مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۲۹-۱اسفند سالگرد ملی شدن صنعت نفت در ایران در سال۱۳۲۹ به همت مصدق بزرگ

. ملت ایران، فرزندان عزیز من امروز یکبار دیگر دنیا چشم به درایت و کاردانی و موقع شناسی و انضباط شما دوخته است فرد فرد شما نباید مسئولیتی را که در پیشگاه خدای بزرگ و وجدان پاک خود و دینی را که به پرچم و تاریخ پرافتخار خویش دارید لحظه‌یی از یاد ببرید، حساسیت زمان و عظمت مبارزه و آشفتگی جهان و خرابی اوضاع هشیاری شما را در همه حال ایجاب می‌کند. .

مسعود رجوی ـ ۹ شهریور ۱۳۹۰

. مصدق گفت تنها گناه من، گناه بزرگ و بسیار بزرگ من، این است که صنعت نفت ایران را ملی کردم و بساط استعمار و اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم‌ترین امپراطوری جهان رو از این مملکت برچیدم و پنجه در پنجه مخوف‌ترین سازمانهای استعماری و جاسوسی بین‌المللی در افکنده‌ام.

بله در ادامه تاریخی مصدق گناه مجاهدین هم این است که پنجه در پنجه مهیب ترین ارتجاع قهار در تاریخ ایران و سرویسهای دور و نزدیک پشتیبان در افکنده‌اند.

حرف اول و آخر مان این است

مگر در تاریخ ایران فقط اسامی ننگین شاه و شیخ

و خمینی و خامنه‌ای و رفسنجانی و خاتمی و امثالهم نوشته شده؟

مگر یک ملت هفتاد‌میلیونی از خودش مقاومتی، شرفی، سرفـرازی و افتخاری ندارد

که موضوع پاس‌کاری شاه و شیخ و شیخ و شاه قرار بگیرد؟

۲-کارزار نوروزی بهاران خجسته باد ـ ۷تصویرنگاری کانون‌های شورشی

۳-خمام (گیلان) ـ انفجار در بنیاد فساد و غارت آخوندها و پاسداران ـ ۲۸اسفند۱۴۰۲

۴-کرمانشاه ـ انفجار در شهرداری غارتگر حکومتی منطقه ۳ـ توسط قهرمانان کانون‌های شورشی

۵-کنفرانس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان با سخنرانی خانم مریم رجوی و شماری از شخصیت‌های برجسته عربی و اسلامی

با سلام و درود به همه شما دوستان گرامی مقاومت

از حضور رهبران جامعهٔ مسلمانان فرانسه، قانونگذاران مجلس اردن و از حضور سایر شخصیتهای محترم از کشورهای دوست و برادر از یمن، سوریه، تونس و الجزایر و سایر کشورها در گردهمایی امروز سپاسگزاری می‌کنم.

بگذارید که ابتدا یاد کنم از دوست عزیز و یار قدیمی مقاومت ایران، دکتر صالح قلاب دوست و برادر ما که در ۴۴ سال گذشته همواره با شجاعت در کنار این مقاومت بود.

و هم‌چنین درود می‌فرستیم به روح پرفتوح اسقف گایو، دوست و مدافع ثابت قدم مقاومت ایران در سخت‌ترین شرایط به مدت چند دهه و از مظاهر والای انسانیت که پیروان هر مذهبی او را هم‌مذهب خودشون می‌شمردند.

ماه رمضان امسال با خونین‌ترین جنگ‌ها در خاورمیانه همراه است و همگان را داغدار کرده است، دعا می‌کنیم که آثار رهایی‌بخش این ماه، آزادی و صلح و نجات را نصیب مردم منطقه به‌خصوص مردم ستمزده فلسطین بکند.

ما از روز اول به‌طور مستمر گفته‌ایم از جمله در ۲۰ مهر گذشته که

اولاً -استفاده از موضوع فلسطین به‌عنوان یک وسیله و ابزار رسم دیرین رژیم فریبکار آخوندها در ایران بوده است

ثانیاً-قابل قبول نیست که مردم بی‌گناه غزه قیمت محاصره و قطع آب و برق و سوخت و غذا و دارو را بدهند این برخلاف قوانین بین‌المللی و انسان‌دوستانه است

ثالثاً-هر کس صلح و ثبات و آرامش در این منطقه از جهان می‌خواهد باید فاشیسم دینی حاکم در تهران را هدف قرار دهد. مردم بی‌گناه در غزه و هم‌چنین مردم بی‌گناه یهود چه تقصیری کرده‌اند؟ خط قرمزهای انسانی و بین‌المللی کجا رفته؟ آخر گرسنگی مردم بی‌گناه چرا؟ چرا؟

در چنین شرایطی است که ما فرا رسیدن ماه رمضان، ماه تلاش برای ارتقای ارزش‌های انسانی را گرامی می‌داریم.

ماه به‌یاد داشتن رنج مردم ستم‌دیده آن هم در سراسر جهان.

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَان

رمضان ماه فرستاده شدن قرآن است که هدایت‌کننده برای همه مردم است و بینات و نشانه‌های هدایت و تمیز حق و باطل را به ما می‌دهد.

در ابتدای صحبت‌هام، بر حقایق تجربه‌شده در ۴دهه مبارزه علیه استبداد دینی حاکم بر ایران تأکید می‌کنم که:

- هیچ حاکمیتی به اندازه رژیم ولایت فقیه در ۴۵سال گذشته باعث قتل و کشتار مسلمانان چه شیعه و چه سنی نبوده است.

- هیچ حاکمیتی به اندازه این رژیم در میان مسلمانان جنگ‌افروزی نکرده و تفرقه نینداخته است.

- اسلام مورد ادعای این رژیم که جنایتها و تبهکاریهای خودش را با آن توجیه می‌کند، شرک و ارتجاع محض است و هیچ ربطی به اسلام ندارد و بر ضد آیین پاک محمدی است.

- در برابر زن‌ستیزی، اجبار دینی و سرکوبگری تحت نام اسلام، یک آنتی‌تز فکری و فرهنگی شکوفا شده که اسلام اصیل و دموکراتیک است و توسط مجاهدین خلق ایران نمایندگی می‌شود.

- و سرانجام این‌که دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران، کانون تنش و صدور تروریسم و ارتجاع و سر مار جنگ‌افروزی در منطقه خاورمیانه است و قطعاً توسط مردم و مقاومت ایران سرنگون خواهد شد.

دوستان گرامی!

می‌خواهم در اینجا به‌مناسبت حضور مهمانان گرامی از مجلس کشور برادرمان اردن، از اکثریت اعضای این مجلس به‌خاطر صدور بیانیه‌یی در حمایت از مقاومت ایران و خواست مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک تشکر کنم.

مردم ایران در سال ۱۴۰۱ با قیام بزرگ خودشون و امسال با پشت‌کردن به‌انتخابات فرمایشی خامنه‌ای در ۱۱ اسفند، این خواست را با صدای بلند اعلام کردند.

اگر چه آخوندها مثل همیشه از هیچ تقلبی برای پر کردن صندوقها و هم‌چنین چند برابر کردن آرا فروگذار نکردند، اما به ناچار اعلام کردند که مشارکت مردم در این انتخابات از تمام انتخابات دوران حاکمیت این رژیم پایین‌تر بوده است.

واقعیت این است که رژیم آخوندی یک اقلیت اندک و بسیار محدود است.

این موقعیت بسیار شکننده، در کنار ظرفیت انفجاری جامعه، مهم‌ترین علت رو‌آوردن رژیم به‌جنگ‌افروزی و هم‌چنین صدور بنیادگرایی و تروریسم در خارج ایران است.

این بی‌ثباتی، علت دخالت و جنایت بی‌وقفهٔ آنها در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین و یمن است.

خمینی و خامنه‌ای و نظام ولایت فقیه از روز اول بیشترین سوءاستفاده را از آرمان فلسطین و کثیف‌ترین تجارتها را با رنج و خون مردم فلسطین کردند و امروز نیز از کشتار بی‌گناهان بیشترین بهره‌برداری را برای دور کردن توجهات از بحرانهای عمیق داخلی و هم‌چنین ممانعت از قیام به‌عمل آورند.

در ملاقاتی که من در سال ۱۳۷۵ با یاسر عرفات فقید داشتم او گفت:

آخوندهایی که انقلاب ایران را به سرقت بردند، از همان روز اول جدی‌ترین عامل، علیه مردم فلسطین شدند.

بله، سیاست «صدور به‌اصطلاح انقلاب»، از روز اول تأسیس این رژیم پایه‌گذاری شده و در قانون اساسی ولایت فقیه در اصل۱۱ و هم‌چنین ۱۵۴ مدون شده است.

می‌دانید که جنگ هشت ساله با عراق کمتر از ۲۰ ماه بعد از شروع حاکمیت آخوندها شعله‌ور شد.

با این حال، وقایع امسال که در آن رژیم آشکارا در چند جبهه به‌جنگ مشغول است، یک تحول کیفی در سیاست صدور جنگ و ترور و بنیادگرایی است.

مسعود از همان سال‌های آغازین بر این حقیقت تأکید می‌کرد. و در بهمن سال ۱۳۶۳ گفت: صلح و زندگی در گرو کوبیدن“ سر مار ”ولایت و فاشیسم دینی در تهران است. سر مار را باید به سنگ مقاومت بکوبیم.

دوستان عزیز!

از آغاز دهه ۷۰ مقاومت ما هشدار داد که بنیادگرایی اسلامی تهدید جدید جهانی است و کانون این پدیده شوم در ایران تحت حاکمیت آخوندهاست.

در سال ۱۳۷۴ در یک سخنرانی در شهرداری اسلو در نروژ، نسبت به تهدید رو به‌گسترش بنیادگرایی اسلامی تحت هدایت آخوندهای تهران، خواهان تشکیل یک جبهه بین‌المللی علیه آن شدم.

در سال۱۳۸۳ یک سال بعد از حملهٔ آمریکا به عراق، تأکید کردم که خطر روزافزون دخالت‌های رژیم آخوندها در عراق صد بار از خطر اتمی این رژیم بیشتر است.

و باز در سال ۱۳۹۵گفتم که: «ولایت فقیه و داعش دو روی یک سکه هستند»...

و «ملت‌های خاورمیانه، مردم عرب و مسلمان، دشمنی بدتر از رژیم آخوندی ندارند».

و همهٔ این‌ها، با هر نام و هر ادعایی، در ایدئولوژی ضدبشری شون یکی هستند و در اصول اعتقادی مشترک هستند؛ یعنی:

در تحمیل کردن دین با توسل به زور، در برقراری استبداد مطلقه آن هم تحت عنوان خلافت یا حکومت اسلامی و گسترش آن و هم‌چنین در اجرای قوانین جنایتکارانه تحت نام شریعت.

بله، آنها در حذف و سرکوب و تحقیر زنان، راه و رسمشان همگی یکی است.

حالا به برخی از حلقات فاجعه‌بار عملکرد سیاست مماشات که منطقه و جهان را به‌لبه پرتگاه رسانده است، نگاه کنید:

- باز کردن دروازه‌های عراق به‌روی نیروی تروریستی قدس که باعث اشغال پنهان این کشور توسط رژیم آخوندی شد،

-جمع‌آوری سلاحهای ارتش آزادیبخش و بازداشت خانگی و هم‌چنین محاصره طولانی‌مدت مجاهدین

-سکوت و بی‌عملی در برابر قتل‌عام مردم مردم مظلوم عراق به‌ویژه اهل تسنن

- و چشم پوشیدن بر کشتار مردم سوریه و آواره‌سازی نیمی از جمعیت این کشور.

البته اگر من بخواهم ادامه بدهم این لیست بسیار طولانی است.

در همهٔ این نقاط، این نگرش فاجعه‌بار عمل کرده که گویا امتیاز دادن به سر مار بنیادگرایی در تهران، باعث رام‌شدن آن می‌شود.

اما در هر نقطه‌یی که به این رژیم امتیاز دادند، دقیقاً همان نقطه، سکوی تهاجم آخوندها شد. و می‌بینیم که هیچ طرفی تا به‌حال به اندازه این رژیم به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای منطقه ضربه نزده. از فرو بردن یمن در یک جنگ مصیبت‌بار تا پروژه بزرگ سپاه پاسداران برای صدور مواد مخدر به اردن، و سایر کشورهای منطقه.

دوستان عزیز!

حقیقت این است که در مقابل اسلام ارتجاعی آخوندها، یک آنتی‌تز وجود دارد. مجاهدین با دفاع از اسلام اصیل و دموکراتیک یک آنتی‌تز ایدئولوژیک و مؤثر علیه این رژیم را پرچمداری می‌کنند.

رودررویی اسلام مجاهدین با ارتجاع دینی به سردمداری خمینی و بعد خامنه‌ای، از آغاز یکی بر سر آزادی بوده و هست و دیگری بر سر جایگاه زنان و هم‌چنین حقوق ملیت‌ها، همان موضوعاتی که امروز کانون دعوا بین مردم و رژیم آخوندهاست.

از شروع حاکمیت خمینی، مجاهدین برای ورود نسل بی‌شماری از زنان و دختران آگاه و پیشتاز به میدان فعالیت و پیکار علیه استبداد دینی راه گشودند.

جایگاه و نقش زنان در مقاومت ایران با استعانت از اسلام حقیقی است و این همان تفاوت بسیار بارز بین اسلام مجاهدین با اعتقادات خمینی خامنه‌ای و نیروهای نیابتی آنها تحت نام اسلام است. در ۱۴ قرن پیش که دختران را زنده به‌گور می‌کردند پیامبر خدا عمد داشت که در کارزار با جاهلیت و ارتجاع دست دخترش فاطمه زهرا را ببوسد و ردای خودش را برای نشستن برای او بگسترد. حضرت فاطمه تجلی مرزبندی قاطع میان اسلام رهایی‌بخش با ارتجاع زن‌ستیز است.

آخوندها، میثاق‌ها و معاهده‌های مربوط به‌حقوق بنیادین انسانی را به‌چالش می‌کشند و دولتها و مجامع جهانی را بر سر آن به‌سخره می‌گیرند.

اما در یک نقطه و فقط در یک نقطه، آنها درمانده می‌شوند و آن اسلام ترقی‌خواه و پیشرویی است که توسط مجاهدین نمایندگی می‌شود.

از ۴ دههٔ پیش، رودر‌روی اسلام‌پناهی فریبکارانه خمینی، مسعود نشان داد که آموزه‌های قرآن و اسلام در همهٔ عرصه‌ها با ولایت فقیه مغایر است. او نشان داد که هر چه از جنس استبداد و تحمیل است، با روح قرآن بیگانه است. چرا که اسلام، دین آزادی است. و در این مسیر او توانست نسل‌های پی‌در پی و یک مقاومت عظیم برای آزادی را بنیان گذاشت.

رو‌در‌روی ارتجاع مذهبی، شورای ملی مقاومت ایران از جدایی دین و دولت و از اصل آزادی مذهب دفاع بکند.

من در اینجا می‌خواهم تأکید کنم که اسلام دین آزادی است.

اسلام آمده است که زنجیر‌ها را از دست و پای مردم باز کند. . 

آمده است که قفل‌ها را از زبانها باز کند. و اندیشه‌ها را آزاد سازد.

اَلَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ/ فَیَتَّبِعُونَ اَحْسَنَه

اسلام آمده است که آدمی را در حریت و کرامت به اوج برساند.

آمده است که مدارا و صلح و همزیستی را میان ملیت‌ها، اقوام و مذاهب و ادیان گوناگون برقرار کند.

در انسان‌شناسی اسلام و قرآن، مهمترین خصیصهٔ انسان، آزادی و در نتیجه، مسئولیت‌پذیری انسان است. قرآن انسان را آزاد و بر سرنوشت خود مسلط می‌داند.

بر این اساس، دو اسلام سراپا متضاد رو در روی هم قرار می‌گیرند؛ اسلام آزادی در برابر دین اجبار و تهدید.

راستی که این دین حنیف کجا و افراطی‌گری و آیین خشونت و ترور آن هم تحت نام اسلام کجا؟

وای بر آخوندهای حاکم بر ایران که از هیچ جنایتی در حق زنان و مردان این سرزمین فروگذار نکردند. آنها که دست جوانان محروم و گرسنه را به‌خاطر سرقت قطعه نانی قطع می‌کنند، اما همدستان خود را در چپاول عظیم ثروت مردم ایران آزاد گذاشته‌اند.

روح اسلام از این شرعیات قدرت‌پرستانه بیزار است.

به‌نام یک زن مسلمان و هم‌صدا با همهٔ آنها که از پیام حقیقی اسلام یعنی رحمت و آزادی دفاع می‌کنند، اعلام می‌کنم از نظر ما هر چیزی که بر اجبار و اکراه و تحمیل بنا شده باشد، اسلام نیست.

پیام اخص اسلام، رهایی و آزادی است.

آری، پیام اسلام آزادی است نه بردگی دینی. پیام اسلام آزادی است نه بردگی جنسی و پیام اسلام آزادی است نه فاشیسم و دیکتاتوری و جنگ‌افروزی.

مگر مگر قرآن نگفته است که: لااکراه فی الدین؟

پس آنچه آخوندهای حاکم بر ایران، یا اعوان و انصار آنها می‌گویند ضداسلام است.

از حجاب اجباری تا شلاق و ارعاب، تا جلوگیری از احداث مساجد اهل سنت به‌ویژه حکومت تحمیلی با سوء‌استفاده از نام خدا و آیین اسلام.

بنابراین تکرار می‌کنیم نه به دین اجباری، نه به حجاب اجباری و نه به حکومت اجباری.

دوستان گرامی

بر همین اساس همه جهان را فرا می‌خوانم که برای مقابله با خطر تروریسم و جنگ‌افروزی این رژیم مبارزه مردم ایران برای سرنگونی و نبرد کانون‌های شورشی با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسند.

خدایا خاورمیانه و کشورهای برادرمان را نجات بده.

الهی آمین

خدایا قیام‌آفرینان و پیشتازان مردم ایران و فرزندان دلیرشان در کانون‌های شورشی را برای سرنگونی استبداد مذهبی یاری کن.

الهی آمین

ربَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ إِسْرَافَنَا فِی أَمْرِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصُرْنا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ

با تشکر از همه شما قبول باشه.

۶-کارزار نوروزی بهاران خجسته باد ـ بهار انقلاب دموکراتیک مردم ایران قطعی و حتمی است -آتش قیام را به هرقیمت و در هر زمان باید روشن نگه داشت

۷-تظاهرات و نمایشگاه در ژنو ـ همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارش جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل و هیأت حقیقت‌یاب ملل متحد

فراخوان ایرانیان به تمدید مأموریت هیأت حقیقت‌یاب و ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم ایران به شورای امنیت &همزمان با سخنرانی جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران در اجلاس شورای حقوق‌بشر و هم‌چنین ارائه اولین گزارش هیأت حقیقت‌یاب ملل متحد در مورد ایران حول سرکوب خشونت‌بار قیام ۱۴۰۱ به این اجلاس، ایرانیان شریف و آزاده امروز در مقابل مقر ملل متحد در ژنو گردهم آمدند تا فریاد مظلومیت و اعتراض هم میهنان ستمدیده‌مان را به گوش جهانیان برسانند.

ایرانیان، هواداران شورای ملی مقاومت ایران، هم‌چنین به ریاست دوره‌ای کنفرانس خلع‌سلاح ملل متحد توسط رژیم ملایان که با زیر پا گذاشتن بسیاری از معاهدات بین‌المللی با تمام قوا به‌دنبال دستیابی به سلاح اتمی است اعتراض کردند و خواستار لغو آن شدند.

هیأت حقیقت‌یاب ملل متحد در گزارش اولیه خود به شورای حقوق‌بشر در ۸ مارس اعلام کرد «تهران از طریق اقدامات خود مرتکب جنایت علیه بشریت شده است». و «استفاده غیرضروری و نامتناسب از نیروی کشنده» برای سرکوب قیام ۱۴۰۱ و از جمله تعرض به دستگیر شدگان کرده است. رژیم ایران تنها در سال ۲۰۲۳ حداقل ۸۶۴ نفر و از جمله ۹ نفر از زندانیان قیام ۱۴۰۱ را اعدام کرده است.

ایرانیان، در تجمع خود از سازمان ملل و شورای حقوق‌بشر، و دولتهای عضو خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم به شورای امنیت ملل متحد و پاسخگو کردن سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت هستند. آنها هم‌چنین بر لزوم تمدید مندیت کمیته حقیقت‌یاب و گزارشگر ویژه ملل متحد در رابطه با ایران تأکید خواهند کرد.

۸- پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق‌بشر در مقر اروپایی ملل متحد -گزارشهای گزارشگر ویژهٔ سازمان ملل و هیأت حقیقت‌یاب ملل متحد -دربارهٔ نقض وخامتبار حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندی ژنو ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

روز دوشنبه ۲۸اسفند۴۰۲، در ۵۵مین اجلاس شورای حقوق‌بشر در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو، جاوید رحمان گزارشگر ویژهٔ ملل متحد گزارش نهایی خود را دربارهٔ وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها پس از ۶سال تصدی این سمت به این شورا ارائه کرد.

وی گفت: « با وجود درخواست‌های مداوم در طول مدت مسئولیتم، هرگز به من اجازهٔ دسترسی به کشور داده نشد. من هم‌چنان نسبت به اعدام‌های جاری و افزایش احکام اعدام. در دورهٔ زمانی این گزارش بسیار نگران هستم. دست‌کم ۸۳۴ نفر در سال ۲۰۲۳ اعدام شدند که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۴۳ درصد افزایش یافته است. از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، از زمان آغاز اعتراضات سراسری در سپتامبر ۲۰۲۲، مقامات رژیم ایران متأسفانه ۹ مرد را به‌دلیل مشارکت در اعتراضات اعدام کرده‌اند. با وجود نگرانی‌های جدی ابراز شده توسط من و جامعهٔ بین‌المللی، اعدام کودکان در ایران با دست‌کم یک اعدام گزارش‌شده در سال ۲۰۲۳ ادامه یافت. یکی از بالاترین نرخ‌های اعدام زنان هم‌چنان در این کشور با دست‌کم اعدام ۲۲زن در سال ۲۰۲۳ به‌ثبت رسیده است.

من به‌شدت نگران تعداد احکام اعدام در پی دادرسی‌هایی هستم که تشریفات صحیح دادرسی و حق محاکمه عادلانه را نقض می‌کند.

جاوید رحمان سپس به موارد دیگری از اعمال سرکوبگرانهٔ رژیم که در گزارشش به آن پرداخته اشاره کرد و از جمله بر این موارد تأکید کرد:

«شکنجه و بدرفتاری» مأموران رژیم با زندانیان، سرکوب و تبعیض قومیتها و پیروان مذاهب مختلف، اعمال سرکوبگرانه علیه هموطنان  کرد و بلوچ از جمله از طریق اعدام و نیز کشتار کولبران کرد و سوختبران بلوچ، آزار و اذیت و هم‌چنین ارعاب و دستگیری مدافعان حقوق‌بشر، وکلا، روزنامه‌نگاران و اتحادیه‌های کارگری.

گزارشگر ویژهٔ ملل متحد سپس به کشتار و سرکوب قیام‌کنندگان در جریان قیام۴۰۱ از جمله با ضرب و شتم و تعرض و شکنجه علیه زنان پرداخت و افزود: «

زنان و دختران در ایران با سرکوب و تبعیض مستمر مواجهند و مقامات به‌طور فزاینده‌یی از روش‌های پلیسی وحشیانه و سرکوبگرانهٔ بیشتر در مورد دختران استفاده می‌کنند. مقامات رژیم ایران سیستم آپارتاید جنسیتی را حفظ کرده‌اند

جاوید رحمان در ادامه تأکید کرد: «

من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که علاوه بر حسابرسی از عاملان جنایات جدی در جریان جنبش اخیر مکانیسم‌های حسابرسی را در رابطه با رویدادهای طولانی‌مدت و نمادینی که با مصونیت دائمی مواجه شده‌اند، ایجاد کند. این موارد شامل ناپدیدسازیهای اجباری و اعدام‌های شتاب‌زده و خودسرانه می‌شود که در سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۷ و اعتراضات آبان۱۳۹۸ روی داد. من هم‌چنان امیدوارم که این مأموریت هم‌چنان صدای میلیون‌ها ایرانی باشد که هدف قرار گرفته، قربانی شده و مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند و حقوق اساسی آنها به‌طور مداوم و بدون مجازات نقض می‌شود. در پایان دوره شش سالهٔ خود، می‌خواهم صمیمانه از مردم ایران به‌خاطر شجاعت، دلاوری، پایداری و هم‌چنین حمایت و مشارکت مثبت شان با مأموریت خودم تشکر کنم.

۹- سخنرانیهای نمایندگان کشورهای مختلف در اجلاس شورای حقوق‌بشر -فراخوان به تمدید مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران

نماینده آمریکا در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق‌بشر گفت: رژیم ایران هم‌چنان به ارعاب، سوء‌استفاده و زندانی کردن فعالان حقوق‌بشر، روزنامه‌نگاران، وکلا، اعضای گروه‌های اقلیتهای مذهبی، شخصیتهای فرهنگی و ناراضیان سیاسی ادامه می‌دهد.

بسیاری از بازداشت شدگان گزارش داده‌اند که مقامات از شکنجه، خشونت جنسی و جنسیتی، و تهدید به خشونت برای گرفتن اعترافاتی که به‌عنوان مبنایی برای احکام اعدام استفاده شده است، استفاده می‌کنند. مقامات رژیم ایران تنها در سال ۲۰۲۳نزدیک به ۸۳۴ نفر را اعدام کردند که ۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

زمانی که نماینده آمریکا در سخنان خود خواهان آزادی زندانیان سیاسی شد. مزدوری که رژیم آخوندی را در اجلاس نمایندگی می‌کرد نتوانست این سخنان را تحمل کند و سخنرانی نماینده آمریکا را قطع کرد.

که بلافاصله رئیس جلسه به نماینده رژیم تذکر داد و درخواستش را رد کرد.

نماینده کانادا: کانادا از گستره و شدت نقض حقوق‌بشر توسط مقامات رژیم ایران، از جمله مواردی که با هدف جلوگیری از تظاهرات عمومی مشروع و درخواست پاسخگویی، از جمله از طریق بازداشت خودسرانه و شکنجه انجام شده است، نگران است. ما از استفاده از خشونت جنسی و جنسیتی، از جمله تعدی جنسی توسط مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم ایران علیه معترضان وحشت زده‌ایم.

با توجه به مصونیت عمیق و ریشه‌دار و نقض شدید حقوق‌بشر در ایران، کانادا بر اهمیت کار گزارشگر ویژه در حفظ پاسخگویی برای قربانیان و بازماندگان تأکید می‌کند و همه اعضای شورا را تشویق می‌کند از این دستور حمایت کنند.

نماینده اتحادیه اروپا: وضعیت حقوق‌بشر در حکومت ایران هم‌چنان وخیم است. همان‌طور که در گزارش پیش روی ما آمده است، حقوق آزادی عقیده و بیان، آزادی مذهب یا عقیده و هم‌چنین آزادی تجمعات مسالمت‌آمیز به‌طور فزاینده‌ای برای بسیاری از ایرانیان محدود شده است. ما عمیقاً نگران گزارشهای مربوط به ادامه دستگیریهای خودسرانه، استفاده از شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی و خشونت جنسی و جنسیتی و هم‌چنین بالاترین افزایش احکام اعدام و اعدامها در هشت سال هستیم.

نماینده فرانسه: . فرانسه از افزایش نگران‌کننده اعدامها در ایران بسیار نگران است. حداقل ۸۳۴ نفر در سال ۲۰۲۳ اعدام شدند که نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است. رژیم ایران حکومتی است که یکی از بیشترین زنان را در سراسر جهان اعدام می‌کند، از ۲۴ زن اعدام شده در جهان در سال ۲۰۲۰، ۱۶ نفر در ایران بوده‌اند و بالاترین تعداد اعدامها از سال ۲۰۱۳ تاکنون انجام شده است. رژیم ایران هم‌چنین به اجرای مجازات اعدام علیه کودکان ادامه می‌دهد.

نماینده انگلستان: در ایران نقض حقوق اقلیتها به‌طور خاص نگران‌کننده است. کردها و بلوچها قربانی مجازات اعدام هستند. بهاییان و مسیحیان و مسلمانان سنی روزانه با تبعیض مواجهند. رژیم ایران در عین‌حال کمپین سانسور و سرکوب رسانه‌های آزاد را ادامه داده است. آقای رئیس زمان آن است که به این نقض حقوق خاتمه داده شود زمان حسابرسی است و این زمان عدالت برای مردم ایران است.

نماینده استرالیا: ما نسبت به وضعیت حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان عمیقاً نگران هستیم از جمله استفاده رژیم ایران از حکم اعدام. ما ابراز وحشت می‌کنیم که این تعداد زیاد نوجوانان یعنی بیش از ۸۰ نفر در انتظار اجرای حکم اعدام هستند. ما عمیقاً نگرانیم که اقلیتهای قومی و مذهبی از جمله کردها، بلوچها و عربها و اعضای بهایی به‌طور نامتناسبی توسط مقامات رژیم ایران اعدام می‌شوند. در موارد متعددی اعترافات با استفاده از زور گرفته شده است و به‌عنوان مبنایی برای محکومیت استفاده شده است.

۱۰-پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق‌بشر ـ ارائه نخستین گزارش هیأت مستقل حقیقت‌یاب ملل متحد ـ درباره قیام ۱۴۰۱ـ در اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد در ژنو

۱۱-سخنرانی نمایندگان شماری از کشورهای عضو شورای حقوق‌بشر ـ فراخوان به تمدید مأموریت هیأت حقیقت یاب

۱۲-سوز و گداز دژخیم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قضاییه جلادان در جلسه حقوق بشر

دژخیم کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قضاییه جلادان در سخنرانی خود در در پاسخ به گزارش هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل در اجلاس شورای حقوق‌بشر گفت: هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب در نتیجه لابی‌گریها و بده‌بستانهای سیاسی برخی کشور‌های غربی ایجاد شد و گزارش آن نیز تحت فشار این کشور‌ها به نگارش درآمده است، این کشور‌ها از تروریستهایی که جان بیش از ۱۷ هزار را گرفته‌اند، حمایت کرده و آنها را در سرزمینهای خود جای داده‌اند؛ آیا این‌ها جز جنایت علیه بشریت است؟!دژخیم غریب‌آبادی در ادامه سخنرانی خود ضمن تکرار حرفهای همیشگی رژیم در قبال محکومیت‌های بین‌المللی فاشیسم دینی به‌خاطر نقض سیستماتیک حقوق‌بشر مردم ایران گفت: گزارش هیأت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب، فاقد وجاهت قانونی و حقوقی بوده و از اعتبار است و جمهوری اسلامی آن را کاملاً رد می‌کند.

۱۳-گرفتن حق انتخاب زنان این بار به بهانه کودکان کمپ اشرف _ زینت میرهاشمی ـ سردبیر نشریه نبرد خلق و عضو شورای ملی مقاومت ایران

۱۴-تخریب جنایتکارانه خانه‌های مردم توسط نیروهای سرکوبگر رژیم در آستانه عید درملارد ـ روستای خوشنام

مأموران سرکوبگر رژیم روز یکشنبه ۲۷ اسفند در آستانه شب عید وحشیانه به خانه‌های مردم در روستای خوشنام در شهرستان ملارد یورش برده و۱۸خانه را تخریب کردند.

۱۵-هلاکت یک مأمور نیروی انتظامی درزابل و حمله مسلحانه به خانه رئیس حراست شهرداری دربندرشاپور

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس شامگاه یکشنبه ۲۷ اسفند یکی از مأموران سرکوبگر هنگ مرزی رژیم در زابل در منطقه هیرمند توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به هلاکت رسید.

به گزارش رسانه‌های محلی حدود ساعت ۲۱ شامگاه یکشنبه ۲۷ اسفند منزل رئیس مزدور حراست شهرداری رژیم در بندر موسوم به خمینی توسط فرد و یا افراد ناشناس با سلاح گرم مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

۱۶-تحولات جنگ در منطقه ـ ۲۸اسفند ۱۴۰۱

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز دوشنبه گفت که در حملات اسراییل طی ۲۴ساعت گذشته، ۸۱فلسطینی کشته و ۱۱۶تن مجروح شده‌اند.

آمار کشته‌شدگان فلسطینی از ۷اکتبر گذشته تاکنون، به ۳۱هزار و ۷۲۶ نفر و آمار مجروحان به ۷۳هزار و ۷۹۲ تن افزایش یافته است.

به گزارش اسکای نیوز ارتش اسراییل پس از حمله به بیمارستان شفا در شهر غزه گفت: از داخل بیمارستان به سوی نیروهای آن شلیک شده و حمله به بیمارستان در واکنش به این تهاجم بوده است. متقابلاً وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد آنچه نیروهای اسراییل علیه مجتمع پزشکی شفا انجام می‌دهند، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون چهارم ژنو است.

اسکای نیوز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین افزود حمله اسراییل به بیمارستان شفا در غزه منجر به کشته شدن غیرنظامیان و آتش‌سوزی در یکی از ساختمانهاشده است.

به‌گزارش خبرگزاری وفا، محمود عباس رئیس دولت فلسطین در دیدار با وزیر خارجهٔ برزیل در رام‌الله به افزاشی تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حمله به رفح فراخوان داد، و گفت: «موضوع عاجل و اولویت ما جلوگیری از اشغال شهر رفح توسط. اسراییل است که. منجر به یک فاجعهٔ انسانی خواهد شد».

رویترز گزارش داد: «اونروا و وزیر خارجهٔ مصر گفتند که در یک اقدام بی‌سابقه، روز دوشنبه مقام‌های اسراییلی اجازهٔ ورود رئیس آژانس ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی. را به نوار غزه ندادند».

هاآرتص گزارش داد: «مدیر موساد در دور دیگری از مذاکرات گروگانها شرکت می‌کند. به گفتهٔ یک منبع سیاسی، این دور از گفتگوها. دست‌کم دو هفته طول خواهد کشید و در آن به‌طور مستقیم با یحیی سینوار که هم‌اکنون در تونل‌های غزه است مذاکره خواهد شد و نه از طریق میانجی‌ها. چارچوب فعلی برای توافق، ۴۲روز آتش‌بس به‌ازای آزادی ۴۰گروگان است».

سی.ان.ان گزارش داد: «بنیامین نتانیاهو، حاضر به پذیرش فراخوانهای سناتور ارشد ایالات‌متحده برای برگزاری انتخابات جدید نیست و هشدارهای کاخ‌سفید را نسبت به حملهٔ احتمالی جدید به غزه پس می‌زند؛ این امر شکاف او با دموکرات‌های ارشد واشنگتن را افزایش می‌دهد».

۱۷- بازنشستگان مخابرات در تهران، اراک، اهواز، رشت، تبریز، اردبیل و کرمانشاه، روز دوشنبه ۲۸ اسفند و در آستانه سال جدید در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان تجمع کردند و علیه چپاول و غارتگری رژیم آخوندی شعار دادند.

بازنشستگان مخابرات اهواز – ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

حقوق نصف نیمه سکوت کنی همینه

بازنشستگان مخابرات اهواز – ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

مخابراتی داد بزن حقتو فریاد بزن

اجرای آیین‌نامه حق مسلم ماست

مخابرات ایران قانون نمی‌پذیرد

مخابرات حیا کن به وعده هات عمل کن

بازنشستگان کرمانشاه – ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

فقط کف خیابان به دست می‌آد حقمون

وزیر بی‌کفایت نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم

بازنشستگان رشت – ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

معشیت منزلت حق مسلم ماست

تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم

اجرای آیین‌نامه حق مسلم ماست

بازنشستگان اراک – ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

بازنشستگان اردبیل – ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

بازنشستگان تبریز – ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

۱۸- درپی افشای اسناد یک فقره دزدی و فساد آخوند صدیقی، امام جمعه خامنه‌ای در تهران این آخوند پلید به‌طور مسخره مدعی شد: بدون این‌که محکمه‌یی اعلام کند، این الم‌شنگه و شرارتها را ایجاد کردند.

سایت حکومتی انتخاب در جنگ گرگها راجع به این فضیحت حکومتی نوشت: کاظم صدیقی مشهور است به شیخ گریان اما امام جمعه موقت تهران و دبیر ستاد امر به معروف است. اخیراً یاشار سلطانی خبری را در فضای مجازی درز داد که می‌گفت زمینی هزار میلیاردی در ازگل تهران مفت و مجانی نصیب صدیقی و پسرانش شده است.

به گزارش رسانه‌های حکومتی در پی انتشار خبر انتقال باغ ۴۲۰۰ متری حوزه علمیه تهران به نام مؤسسه‌ای با سهامداری کاظم صدیقی و پسرانش، این حوزه که تحت تولیت خود او اداره می‌شود، مدعی شد اشکالات شکلی پیش آمده بود که رفع شد.

هم‌چنین سایت حکومتی پیام اقتصاد آنلاین فاش ساخت: اجاره ماهانه یک میلیاردی هتل جهان مشهد به حساب کاظم صدیقی و پسرش واریز می‌شود.

۱۹-ـ به اعتراف رسانه‌های حکومتی میزان ترک‌تحصیل دانش‌آموز در اثر فقر افزایش یافته است.

دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده به شاگردی و زباله‌گردی مشغول می‌شوند. کارشناسان معتقدند افزایش میزان ترک‌تحصیل با افزایش نرخ فقر در سالهای گذشته رابطه تنگاتنگی دارد. نرخ فقر در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ درصد رسید و بسیاری از مردم ایران توانایی تأمین نیازهای ابتدایی خود را نیز ندارند و این مسأله بر تحصیل فرزندانشان مؤثر است.

۲۰-رئیس اتاق بازرگانی رژیم به بحرانی بودن وضعیت صنعت دارو اعتراف کرد.

و گفت: سیاست انقباضی بانک مرکزی همه صنایع فعال در بخش خصوصی از جمله صنعت دارو را با مشکل تأمین سرمایه در گردش روبه‌رو کرده و امروز صنعت دارو مبتلا به یک بحران شده است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: