تجمع اعتراضی کشاورزان شرق اصفهان در فلکه خوراسگان

کشاورزان شرق اصفهان روز گذشته در فلکه خوراسگان به همراه تراکتورهای خود برای تداوم جریان آب زاینده رود تجمع اعتراضی برگزار کردند. غارت‌شدگان رضایت خودرو طراوت نوین در تاکستان نیز در اعتراض از بی‌پاسخ ماندن درخواستهایشان تجمع کردند.

شورای اتحادیه اروپا تحریم‌های محدودکننده علیه رژیم ایران را تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ تمدید کرد. بر این اساس، ۱۷ فرد، از جمله مقامات ارشد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، که متهم به مشارکت در سرکوب اعتراضات و نقض حقوق‌بشر هستند به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، پاسدار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تحت‌امر خامنه‌ای در مراسم دفن پاسدار زاهدی تهدید کرد که این حمله اسراییل بدون پاسخ نخواهد ماند. زمان عملیات، نوع عملیات را ما تعیین می‌کنیم و با دقت انجام خواهد گرفت.

سی.بی.اس نیوز گفت: مقامات آمریکایی می‌گویند اسراییل و ایالات متحده متقاعد شده‌اند که رژیم ایران در حال آماده شدن برای تلافی حمله اسراییل به کنسولگری آن در سوریه است.

سی‌بی‌اس نیوز افزود: ایالات متحده اطلاعاتی جمع کرده که نشان می‌دهد رژیم ایران در حال برنامه‌ریزی حمله‌یی شامل انبوهی از پهپادهای پرسه زن «شاهد» و موشکهای «کروز» است.

به گزارش تایمز اسرائیل، دهها هزار شهروند این کشور روز شنبه در حالی که جنگ اسراییل در غزه به پایان نیم‌سال خود رسیده، علیه نتانیاهو تظاهرات کردند.

تایمز اسراییل خبر داد، ارتش اسراییل روز یکشنبه اسامی چهار سرباز کشته شده در نوار غزه را منتشر کرد که بدینوسیله تعداد تلفات اسراییل در نبرد علیه حماس به ۶۰۴ نفر رسید با احتساب روز هفت اکتبر . این در حالیست که جنگ علیه حماس به مرز نیمسال رسید.

روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌یی درباره فشار بین‌المللی بر روی آمریکا و آلمان برای متوقف کردن تسلیح اسراییل نوشت: آمریکا و آلمان حدوداً ۹۹٪ تمامی سلاحهای وارداتی اسراییل را تأمین می‌کنند. بیش از ۱۶۰ سازمان و گروه حقوق‌بشری فراخوانی را برای تحریم تسلیحاتی امضاء کرده‌اند که اولین بار در ژانویهٔ ۲۰۲۴ منتشر شد.

ارتش اسراییل اعلام کرد: یکی از فرماندهان بلندپایه امنیت داخلی حماس را به‌قتل رسانده است. نام او اکرم عبدالرحمن سلامه است که از سمتهای مختلف و بالایی در حماس برخوردار بوده است.

العربیه نیز خبر داد: ۷ نفر از اعضای امل و حزب‌الله در حملات هوایی اسراییل در شهرکهای جنوب لبنان کشته شدند.

رویترز: چند ساعت پس از سرنگونی یک پهپاد اسراییلی بر فراز لبنان، اسراییل بامداد روز یکشنبه حملات هوایی را به بقاع لبنان انجام داد. گروه مسلح حزب‌الله لبنان در بیانیه‌یی مسئولیت سرنگونی این پهپاد را برعهده گرفت.

روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: بیش از ۹۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، آمار رسمی بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی است. آمارهای غیررسمی عدد ۴ میلیون بازمانده از تحصیل را نشان می‌دهد.

لطفا به اشتراک بگذارید: