاه در حمله به سفارت آمریکا در تهران در سال ۵۸ و گروگانگیری کارکنان سفارت به مدت ۴۴۴ روز تأکید کرد

وی گفت من خودم از قبل از تسخیر لانه جاسوسی در جریان قرار گرفتم و به‌عنوان مسئول تدارکات سپاه به دانشجویان کمک کردم برای کارشان و امکانات در اختیارشان گذاشتم.

رفیق‌دوست گفت: حتی در یک جلسه‌یی توجیه شدم که باید این کار رو کمک کنم. در یک جلسه‌یی که آقای محسن رضایی که آنموقع مسئول اطلاعات (سپاه) بود رفتیم جایی که آقای لاهوتی و میردامادی و... بودند و آنجا گفتند که قرار است پس فردا سفارت آمریکا فتح بشود...

۷-کمبود بنزین و ادامه صفهای طولانی خودروها درمقابل پمپ‌بنزینها در تهران و سایر شهرها

نگرانی مردم از افزایش قیمت بنزین، اذعان رسانه‌های حکومتی به زمینه‌سازی دولت برای افزایش قیمت بنزین برای تأمین کسری بودجه

یک کارشناس حکومتی:دولت گریزی جز افزایش قیمت بنزین ندارد. باید این کار را انجام دهد و تبعات آن را نیز بپذیرد.

۸-استادیوم تبریز- شعار تماشاچیان فوتبال علیه خشکاندن دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه جان می‌دهد ـ مجلس به‌قتل آن فرمان می‌دهد

۹-ماهیدشت- مقاومت مردم و کسبه در مقابل یورش مأموران سرکوبگر خامنه‌ای برای تخریب مغازه‌هایشان

۱۰-سرکرده انتظامی سیستان و بلوچستان: ۵۰ کلت جنگی، ۱۱ سلاح کلاشینکف، یک‌هزار و ۹۹۹ فشنگ کلت، ۹۸خشاب کلت و ۱۲ خشاب کلاشینکف که به‌صورت حرفه‌یی جاساز شده بودند در شهرستان نیکشهر کشف و ضبط شد.

۱۱-کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲- کنفرانس آلترناتیو رژیم آخوندی- سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای معاون و مارک شورت

سخنرانی سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا (۲۰۰۰):

قطعاً در ایران یک آلترناتیو وجود دارد. این آلترناتیو یک جمهوری دموکراتیک است. یک حکومت مردمی، توسط مردم و برای مردم است. و ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به‌آن نزدیک است . مریم رجوی یک زن پایبند به‌اصول است. او الگویی را خلق کرد که اکنون در این جنبش خارق‌العاده به‌رهبری زنان در سراسر ایران خود را نشان می‌دهد.

سخنرانی مارک شورت - رئیس دفتر معاون رئیس‌جمهور آمریکا ۲۰۲۱:

شما دیدگاه خود را در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی ترسیم کرده‌اید و من فکر می‌کنم ضروریست مردم ایران بدانند. چشم‌اندازی وجود دارد که شما چه مسیری را طی می‌کنید

۱۲-جاودانگی مجاهد پاکباز منیر تژ پس از ۴۴سال مجاهدت علیه دیکتاتوری ولایت فقیه

خواهر مجاهد منیر تژ فرزند پاکباز مردم تهران متولد ۱۳۴۱، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران پس از ۴۴ سال مجاهدت پیگیر و ۱۴ سال پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی در اثر عارضه قلبی در آلبانی درگذشت و به‌یاران شهید و صدیقش پیوست.

مجاهد صدیق منیر تژ در سال ۱۳۵۷ در اولین ماه‌های پس از انقلاب ضدسلطنتی، زمانی که کارگر کارخانهٔ پارس الکتریک بود، توسط مجاهد کبیر عذرا علوی طالقانی با مجاهدین آشنا شد و به‌سرعت به‌عنوان یک مجاهد حرفه‌یی مسئولیتهای خودش را در کارخانه به‌عهده گرفت.

مجاهد پاکباز منیر تژ در اولین‌روزهای پس از ۳۰خرداد ۱۳۶۰ دستگیر شد و به مدت ۶ سال در شکنجه‌گاههای اوین و قزل‌حصار به سر برد و از نمونه‌های مقاومت و ایستادگی در زندانهای خمینی در تیره‌ترین زمان بود. او که از بخش کارگری مجاهدین در تهران بود، در هنگامدستگیری بعد از ۳۰ خرداد باردار بود و در اثر شکنجه در اوین طفل به دنیا نیامده را از دست داد.یکی از یاران و همزنجیرانش در زندان قزل‌حصار در مورد شجاعت و صلابت خواهر قهرمان منیر تژ در برابر پاسداران جنایتکار در زندان نوشته است:

«وقتی که با فریده (زنک پاسدار جنایتکار که مدیر بند بود) روبه‌رو شدم ابتدا یک تو گوشی توی صورتم زد. وقتی من داشتم بر می‌گشتم دیدم خواهری به سمت فریده می‌رود و با او در دفاع از من خیلی بلند بازخواست می‌کرد که چرا زدیش او هنوز یکساعت هم نیست که توی این بند آمده و من که مدت۵ ماه بود که در بند انفرادی ۳۱۱ بودم و مدتی بود که رشادتهای خواهرانم را ندیده بودم این صحنه برایم خیلی جالب بود و پشتم به او گرم شد. از خواهری اسم این خواهر را سؤال کردم گفت منیر تژ است و همسرش هم جدیداً اعدام شده است. او مثل یک خواهر بزرگتر برایم سمبل فداکاری شد و تا مدتی که در یک بند بودیم همیشه برایم الگو و شاخص بود.

او همه جا مثل شیر جلو پاسدارهای حاج داوود (رئیس جنایتکار زندان قزل‌حصار) می ایستاد و در همه تنبیهات اولین اسمی بود که حاج داوود می‌خواند و شبهای زیادی تا صبح برای تنبیه و شکنجه برده می‌شد. منیر تژ جلودار همه این اسامی بود و به منیر دژ معروف شده بود و بواقع دژ محکمی بود در دفاع از خواهران کوچکتر مثل ما ها و هم‌چنین دژ استواری در برابر حاج داوود جنایتکار و همهٔ شکنجه‌گرانش بود و هر بار که حاجی خشم منیر را می‌دید بهش می‌گفت می‌دانم چرا از من عصبانی هستی. همه خواهران به منیر عزیز می‌گفتند که حاجی از تو می‌ترسد. او با قلب بسیار مهربانش من و همه خواهران بند انفرادی ۷ قزل‌حصار را جذب خودش کرده بود و همه خواهران برای او احترام خاصی قائل بودند».

قهرمان مجاهد خلق منیر تژ بلافاصله پس از آزادی از زندان خمینی بدون هیچ وقفه‌یی با عبور از مسیرهای پرخطر خود را در خاک عراق به اشرف و ارتش آزادیبخش ملی ایران رساند، لباس نبرد پوشید و در عملیات بزرگ فروغ جاویدان شرکت داشت.

در سالهای پایداری پرشکوه در صف مقدم ایستادن در برابر حملات وحوش نیروی تروریستی قدس به‌سرکردگی دژخیم قاسم سلیمانی و در لیبرتی در برابر موشک‌بارانهای جنایتکارانه بود وخودش نوشته بود .

در این ۱۰ سال پایداری، اشرف که جهانی در برابرش تعظیم کرده است مرزبندی خودش را با بریدگی و هر گونه پشت کردن به سوگند و مجاهدت بارز می‌کند. و در رزمگاه و میدان جنگ لیبرتی، مجاهدین تصفیه می‌شوند. خدایا شکر گذار بدهکار بودن. بدهکار در مقابل خدا و رهبری برادر مسعود هستم که به واسطه او هدایت شدگی من و ما محقق شده است»

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

سلام بر منیر عزیزم که با مجاهدت و سرفرازی در همهٔ آزمونهای۴۴ساله در نبرد با استبداد خون‌ریز مذهبی برای آزادی مردم و میهنش، جاودانه شد.

روحیه سرشار و سرزنده، و حاضر بودن در میدان مبارزه و انقلاب به‌رغم بیماریهایی که در اثر شکنجه‌های طولانی طی۶سال در زندانهای خمینی و دوران محاصره اشرف و لیبرتی با او همراه شده بود، از او مجاهدی پایدار و مصمم ساخته بود.

حضور مصمم و عزم جزم او در میدان مبارزه و انقلاب از دوران مبارزه ضدارتجاعی تا سرفصل۳۰خرداد و مقاومت در شکنجه‌گاههای خمینی، تا نبرد در صفوف ارتش آزادی و پایداری در اشرف و لیبرتی، از او مجاهدی مقاوم و سرشار و سرمشقی برای همرزمانش ساخته بود.

تسلیت به‌خاطر فقدان الگوی دیگری از شورای مرکزی مجاهدین و هزار زن قهرمانی که ایستادگی و مجاهدت آنها از زندانهای خمینی تا صحنه‌های سخت‌ترین نبردها در برابر تیغ و تبر و حملات زرهی و موشک‌باران وهم‌چنین کارزارهای سیاسی پیاپی در مقاومت ایران، افتخار زن ایرانی در تاریخ معاصر میهن است.

۱۳-رژیم آخوندی در آستانه سالگرد قیام و در وحشت از خیزش دانشجویی به احضار گسترده دانشجویان روی آورده است

۱۴-یک کارگر پالایشگاه نفت آبادان روز چهارشنبه ۲۵ مرداد در اعتراض به‌اخراج خود اقدام به‌خودکشی کرد و متأسفانه جان باخت. خانواده این کارگر گفتند فرزندشان ،کارگر روز مزد پالایشگاه نفت آبادان بوده و مدتی است که اخراج شده بود.

۱۵-حقیقت‌پور عضو سابق مجلس ارتجاع از باند پاسدار علی لاریجانی با اشاره به تشدید جنگ گرگها بین دولت و مجلس ارتجاع گفت: الآن آن جریان خالص‌ساز می‌خواهد که حذف قالیباف اتفاق بیافتد.

بعد از کاری که با علی لاریجانی در انتخابات گذشته انجام دادند با این دست فرمان، با دیگران هم همین کار را خواهند کرد.

۱۲-۱۶سناتور و شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در یک نامهٔ دو حزبی، از رئیس‌جمهور این کشور خواهان تخلیهٔ فوری محموله نفت‌کش توقیف شدهٔ دیکتاتوری آخوندی در تگزاس شدند و بر اعمال همهٔ تحریم‌ها علیه رژیم تأکید کردند.

واشنگتن تایمز ۲۵مرداد۱۴۰۲ گزارش داد: قانونگذاران در حال فشار آوردن به‌جو بایدن برای مبارزه با تهدیدات رژیم ایران علیه شرکت‌های آمریکایی هستند که نفت این رژیم را از یک تانکر توقیف شده توسط آمریکا در سواحل تگزاس دریافت می‌کنند

در نامهٔ سناتورها و نمایندگان کنگرهٔ آمریکا که توسط سناتور جونی ارنست عضو کمیتهٴ قوای مسلح سنا و الیزاستفانک رئیس کنفرانس حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان تهیه شده، آمده است: «تحریم‌های ایالات‌متحده باید به‌طور کامل بر اساس قانون اجرا شود. در حالی‌که فروش نفت (رژیم) ایران هم‌چنان رو به‌افزایش است و سپاه پاسداران به‌هدف قرار دادن شهروندان و نیروهای آمریکایی ادامه می‌دهد... ضروریست که ما از همهٔ توانمندی‌های موجود دولتی برای محدود کردن فعالیت‌های رژیم ایران استفاده کنیم».

سناتورهای امضا کنندهٔ این نامه عبارتند از جونی ارنست، ریچارد بلومنتال، لیندزی گراهام، کیرستن سینما، مارکو روبیو، مگی حسن، جری موران، ران وایدن، تد کروز، جو مانچین، استیو دینز Daines و مارک کلی.

۱۷-ودانت پاتل از سخنگویان وزارت‌خارجهٔ آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبهٔ خود دربارهٔ معامله بر سر گروگانها با رژیم آخوندی

گفت: « (هم‌چنان که) وزیر (بلینکن) گفته است، ما به‌هیچ نوع معامله‌یی نزدیک نشده‌ایم. ما هیچ توافقی نکرده‌ایم. ما هم‌چنان متعهد هستیم که (رژیم) ایران هیچ‌گاه به‌سلاح اتمی دست نیابد

۱۸-فرماندهی مرکزی آمریکا – سنتکام خبر داد: جنگنده‌های اف-۳۵ اس متعلق به نیروی هوایی آمریکا به‌منظور پشتیبانی ناوگان پنجم دریایی در مأموریتهای دریایی و برای کمک به بازدارندگی در مقابل رژیم ایراندر منطقه در اختیار این فرماندهی قرار گرفت.

جنگنده رادارگریز اف-۳۵ از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های جهان است و قابلیتهای بی‌سابقه‌یی را در اختیار سنتکام قرار می‌دهد

۱۹-وزارت خزانه‌داری آمریکا سازمان موسوم به «سبز بدون مرز» مستقر در لبنان و رئیس آن‌را به‌دلیل پشتیبانی از حزب‌الشیطان تحت حمایت رژیم آخوندی تحریم کرد.

به‌گفتهٔ وزارت خزانه‌داری آمریکا، این سازمان که تحت عنوان دفاع از محیط‌ زیست تأسیس شده، پوششی برای عملیات حزب‌الشیطان در جنوب لبنان است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: آمریکا تلاش‌های شرورانهٔ حزب‌الله لبنان را برای پنهان‌کردن فعالیت‌های تروریستی بی‌ثبات‌کننده خود تحت پوشش فعالیت‌های ساختگی دفاع از محیط‌زیست رد می‌کند».

۲۰-خبرگزاری فرانسه۲۵ مرداد گزارش داد: سوئیس برای عموی بشار اسد در رابطه با جنایات جنگی دهه۱۹۸۰ حکم بین‌المللی صادر کرد.

بر اساس این حکم که روز چهارشنبه منتشر شد یک دادگاه سوئیس رفعت اسد را متهم به ارتکاب جنایات جنگی کرده است. این دادگاه زمانی که رفعت اسد در هتلی در ژنو بود با استفاده از صلاحیت قضایی جهانی این حکم صادر کرده است. دادستانهای سوئیس برای اولین بار تحقیقات خود را از رفعت در سال۲۰۱۳ آغاز کردند.

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: