پشت‌پرده نامگذاری فتنه برای انقلاب ضدسلطنتی ـ پرونده

گزارشی مستند از توطئه‌ها و دسیسه‌های رژیم آخوندی علیه مقاومت مردم ایران در پرونده

۴۵ سال از انقلاب ضدسلطنتی می‌گذرد. انقلاب ۱۳۵۷ نقطه‌عطفی در تاریخ معاصر ایران است. این انقلاب، که با شعارهایی مثل آزادی و استقلال آغاز شد، به‌سرعت توانست پشتوانه مردمی گسترده‌یی را جذب کند و رژیم پهلوی را سرنگون کند. اما این انقلاب به جای آن که مسیر آزادی و دموکراسی را همواره کند، به تدریج و در اثر مکانیسم‌های قدرت و نفوذ آخوندها به سمتی کاملاً متفاوت پیش رفت. به سمت دیکتاتوری ولایت فقیه. دیکتاتوری‌یی که در کشتار و شکنجه، به اضعاف روی دست شاه بلند شد و اثری از آزادی که محصول انقلاب ضدسلطنتی بود برجا نگذاشت.

حالا و پس از چهل و اندی سال که از دیکتاتوری ولایت فقیه می‌گذرد، عده‌یی پیدا شدند و با سوء‌استفاده از جنایاتی که نظام ولایت فقیه مرتکب شده، اصل انقلاب را زیر سؤال می‌برند و نظام ولایت فقیه و تمام جنایاتی که در حق مردم ایران کرده را به انقلاب ضدسلطنتی مصادره می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که دو جبهه وجود دارد. یک‌طرف کسانی که معتقد به انقلاب ۵۷ هستند و طرف دیگر، بقایای شاه مخلوع. در نتیجهٔ این نگاه، مجاهدین و مقاومت ایران که مبارزه با رژیم شاه پرداختند و در انقلاب ضدسلطنتی نقش به‌سزایی داشتند، هم جبهه آخوندها تلقی می‌شوند.

در برنامهٔ امروز پرونده می‌خواهیم ریشه‌های این طرز تفکر را بررسی کنیم و ببینیم چه کسانی پشت چنین ایده‌هایی هستند؟ می‌خواهیم ببینیم که آنها از کجا خط می‌گیرند و نتیجهٔ این طرز تفکر چه خواهد بود؟

لطفا به اشتراک بگذارید: