اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران - ۷ اعدام در زندانهای ایران از جمله اعدام یک زن جوان

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ ۷ اعدام در زندانهای ایران از جمله اعدام یک زن جوان که هنگام دستگیری ۱۶سال داشت

فراخوان به محکومیت اعدامهای وحشیانه و اقدام فوری برای نجات جان محکومان به اعدام

روز پنجشنبه ۲۳فروردین، دژخیمان خامنه‌ای در یک جنایت فجیع یک زن جوان ۱۹ساله را که به هنگام دستگیری ۱۶سال بیشتر نداشت به همراه همسرش اعدام کردند. این زوج جوان به‌نام‌های مرجان حاجی‌زاده و اسماعیل حسنیانی پس از سه سال حبس، همزمان با جشنهای عید فطر در زندان مرکزی زنجان حلق‌آویز شدند.

یکشنبه ۲۶فروردین یک زندانی به‌نام ارسلان هاشمی در زندان مرکزی همدان، شنبه ۲۵فروردین یک زندانی به نام ابوذر سالم در زندان مرکزی اصفهان، ۱۹فروردین علیرضا مرزبان در زندان مرکزی شیراز، ۱۷فروردین حسن‌علی میرزانیا در زندان مرکزی خرم‌آباد و روز ۶فروردین عباس آقایی در زندان مرکزی تبریز توسط دژخیمان خامنه‌ای اعدام شدند.

از سوی دیگر یکشنبه ۲۶فروردین پنج زندانی در زندان قزلحصار کرج برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

شنبه شب، ۲۵فروردین مهرداد عبدالله‌زاده ۲۰ساله اهل سردشت که در ارتفاعات مرزی بیتوش از طریق شغل طاقت‌فرسای کولبری امرار معاش می‌کرد بر اثر شلیک مأموران جنایتکار رژیم آخوندی از کوه سقوط کرد و در دم جان باخت.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت شدید این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام فرامی‌خواند و بار دیگر بر ضرورت بازدید هیأت تحقیق بین‌المللی از زندانهای ایران تأکید می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ 

لطفا به اشتراک بگذارید: