بیانیه آمریکا و ۴۷ کشور دیگر: اقدامات رژیم ایران تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی

سایت سازمان ملل۳۰ فروردین گزارش داد: آمریکا و ۴۷ کشور دیگر با صدور بیانیه‌ای حملات رژیم ایران و «شرکای شبه‌نظامی آن» علیه اسراییل را به صراحت محکوم کردند و این اقدامات خطرناک و بی‌ثبات کننده را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی خواندند.
این کشورها هم‌چنین توقیف یک کشتی تجاری با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز را محکوم کردند و خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن شدند.

بیانیه اتحادیه اروپا : اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را علیه رژیم ایران در ارتباط با پهپادهای بدون سرنشین و تسلیحات موشکی بکار خواهد بست

چارلز میشل رئیس شورای اروپا :‌

ما تصمیم گرفته‌ایم تحریم‌هایی را علیه رژیم ایران اعمال کنیم تا یک پیام واضح و روشن به این رژیم ارسال کنیم

وال استریت ژورنال:

رژیم ایران خود را آمادهٔ حملهٔ تلافی‌جویانهٔ اسراییل می‌کند

وال استریت ژورنال در گزارش تحت عنوان رژیم ایران خود را آمادهٔ حملهٔ تلافی‌جویانهٔ اسراییل می‌کند نوشت: تهران شروع به تخلیهٔ پرسنلش از سایتها در سوریه کرده که در آنجا سپاه پاسداران حضور زیادی دارد.

مقامات امنیتی سوریه گفتند سپاه و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله مورد حمایت ایران حضور سران ارشد خود در سوریه را کاهش داده‌اند و افسران میان‌رتبه نیز از جاهای اولیهٔ خود در کشور جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش وال استریت ژورنال، هم‌اکنون هم سپاه پاسداران تدابیر اضطراری برای تأسیسات خود در سراسر سوریه را فعال نموده است. برخی از اعضای سپاه پاسداران پایگاههای خود را در سوریه ترک کرده‌اند و دیگران اینکار را شب‌ها انجام می‌دهند که حملات اسراییل محتمل است. تنها چند سرباز باقی می‌مانند تا از زرادخانه‌ها حفاظت کنند.

ای بی‌سی نیوز آمریکا نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی به ای.بی.سی نیوز گفت که بعید است اسراییل تا پس از عید فصح fasah به رژیم ایران حمله کند، اگر چه ممکن است این زمان نیز دستخوش تغییراتی بشود. عید فصح از دوشنبه آغاز می‌شود و روز ۱۱ اردیبهشت، یعنی ۱۲ روز دیگر به پاین می‌رسد.
این مقام گفت که سپاه پاسداران رژیم ایران و سایر سران رژیم هم‌چنان در حالت آماده‌باش هستند و برخی در خانه‌های امن و تأسیسات زیرزمینی به‌سر می‌برند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: