نیوز مکس ـ ۱۴۵ نماینده کنگره از دولت آمریکا خواستند تا رژیم ایران را محکوم کند

نیوز مکس نوشت: ۱۴۵ نماینده کنگره از دولت آمریکا خواستند تا رژیم ایران را محکوم کند و حقوق مردم ایران را برای ایجاد یک ایران دموکراتیک، غیرهسته‌یی مبتنی بر جدایی دین از دولت به رسمیت بشناسد.

نیوز مکس افزود: این قطعنامه که رسماً قطعنامه ۱۱۴۸ مجلس نمایندگان و با حمایت قانونگذاران هر دو حزب است، هم‌چنین از دولت می‌خواهد رژیم ایران را در قبال اقدامات خود از طریق ادامه اعمال تحریمها پاسخگو بداند و از برنامه ۱۰ ماده‌یی مقاومت ایران برای آینده ایران حمایت کند.

طرحی که در قطعنامه به آن اشاره شده، طرح مریم رجوی است که بزرگترین گروه ایرانی مخالف در سراسر جهان به شمار می‌رود.

بر اثر سیل در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان متأسفانه ۵ نفر جان باختند.

خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا به‌جان‌باختن ۲ جوان ۱۴ و ۲۰ ساله اهل روستای زهریکارسورک شهرستان جاسک و یک کودک ۹ ساله در میناب اذعان کرد.

مدیر نیروی برق رژیم در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت زیادی به شبکه برق وارد شده است.

تلگرام چند ثانیه رژیم در جنگ گرگها و در وحشت از قیام ضمن اشاره به کلان اختلاس صدیقی  نوشت: قرار بود به جای این که زنان و دختران را به زور سوار بر ون کنند و زمینه ساز حوادث تلخی مانند قصه پر غصه مهسا امینی شوند، با مسوولان خطاکار برخورد کنند.

چند ثانیه اضافه کرد: اما به جای همه این ها ، دیدیم که رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که مرتکب منکر انتقال باغ ۱۰۰۰ میلیاردی بیت‌المال به خود و پسرانش شده بود، با گفتن "غفلت کردم" مشمول این فریضه و گشت ارشاد مدیران نشد و در عوض، بار دیگر زنان و دختران را با جیغ و داد و کشان کشان به داخل ون‌ها بردند تا تجربه شکست خورده گشت ارشاد را برای چشیدن شکستی دیگر تکرار کنند.

ایالات متحده و ۴۷ کشور دیگر با صدور بیانیه‌ای حملات رژیم ایران و « شرکای شبه نظامی آن» علیه اسرائیل را به صراحت محکوم کردند.

در این بیانیه  'اقدامات خطرناک و بی ثبات کننده' رژیم و وابستگان به آن را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی  دانست

این کشورها همچنین توقیف یک کشتی تجاری با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز را در روز شنبه محکوم کردند و خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن شدند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال، نوشت: اگر رژیم ایران موفق شود حملات خود را به طور قابل توجهی به اسرائیل تشدید کند، آمریکا ممکن است به سمت این منازعه کشیده شود.

به گزارش رویترز، حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد در انتقام از حملات اسرائیل که منجر به کشته شدن اعضای حزب‌الله شد، موشکها و پهپادها را به سمت تأسیسات نظامی در شمال اسرائیل پرتاب کرد حادثه‌یی که ارتش اسرائیل اعلام کرد طی آن ۱۴ سرباز زخمی شدند.

همچنین نیروی هوایی اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور زیرساختهای حزب‌الله در شمال بعلبک در شرق لبنان را هدف قرار دادند.

لطفا به اشتراک بگذارید: