اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت ملل متحد به درخواست اسرائیل برای بررسی حمله رژیم ایران علیه اسرائیل برگزار شد

اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت ملل متحد در پاسخ به خواست اسرائیل برای بررسی حملة رژیم ایران علیه اسرائیل برگزار شد و اعضای شورای امنیت به‌علاوة نمایندگان اسرائیل و رژیم ایران در آن سخنرانی کردند. این جلسه بدون صدور قطعنامه یا بیانیه‌یی پایان یافت.

در ابتدای اجلاس شورای امنیت دبیر کل ملل متحد حملة رژیم ایران را محکوم کرد و با ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش هشدار دادو گفت: منشور سازمان ملل استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشوری را ممنوع می کند.

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد طی سخنان خود در شورای امنیت از این نهاد ۱۵ نفره خواست تا حمله رژیم ایران را به صراحت محکوم کنند، زیرا شورای امنیت موظف است که اقدامات این رژیم را بدون پاسخ نگذارد.

بیانیه رهبران گروه ۷ درباره حمله رژیم ایران به اسرائیل:‌ ما، رهبران گروه ۷ حمله مستقیم و بی‌سابقه رژیم ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم. رژیم  ایران با اقدامات خود بیش از پیش به سمت بی‌ثباتی منطقه گام برداشته و خطر تشدید غیرقابل کنترل تنش در منطقه را در پی دارد. باید از این امر اجتناب کرد. ما آماده هستیم تا اقدامات بیشتری را در حال حاضر و در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده بیشتر انجام دهیم.

رویترز گزارش کرد که وزیر خارجه اردن سفیر رژیم ایران را در اعتراض به دخالت در امور این کشور احضار کرد، ایمن صفدی وزیر خارجه اردن گفت کشورش سفیر رژیم ایران را برای اعتراض به اظهارات این رژیم که مداخله در امور داخلی است احضار کرده است.

فرانس۲۴ به نقل از وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت: فرانسه سفیر رژیم ایران را در خصوص حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل احضار خواهد کرد و متعهد شد که رویکرد قاطعانه‌یی اتخاذ کند.

همچنین به دستور وزیر خارجه انگلستان دیوید کامرون، کاردار سفارت رژیم ایران در لندن به دفتر امور خارجه احضار شد.

   وزیر خارجه آلمان گفت: رژیم ایران به وضوح کل خاور نزدیک و خاورمیانه را به لبه پرتگاه کشانده است. ما حمله مستقیم رژیم ایران به خاک اسرائیل را به شدت محکوم می کنیم. تهران کل منطقه را تقریبا در هرج و مرج فرو برد..

 مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حساب ایکس خود نوشت: حملات جاری رژیم ایران خطرناک و تشدید کننده است. رژیم ایران و دست نشانده هایش باید برای این حملات غیرمسؤلانه مورد حسابرسی قرار گیرند.

همچنین سناتور آمریکا تام تیلیس در حساب ایکس خود نوشت : به رژیم ایران باید پیام روشنی فرستاده شود که حملات تروریستی و جنگ بی‌ثبات‌کننده‌اش تحمل نخواهد شد و در عوض با پیامدهای شدیدی مواجه خواهد شد.

شورای عالی امنیت رژیم، طی بیانیه‌ای نوشت‌:  نظام حداقل اقدام تنبیهی لازم را علیه رژیم اشغالگر انجام داده و فعلا اقدام نظامی دیگری در دستور کار ندارد .

الیز استفانیک نماینده کنگره آمریکا، در ارتباط با حمله رژیم به اسرائیل نوشت: ضعف فاجعه بار بایدن در صحنه جهانی رژیم ایران را برای حمله مستقیم به اسرائیل جرأت داده است.

شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ فروردین  پاسداران جنایتکار خامنه ای در مرز بسطام سقز، به جمعی از کولبران آتش گشودند و یک کولبر را به قتل رساندند.

یک اقتصاددان  حکومتی به نام محمد یوسفی آرامش با اشاره به این‌که  از نظر وضعیت اقتصادی ما آمادگی ورود به یک جنگ را نداریم، گفت: در این شرایط با گستردگی نابرابری، گستردگی بیکاری، گستردگی فقر و گستردگی نارضایتیهای اجتماعی، اقتصاد کشور آمادگی هیچ مدل شوکی را ندارد؛ چه شوکهای اقتصادی چه شوکهای سیاسی و یا حتی شوک نظامی را کشور اکنون نمی‌تواند تحمل کند.      

لطفا به اشتراک بگذارید: