حمله پهپادی وموشکی رژیم آخوندها به اسرائیل

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز حملات پهپادی رژیم آخوندی به اسراییل از ساعاتی پیش آغاز شده است. در این صفحه تحولات مربوط به این حمله را دنبال کنید.

پاسدار باقری سرکرده ستاد نیروهای مسلح رژیم گفت :

این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه این عملیات وجود نداره اما چنان‌چه رژیم صهیونیستی اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه یا جای دیگری انجام بدهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر از این انجام خواهد شد.

پاسدار باقری 

 

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله ایران به اسراییل را به‌شدت محکوم کرد و خواستار «توقف فوری این خصومت‌ها» شد.

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌یی اعلام کرد: تشدید شدید تنش ناشی از حمله گسترده امروز به اسراییل را به‌شدت محکوم می‌کنم. من خواستار توقف فوری این خصومت ها هستم. »

گوترز 

 

صبح امروز قالیباف در جلسه علنی مجلس ارتجاع گفت:

اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان بر اساس منشور سازمان ملل متحد بود و در صورتی که از رژیم صهیونیستی یا متحدان آنها غلط دیگری سر بزند پاسخ طراحی‌شده ایران شدیدتر خواهد بود.

قالیباف 

چین خواهان خویشتنداری و آرامش طرف‌های ذیربط برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنشها شد

رویترز ۲۶فروردین نوشت: سخنگوی وزارت‌خارجه چین روز یکشنبه گفت: چین عمیقاً نگران تشدید تنشها در خاورمیانه به‌دنبال پرتاب پهپادها و موشک‌های رژیم ایران در حمله تلافی‌جویانه به اسراییل است.

سخنگوی چین در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره حملات رژیم ایران گفت: چین از طرف‌های ذیربط می‌خواهد برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنشها آرامش خود را حفظ کنند و خویشتنداری نشان دهند.
سخنگوی چین که نامش فاش نشده است، در این بیانیه گفت: «چین از جامعه بین‌الملل به‌ویژه کشورهای با نفوذ می‌خواهد که نقش سازنده‌ای در حفظ صلح و ثبات منطقه ایفا کنند»

چین 

ایتالیا - نشست رهبران گروه جی ۷ برای بحث در مورد حمله رژیم ایران به اسراییل

رویترز روز یکشنبه ۲۶فروردین نوشت: منابعی در دفتر نخست‌وزیری ایتالیا اعلام کردند که ایتالیا یک نشست ویدیویی با رهبران گروه هفت در روز یکشنبه برای بحث در مورد حمله رژیم ایران به اسراییل را درخواست کرده است.
این تماس در اوایل بعدازظهر به وقت اروپا برگزار خواهد شد. ایتالیا در حال حاضر ریاست دوره‌ای G۷ را برعهده دارد.

ایتالیا 

تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست اسراییل روز یکشنبه ۲۶فروردین تشکیل جلسه می‌دهد. این جلسه قرار است ساعت ۴بعدازظهر (به وقت محلی) در مقر این شورا در نیویورک برگزار شود. گیلاد اردان، سفیر اسراییل در سازمان ملل روز شنبه در نامه‌ای به رئیس شورا درخواست تشکیل جلسه اضطراری و محکوم کردن حمله موشکی و پهپادی رژیم ایران به اسراییل توسط شورای امنیت را مطرح کرده است.

اجلاس شورای امنیت 

  • العربیه : برخی از پهپادهای ساخت رژیم ایران در جنوب بغداد سقوط کرد
  • تلگرام سپاه پاسداران : بیش از نیمی از پهپادها با موفقیت به هدف خورد!!

 رژیم آخوندی بامداد یکشنبه به وقت محلی با موشک و پهپاد به اسراییل حمله کرد

  • سپاه پاسداران رژیم طی اطلاعیه‌ای از شلیک دهها موشک و پهپاد به سمت اسراییل خبر داد.
  • اطلاعیه سپاه پاسداران خامنه‌ای: در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بامداد یکشنبه ۲۶فروردین، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمینهای اشغالی با دهها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.
  • اطلاعیه سپاه پاسداران خامنه‌ای: جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حمایت و همراهی ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح انجام پذیرفت، به‌زودی به استحضار خواهد رسید.
  • کانال ۱۲اسراییل از شلیک موشکهای کروز علاوه بر پهپادها به‌سمت اسراییل خبر داد.
  • ای بی سی آمریکا: یک مقام ارشد آمریکایی گفت رژیم ایران ۴۰۰ الی ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسراییل شلیک کرده است. رژیم ایران برای شلیک موشک و پهپاد به اسراییل علاوه بر خاک ایران از خاک عراق، سوریه، یمن، لبنان استفاده کرده است.
  • ای‌بی‌سی: مقامات آمریکا هیچ شکی ندارند که اسراییل مستقیماً ایران را هدف قرار خواهد داد، صرفنظر از این که حملات رژیم ایران تلفات انسانی داشته باشد یا نداشته باشد.
  • وزیر دفاع رژیم: به‌هر کشوری که حریم هوایی یا اراضی خود را به‌روی اسراییل برای حمله به‌ ما باز کند، پاسخ خواهیم داد.
  • اسکای نیوز انگلیسی: سوناک نخست‌وزیر انگلستان «حمله بی‌پروای» رژیم ایران را با شدیدترین عبارات محکوم کرد و گفت: انگلستان به ایستادگی برای امنیت اسراییل ادامه خواهد داد.
  • خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: انگلیس و فرانسه که حمله اسراییل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم نکرده بودند، در بیانیه‌هایی پاسخ انتقام جویانه ایران علیه اسراییل را محکوم کردند.
  • دیوید کامرون وزیر خارجه انگلستان اعلام کرد: حملات بی‌پروای رژیم ایران به اسراییل تنها باعث شعله‌ورتر شدن تنشها در خاورمیانه خواهد شد. بریتانیا از رژیم ایران می‌خواهد که این تشدید تنش جدی را که به نفع هیچ‌کس نیست، متوقف کند.
  • تایمز اسراییل خبر داد: یک مقام دفاعی می‌گوید بیش از ۱۰۰ پهپاد رژیم ایران توسط آمریکا و انگلیس در خارج از اسراییل رهگیری و سرنگون شده است.
  • در ساعت ۲ بامداد به وقت محلی شماری از پهپادهای پرتاب شده توسط رژیم در آسمان تل آویو مشاهده شد و متعاقباً آژیر خطر به صدا درآمد و گنبد آهنین اسراییل شماری از پهپادها را سرنگون کرد.
  • ارتش اسراییل: ۹۹درصد پهپادها و موشکهای رژیم منهدم شدند و به جایی اصابت نکرد.
  • تا ساعت ۳ بامداد به وقت تهران فقط یک کودک عرب بادیه‌نشین در صحرای نقب مجروح شده است نیویورک تایمز به‌نقل از سخنگوی اورژانس اسرائیل: کودک ده ساله عرب بر اثر ترکشهای رهگیریهای اسراییل به‌صورت جدی مجروح شده است.
  • نماینده رژیم در سازمان ملل متحد: موضوع به نتیجه رسیده و خاتمه یافته است. آمریکا باید کنار بایستد.
  • سپاه پاسداران خامنه‌ای در اطلاعیه دومش نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیروی از سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد: ۱ـ به دولت تروریستی آمریکا هشدار داده می‌شود هر گونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع نظام ایران، پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را در پی دارد. هم‌چنین آمریکا نسبت به اقدامات شرارت‌بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و باید تبعات آن را بپذیرد.
  • اطلاعیهٔ شماره۲ سپاه پاسداران خامنه‌ای: هر گونه تهدید توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی به منشأ تهدید را به‌دنبال خواهد داشت.
  • اورشلیم پست در یک خبر فوری نوشت: کابینه جنگی اسراییل پاسخ نظامی به تجاوز رژیم ایران را مورد تأیید قرار داد.
  • اورشلیم‌پست: نخست‌وزیر اسراییل اعلام کرد پاسخ اسراییل به حمله رژیم ایران «محکم و واضح» خواهد بود.
  • العربیه: نتانیاهو اعلام کرد اسراییل از حمایت آمریکا، فرانسه و کشورهای مختلف در رویارویی با رژیم ایران برخوردار است.
  • تلویزیون رژیم: شلیک و اصابت دهها فروند موشک و پهپاد به اهدافی در داخل سرزمینهای اشغالی، پاسخ به جنایتهای اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت نظام در دمشق است.
  • آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید: بایدن به‌صراحت گفته است: حمایت ما از امنیت اسراییل آهنین است. آمریکا در کنار اسراییل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر تهدیدات رژیم ایران حمایت خواهد کرد.
  • تسنیم: وزرای خارجه روسیه، بلژیک، هلند و قبرس با عبداللهیان تلفنی گفتگو کردند. امیرعبداللهیان گفت: به آمریکا هشدار لازم داده شده است.
  • وال استریت ژورنال: این واقعه شروع یک رودررویی مستقیم بین رژیم ایران و اسراییل و تهدید وقوع یک جنگ منطقه‌یی است.
  • رویترز: هیأت رژیم ایران در سازمان ملل متحد. اعلام کرد: اقدام نظامی در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بوده است، موضوع را می‌توان پایان یافته تلقی کرد. با این حال، اگر اسراییل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران بسیار شدیدتر خواهد بود.

 خبرهای فوری مربوط به حمله رژیم به اسرائیل - اخبارفوری سیمای آزادی 

رویترز: آمریکا هواپیمای بدون سرنشین رژیم ایران، که به سمت اسراییل در حرکت بود را سرنگون کرد.

آمریکا هواپیمای بدون سرنشین رژیم ایران را که به سمت اسراییل در حرکت بود سرنگون کرد.

واشنگتن، سه مقام آمریکایی بدون اعلام تعداد هواپیماهای بدون سرنشین یا مکان دقیق، گفتند که ارتش ایالات متحده هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را که روز شنبه به سمت اسراییل در حرکت بود، سرنگون کرده است.

سپاه پاسداران اعلام کرد که دهها پهپاد و موشک را به سمت اسراییل پرتاب کرده است که ممکن است باعث تشدید تنش بزرگ بین دشمنان منطقه‌یی شود.

ناوجنگی 

 اسکای نیوز انگلیسی ۲۵فروردین:

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلستان حمله بی‌پروا رژیم ایران را با شدیدترین عبارات محکوم کرد
ریشی سوناک حمله رژیم ایران را با شدیدترین عبارات محکوم کرد.
در بیانیه‌یی که در X منتشر شد، نخست‌وزیر انگلستان گفت که حمله پهپادی و موشکی بی‌پروا بوده و بریتانیا به ایستادگی برای امنیت اسراییل ادامه خواهد داد.

ریشی سوناک 

 

- دیوید کامرون وزیر خارجه انگلستان در حساب ایکس خود نوشت:
«حملات خودسرانه رژیم ایران به اسراییل تنها باعث شعله‌ورتر شدن تنشها در خاورمیانه خواهد شد. بریتانیا از رژیم ایران می‌خواهد که این تشدید تنش جدی را که به نفع هیچ‌کس نیست، متوقف کند».

 کامرون 

 

 نیویورک تایمز: جنگنده‌های آمریکایی بر فراز آسمان سوریه و عراق تعدادی از پهپادهای رژیم ایران را منهدم کردند.

  • ای بی‌سی آمریکا: یک مقام ارشد آمریکایی گفت ایران ۴۰۰ الی ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسراییل شلیک می‌کند.
  • ای بی‌سی: رژیم ایران برای شلیک موشک و پهپاد به اسراییل علاوه بر خاک ایران از خاک عراق، سوریه، یمن، لبنان استفاده می‌کند.
  • ای بی سی : مقامات آمریکا هیچ شکی ندارند که اسراییل مستقیماً ایران را هدف قرار خواهد داد. صرفنظر از  این که حملات رژیم ایران تلفات انسانی داشته باشد یا نداشته باشد.

رویتر

لطفا به اشتراک بگذارید: