سه‌شنبه‌های نه به اعدام

روزهای سه‌شنبه به نمادی از مقاومت و آزادیخواهی تبدیل شده. «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» فریاد آزادی از درون زندانهای رژیم آخوندی در این بخش از برنامه قصد داریم در دوازدهمین هفته‌ٔ اعتصاب زندانیان سیاسی با عنوان «سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام» نگاهی به مسیر طی شده داشتم باشیم.

سه‌شنبه ۲۸ فروردین در حالی دوازدهمین هفته از اعتصاب «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»، برگزار شد که تا الآن هفتاد بار رژیم ایران در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل و مجامع بین‌المللی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر مردم ایران محکوم شده و حالا شاهد استمرار فریاد «آزادی» مردم ایران از درون زندانهای قرون‌وسطایی این رژیم هستیم.

این اعتصاب غذا که از ۹ بهمن ۱۴۰۲ توسط زندانیان مقاوم و آزادیخواه ایران آغاز و در روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ دوازدهمین کارزار اون انجام شد، یک پیام تاریخی رو در تمام جامعه منتشر می‌کنه، و اون پیام اینه: مشعل مبارزه برای آزادی هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی خاموش نمی‌شه و تا رسیدن به حاکمیت مردمی بعد از سرنگونی رژیم شکنجه و اعدام آخوندی ادامه خواهد داشت.

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی دست‌کم در زندانهای قزل‌حصار کرج، اوین، مرکزی کرج، مرکزی مشهد، مرکزی خرم‌آباد در روز «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» فراخوانی رو منتشر می‌کنه، فراخوان به تمام وجدانهای بیدار و آزاده ایران و جهان برای رسیدن پیروزی مردم ایران و تحقق آزادی و عدالت

این رو می‌شه در بیانیه‌ٔ همین زندانیان مقاوم دید. در بخشی از بیانیه‌ٔ این زندانیان این‌طور اومده:

«هدف ما از کارزار سه‌شنبه‌های سیاه و این اعتصاب هفتگی جلب‌توجه افکار عمومی به این مهم بود که «اعدام قتل حکومتی، مجازاتی بدون بازگشت و ابزار سرکوب و ارعاب حکومت اقلیت مستبد حاکم بر کشور است».

در بخش دیگه‌ای از بیانیه‌ٔ اون‌ها هم این جملات زیبا و انگیزاننده اومده: «ما اطمینان داریم دور نیست آن روزی که با تحقق حاکمیت مردم ایران بر سرنوشت خویش هیچ شهروندی به‌خاطر عقیده و اندیشه‌اش اسیر سرکوب و بیداد استبداد نشود. اما تا آن روز، ما از درون زندانهای حکومت رسالت اخلاقی خود می‌دانیم که در سال پیش رو نیز از درون زندان به اعتراض خود علیه اعدام ادامه دهیم، و از همه وجدانهای بیدار و انسانهای آزاده می‌خواهیم در این راه ما را یاری دهند».

بله، سه‌شنبه‌های نه به اعدام، فریاد رسای عزم‌های بپا خاسته‌ٔ زندانیان مقاومت از درون سیاه‌چال‌های حکومت آخوندیه که استبداد رو به‌سخره می‌گیره و نشون می‌ده که هیچ قدرتی نمی‌تونه در برابر اراده‌ای که عزم ایستادگی رو پیشه کرده بایسته، به‌امید پیروزی و به‌امید روزی که این سه‌شنبه‌های اعتصاب، با آزادی زندانیان سیاسی و مقاومت از زندانها و پایان دیکتاتوری به‌عنوان برگی زرین در تاریخ مبارزات مردم ایران ثبت بشه

لطفا به اشتراک بگذارید: