ناترازی واقعی و چرایی اعلام آمار دروغ در حکومت آخوندی

سال‌هاست که مردم ایران می‌دانند آمارها در حکومت آخوندی نه بیانگر واقعیت اقتصادی یا اجتماعی و سیاسی که یک عدد مهندسی‌شده است تا چهره‌ٔ نظام را با آن بزک کنند، یکی از کلان آمارهای اقتصادی که سالانه حکومت آخوندی اعلام می‌کند بحث تراز اقتصادی است.

روز ۶ بهمن ۱۴۰۲ رسانه‌ٔ حکومتی فراز به نقل از گمرک نظام نوشت: «مجموع تجارت خارجی ایران در ۹ ماهه نخست سال، حدود ۱۱۲ میلیارد دلار بوده است. در این گزارش، تراز تجاری کشور در این مدت، با در نظر گرفتن حدود ۶۳ میلیارد دلار صادرات و ۴۸ میلیارد دلار واردات، مثبت ۱۵ میلیارد دلار اعلام‌شده است»

اما چرا مردم ایران حدود ۲۰میلیارد دلار تراز تجاری مثبت را در زندگیشان حس نمی‌کنند بلکه هر روز معیشتشان سخت‌تر هم می‌شود؟

واقعیت امر چیست؟ واقعیت را می‌توان در اسناد درونی، محرمانه و خیلی محرمانه‌ٔ رژیم آخوندی یافت، اسنادی که ارگانها و نهادهای حکومتی جهت اعلام خطر و هشدار به سران نظام ارسال می‌کنند تا واقعیت درهم‌شکسته‌ٔ اقتصاد ایران به قیام منجر نشود.

یک نمونه‌ٔ آن در اسناد افشا شده از مجلس رژیم توسط کانال قیام تا سرنگونی این واقعیت را به‌خوبی به‌نمایش می‌گذارد.

نامه فوری آنی محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رژیم به قالیباف در ۱۵ آذر ۱۴۰۲ و اعلام نگرانی جدی از ۱۰ میلیارد دلار ناترازی بی‌سابقه تجاری در ۸ ماه اول سال است. در این سند از ادامه‌ٔ وضعیت سیاست انقباضی پولی منجر به رکود در اقتصاد کشور هم ابراز نگرانی شده.

۱۰میلیارد دلار ناترازی در ۸ ماه؛ یعنی ۱۵ میلیارد دلار ناترازی تجاری در سال ۴۰۲، این همان قله‌ای است که رئیسی و خامنه‌ای مدعی هستند به آن رسیده‌اند. قله‌ٔ نابودی اقتصادی، قله‌ٔ چپاول دارایی‌های مردم ایران، قله‌ٔ تأمین کسری بودجه از سفره‌های مردم فقیر ایران. اما چرا چنین آمار دروغ و غیرواقعی را رسماً اعلام می‌کنند؟ علتش این است که حل مسائل اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد، برنامه‌های خامنه‌ای اما نه برای حل مسائل و مشکلات مردم ایران که برای حفظ حاکمیتش است، سرمایه‌های مردم ایران برای حفظ و گسترش نیروهای تروریست وابسته به حکومت آخوندی سرازیر می‌شود و تنها آمار دروغ و رنج و محنت است که از این حکومت به مردم ایران می‌رسد.

لطفا به اشتراک بگذارید: