ژنو - تظاهرات و نمایشگاه همزمان با اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد

همزمان با اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد

و گزارش جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل و هیئت حقیقت یاب ملل متحد

فراخوان ایرانیان به تمدید مأموریت هیات حقیقت یاب

و ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم ایران به شورای  امنیت

همزمان با سخنرانی جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران در اجلاس شورای حقوق بشر و همچنین ارائه اولین گزارش هیئت حقیقت یاب ملل متحد در مورد ایران حول سرکوب خشونت بار قیام ۱۴۰۱ به این اجلاس، ایرانیان شریف و آزاده امروز  در مقابل مقر ملل متحد در ژنو گرد هم آمدند تا فریاد مظلومیت و اعتراض هم میهنان ستمدیده مان را به گوش جهانیان برسانند.

ایرانیان، هواداران شورای ملی مقاومت ایران،  همچنین به ریاست دوره‌ای کنفرانس خلع سلاح ملل متحد توسط رژیم ملایان که با زیر پا گذاشتن بسیاری از معاهدات بین المللی با تمام قوا بدنبال دستیابی به سلاح اتمی است اعتراض کردند و خواستار لغو آن شدند.

هیأت حقیقت یاب ملل متحد در گزارش اولیه خود به شورای حقوق بشر  در ۸ مارس اعلام کرد «تهران از طریق اقدامات خود مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.» و «استفاده غیرضروری و نامتناسب از نیروی کشنده» برای سرکوب قیام ۱۴۰۱ و منجمله تعرض به دستگیرشدگان کرده است. ٰرژیم ایران تنها در سال ۲۰۲۳ حداقل ۸۶۴ نفر و منجمله ۹ نفر از زندانیان قیام ۱۴۰۱ را اعدام کرده است.

ایرانیان، در تجمع خود از سازمان ملل و شورای حقوق بشر، و دولتهای عضو خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم به شورای امنیت ملل متحد و پاسخگو کردن سران رژیم به خاطر جنایت علیه بشریت هستند. آنها همچنین بر لزوم تمدید مندیت کمیته حقیقت یاب و گزارشگر ویژه ملل متحد در رابطه با ایران تاکید خواهند کرد. 

ژنو - ظاهرات و نمایشگاه همزمان با اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد- کلیپ ۲- ۲۸اسفند ۱۴۰۲

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: